mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Fiat Panda: Z Polski do Włoch

Nowy Fiat Panda: Z Polski do Włoch

W segmencie małych samochodów miejskich trwa zażarta rywalizacja. Niedawno mieliśmy okazję powitać na polskim rynku Volkswagena up!, a zaraz potem na rynku pojawia się nowy Fiat Panda. Niestety tym razem, nie z polskiej fabryki. Czy ceną 33.900 złotych jest w stanie zawojować rynek?

Nowy Fiat Panda: Z Polski do Włoch

Fiata Pandy przedstawiać nie trzeba. Na rynku jest już obecna przeszło 30 lat. Zmotoryzowała dużą rzeszę kierowców. Poprzednia generacja produkowana w naszym kraju znalazła tutaj około 100 tysięcy nabywców. Mimo że produkcja odjechała z ziemi polskiej do włoskiej, producent liczy na równie ciepłe przyjęcie samochodu na naszym rynku.

Nowa Panda została zbudowana na nowej płycie podłogowej. Wobec tego urosła. Zarówno wzdłuż, wszerz, jak i wzwyż. Pierwszy parametr wzrósł aż o 11 centymetrów w stosunku do poprzednika. Mały Fiat poszerzył się o 5 centymetrów i urósł zaledwie o jeden centymetr. W porównaniu z konkurencją, taką jak Volkswagen up! (i reszta bliźniaków) oraz Kią Picanto, samochód na papierze jest największy. Jednak ma przy tym najmniejszy rozstaw osi, wynoszący 230 centymetrów. Również jego waga przekracza tonę, podczas gdy konkurencja mieści się poniżej tej wartości.

Za tylną kanapą, gdzie posadzimy dwóch dorosłych pasażerów i ewentualnie jedno dziecko, pomieścimy standardowo 225 litrów pojemności. Po przesunięciu kanapy wielkość bagażnika wzrośnie nam do 260 litrów. Gdy będziemy potrzebowali jeszcze więcej przestrzeni możliwe jest złożenie tylnej kanapy, a wtedy zapakujemy tam aż 870 litrów.

Z zewnątrz nowa Panda wygląda bardzo sympatycznie. Takie też było założenie projektantów. Elementy, takie jak lampy, chłodnica i wloty powietrza, mają sugerować podświadomie, że samochód się do nas uśmiecha. My również uśmiechamy się do Fiata Pandy, bowiem jest to bardzo sympatyczny samochód, do którego nie sposób czuć sentymentu.

W środku na próżno jest szukać elementów wspólnych z poprzednią generacją. Projektanci postanowili powrócić do korzeni i stworzyli deskę rozdzielczą, która nawiązuje do pierwszego modelu sprzed 31 lat. Wnętrze jest bardzo kolorowe, dużo jest tutaj lakierowanych, świecących plastików. Podobnie jak w modelu 500. Mamy jednak wrażenie, że niemiecki konkurent przebija na tym polu włoskie auto.


Dość praktycznym rozwiązaniem jest system składanych siedzeń, aby zwiększyć funkcjonalność Pandy. Zależnie od wersji modelowej dostępna jest regulacja wysokości fotela kierowcy oraz składane do przodu oparcie fotela przedniego pasażera, tworzące wygodny stolik na torbę albo laptop. Po złożeniu oparć siedzeń tylnych powstaje płaska podłoga ładunkowa na długości przedziału pasażerskiego (ponad 2 metry), pozwalająca na maksymalne wykorzystanie przestrzeni. Wewnątrz samochodu można doliczyć się aż czternastu schowków.

Nowa Panda wyposażona jest w cztery poduszki powietrzne (czołowe i chroniące głowę poduszki kurtynowe), system ABS łącznie ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Jako opcja, dostępny jest system ESP oraz Hill Holder. W wyposażeniu opcjonalnym pojawią się takie systemy jak LSCM (Low Speed Collision Mitigation). Potrafi wykrywać przeszkody na drodze samochodu i uruchamiać automatycznie hamulce, gdy kierowca nie jest w stanie uniknąć zderzenia. Zależnie od czynników zewnętrznych działanie systemu może kolizji zapobiec całkowicie lub zmniejszyć jej skutki.


Pod maską Pandy dostępne będą trzy silniki. Gamę otwiera dwucylindrowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM (Światowy Silnik Roku 2011). Gamę jednostek napędowych zamyka znany i wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM.

Na koniec kilka słów na temat cennika nowej Pandy. W przypadku małych miejskich samochodów cena jest jednym z kluczowych czynników przy dokonywaniu wyboru. Cennik otwiera wersja POP z silnikiem 1,2 i ceną 33.990 złotych. Dalej jest wersja Lounge z tą samą jednostką i kwotą 38.990 złotych. Najdroższe dwie wersje to ta z silnikiem diesla (43.990zł) oraz Twinair Turbo (46.990zł). Jako ciekawostkę podajemy fakt, że Panda drugiej generacji nadal jest dostępna w sprzedaży i kosztuje... 31.990 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat Panda Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat Panda

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~jeje 2012-03-07

Ja jeżdżę od kilkunastu lat Pandą II. Auto nie do zniszczenia. Lać i jeździć!

~pluto 2012-03-07

Co by nie mówić, jest to najpopularniejsze auto na polskim rynku. W przystępnej cenie, można dostać funkcjonalne, ekonomiczne i przestronne auto. Pokażcie mi drugie takie?

~Pikuś 2012-03-07

No to nieźle ;) jak Panda ma dużą kanapę i rozkładane fotele to stawiam się pierwsza w kolejce w salonie :D a kiedy jakieś promocje będą? ;)))

~mono 2012-03-07

wreszcie Panda jest większa i to właśnie sprawi, że zagadam moją kuzynkę, żeby sobie takie autko kupiła -> wreszcie wszystkie zakupy jej wejdą do auta,a nie będą wyskakiwać z bagażnika Tico za każdym razem jak wjedzie w dziurę

aleauto 2012-03-07

Dobrze wiedzieć, że od 26 tys. a nie od 50 tys. To dużo daje. A kiedy będzie w łódzkich salonach?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport