mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Ford Focus: Kolejna ewolucja

Nowy Ford Focus: Kolejna ewolucja

Od momentu kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o Focusie aż do dzisiaj na drogi całego świata wyjechało ponad 10 milionów egzemplarzy. W 1998 roku samochód ten był rewolucyjny. Jednak w każdej jego odsłonie następowała kolejna, subtelna ewolucja. Teraz mamy okazję zapoznać się z trzecią generacją tego modelu, która znów ma w planach podbić świat.

Nowy Ford Focus: Kolejna ewolucja

Na rynku debiutuje właśnie trzecia generacja Forda Focusa. Auto na Starym Kontynencie będzie dostępne w trzech wersjach nadwoziowych. Począwszy od najpopularniejszego, pięciodrzwiowego hatchbacka, przez równie popularne kombi, a skończywszy na przygotowanym ze względu na niektóre specyficzne rynki sedanie.

Focus jest modelem globalnym koncernu, co oznacza że trafi do sprzedaży do ponad 120 krajów świata. Co więcej będzie on przyczółkiem dla następnych modeli, które powstaną na jego bazie. Do przyszłego roku wszystkie fabryki spod znaku błękitnego owalu będą produkować 2 miliony egzemplarzy rocznie.

Stylistyka trzeciej generacji Focusa to nadal Kinetic Design. Z tym, że dostosowany do aktualnej ewolucji, którą prezentuje chociażby C-MAX i Grand C-MAX. Jeśli chodzi o bryłę nadwozia to pozostała ona niezmieniona. Jednak rysy samochodu nabrały nieco bardziej agresywnej kreski i pojawiło się kilka charakterystycznych detali. W tej odsłonie Ford zrezygnował z tylnych lamp umieszczonych w słupku C na rzecz nowych o tradycyjnym kształcie. Co ciekawe Focus troszeczkę się skurczył. Auto jest co prawda dłuższe o 21mm w stosunku do poprzednika, ale zostało obniżone o 16mm i zwężone o tyle samo. Rozstaw osi został powiększony zaledwie o 8mm (w sumie 2.648mm).

Wnętrze samochodu zostało totalnie odświeżone. Materiały wykończeniowe mają wyższą jakość i nie jest już tak zachowawczo jak w poprzednich wersjach. Pojawiło się dużo krągłości oraz połyskujących detali. W kokpicie umieszczono interfejs HMI, którym za pomocą dwóch przełączników na kierownicy można sterować różnymi układami samochodu. Na tablicy przyrządów został umieszczony jeden wyświetlacz natomiast drugi pojawił się tam, gdzie zwykle umieszczona jest nawigacja, czyli w środkowej sekcji deski rozdzielczej.

W nowym Focusie nie zabrakło tech-nowinek. Pojawiły się tam między innymi takie udogodnienia jak system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, asystent parkowania, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu, system rozpoznający znaki drogowe, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat oraz funkcja monitorująca koncentrację kierowcy.

Po debiucie Focusa w 1998 roku w segmencie samochodów kompaktowych nastąpiła rewolucja w zakresie właściwości jezdnych. Ówczesne zawieszenie modelu podniosło znacznie poprzeczkę wśród konkurencji. Tym razem jest podobnie. Samochód jest standardowo wyposażony w układ TVC, którego zadaniem jest poprawa stabilności na zakrętach. Pozwala on poprawić zwrotność i daje większe poczucie bezpieczeństwa w czasie pokonywania szybkich łuków. Do tej pory rozwiązanie to było stosowane w sportowych odmianach modelu, teraz jest na pokładzie wersji podstawowej. Tylne zawieszenie zostało lekko zmienione. Wielowahaczowa konstrukcja została wzbogacona o płaski wahacz ustalający Control Blade. W przednim zawieszeniu pojawiła się rama pomocnicza.

Jeśli chodzi o silniki to Focus tradycyjnie oferuje bardzo szeroką gamę jednostek napędowych. Klienci będą mogli wybierać spośród 12 wersji silnikowych.

Seria silników benzynowych zaczyna się od pojemności 1.6 litra (Duratec i EcoBoost), która będzie dostępnaw 4 wariantach mocy: 105, 125 (także odmiana Flexi-Fuel), 150 i 182 konie mechaniczne. W zależności od mocy będzie dostępny z pięciobiegową lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W odmianach 150 i 182 konnych wersje EcoBoost będą połączone z nową sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynią automatyczną PowerShift.


Diesle będą dostępne w dwóch pojemnościach: 1.6 TDCi oraz 2.0 TDCi. Pierwszy o mocy: 95 i 115 koni, natomiast drugi aż w trzech odmianach: 115, 140, 163. Dwie ostatnie będą połączone albo z sześciobiegową manualną albo skrzynią PowerShift.

Ceny nowego Focusa zaczynają się od 60.700zł za wersję hatchback z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 105 koni mechanicznych w wersji wyposażenia Ambiente. Najtańszy diesel kosztuje 68.200zł, także w wersji hatchback. Ceny dla sedana to odpowiednio 61.700zł i 69.200zł, a dla kombi 63.700zł i 71.200zł.

Ceny najwyższej wersji Titanium zaczynają się od 74.200zł za hatchbacka z silnikiem benzynowym 1.6 105 KM, a kończą na 103.900zł za kombi z dwulitrowym dieslem o mocy 163 koni mechanicznych i skrzynią PowerShift.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Focus Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Focus

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport