mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Ford Kuga: większy, lepiej wyposażony i tańszy

Nowy Ford Kuga: większy, lepiej wyposażony i tańszy

Ford Kuga pojawił się na rynku w 2008 roku. Był to czas kiedy wszyscy producenci samochodów kierowali się w stronę kompaktowych SUV-ów. Auto zachwycało ciekawym designem oraz właściwościami jezdnymi. W sumie na ten model skusiło się ponad 300 tysięcy klientów. Czy nowy model ma szansę powtórzyć ten sukces?

Nowy Ford Kuga: większy, lepiej wyposażony i tańszy

W momencie przyjścia na świat drugiej generacji Forda Kuga segment miejskich aut sportowo-rekreacyjnych bardzo się rozwinął i nie jest już tak łatwo przyciągnąć do siebie klientów. Na drugą odsłonę Kugi musieliśmy czekać pięć lat. Przy okazji tej premiery wiemy już, że Kuga będzie modelem globalnym. To znaczy, że nawet za wielką wodą będzie występować w podobnej specyfikacji. Auto zajęło tam miejsce Forda Escape.

Do wyglądu nowej Kugi trzeba się przyzwyczaić. Jak to w stylu Forda bywa, auto upodobniło się do reszty stawki. Jest w nim trochę coś Focusa, kilka detali z C-Maxa. Może unifikacja nie jest tym, co lubimy najbardziej, ale musimy uczciwie zauważyć, że podobnie postępują także inni producenci.

Nowa Kuga powstała na płycie podłgowej wspomnianych wyżej modeli Focus i C-Max. Auto w stosunku do poprzednika wydłużyło się o 81 milimetrów. Skorzystali na tym pasażerowie, bowiem ilość miejsca delikatnie się zwiększyła. Przestrzeń bagażowa oferuje teraz 481 litrów pojemności. Przy okazji bagażnika warto wspomnieć o ciekawostce technicznej jaka się pojawiła. Wzorem konkurencyjnych modeli Ford wprowadził system, który pozwala na otwieranie i zamykanie bagażnika poprzez machnięcie nogą pod tylnym zderzakiem. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie i przydaje się gdy podchodzimy do auta obładowani zakupami.



Po wejściu do samochodu mamy wrażenie deja vu. Gdzieś to wszystko już widzieliśmy. Tak, wszystkie nowe modele Forda mają teraz identyczne wnętrze. Co prawda jest ono porządnie wykończone, ale auta tracą przez to swoją tożsamość. Nie wiedzieć czemu nadal Ford upiera się przy montowaniu malutkiego ekranu nawigacji, którego przekątna jest porównywalna z wielkością przeciętnej klasy smarftona. W dodatku jest on osadzony dość głęboko w kokpicie i naprawdę trzeba odwrócić uwagę od sytuacji na drodze by zobaczyć co na nim jest akurat wyświetlane.

Jeśli chodzi o kwestię miejsca w środku to w przednim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Z tyłu mimo zwiększenia gabarytów samochodu nadal zrobi się ciasno, gdy na przednich fotelach usiądą wysocy pasażerowie.

Jednak to na co warto zwrócić uwagę przy okazji tego modelu, to jego właściwości jezdne. Auto, które powstało na płycie Focusa musi mieć od niego sporą dawkę DNA. Podczas pierwszych kilometrów mieliśmy uczucie, że jedziemy popularnym kompaktem. Dopiero przy większych prędkościach dawał o sobie znać wyższy środek ciężkości. Szczególnie przy mocnych podmuchach wiatru. W układzie jezdnym denerwować może jedynie trochę zbyt mocne wspomaganie elektryczne kierownicy.

Miejski SUV jest dostępny także z napędem na cztery koła. W poprzednim modelu mieliśmy do czynienia z konstrukcją marki Haldex. W nowym wydaniu jest to sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektroniką. Oba elementy zostały opracowane przez inżynierów Forda. Podczas mocnego przyspieszania na mało przyczepnym terenie, reakcja układu jest tak szybka, że niezauważalna. Podczas jazdy w zakrętach działa system Torque Vectoring Control, który przyhamowuje odpowiednie koła poprawiając trakcję i ograniczając nad- lub podsterowność.

Pod maską Kugi mamy do wyboru kilka jednostek napędowych. Podstawowe silniki benzynowe to 1,6 EcoBoost w dwóch odmianach różniących się mocą: 150 i 180KM. Słabszy benzyniak jest oferowany tylko z napędem na przód i manualną przekładnią. W ofercie jest jeszcze dwulitrowy diesel TDCi oferujący moc 140 i 163KM.

Podstawowa wersja ze 150-konnym benzyniakiem została wyceniona na 95.900 złotych. Klienci otrzymują w standardzie: klimatyzację, radio CD/MP3, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz sześć poduszek powietrznych. Za aluminiowe felgi trzeba dopłacić. Najtańszy diesel (140KM) kosztuje 101.900 złotych. Za napęd 4x4 musimy dopłacić kolejne 9 tysięcy złotych.

Ford Kuga nie będzie miał łatwo na rynku, ponieważ konkurencja jest mocna. Auto celuje w Volkswagena Tiguana, Nissana Qashqai czy Hondę CR-V. Na rynku konkurencyjny jest jeszcze Hyundai ix35 oraz Kia Sportage.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Kuga
Ford Kuga
Cena podstawowa już od: 97 950 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Kuga Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Kuga

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport