mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Ford Mondeo: Spóźniony? I co z tego!

Nowy Ford Mondeo: Spóźniony? I co z tego!

Tak, to prawda Ford Mondeo piątej generacji w Europie debiutuje dwa lata po premierze na targach w Detroit, gdzie pojawił się jako model Fusion. To nie jest spóźniona premiera, bo o tym wszyscy zaraz zapomną - to długo wyczekiwana premiera. Komfortowy, przyjemnie się prowadzi, a do tego oferowany również w wersji hybrydowej. Poznajcie nowego Forda Mondeo.

Nowy Ford Mondeo: Spóźniony? I co z tego!

Styl
Mondeo wygląda świetnie i naszym zdaniem dyskusja na ten temat nie powinna trwać dłużej niż 30 sekund. Duży grill z chromowanymi poziomymi żebrami (tak wiemy, wygląda jak ten samochodach marki Aston Martin) oraz wąskie reflektory przednie to wizytówka nowego Mondeo. Duży grill i wąskie reflektory sprawiają, że nowy sedan od Forda wygląda jak auto klasy wyższej. Przód podkreślają diody do jazdy dziennej i oczywiście smaczek w postaci dynamicznych kierunkowskazów. Jedyne do czego można się przyczepić w wyglądzie nowego Mondeo to tył auta. Tu duży zderzak i wysoki tył sprawiają, że reflektory tylne wyglądają na nieproporcjonalne.

 

 

Kabina z japońskim audio
W  środku jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Marudzić można z powodu krótkich siedzisk foteli. Deska rozdzielcza wykończona miękkimi, przyjemnymi w dotyku materiałami posiada duży ekran dotykowy o przekątnej 8-cali. Tuż pod nim zamontowana jest jednostka sterująca z panelem firmy Sony. Całość podane w prostej formie swoim wyglądem przypomina miniwieżę, która na początku ubiegłej dekady była marzeniem każdego młodego człowieka.

Zegary to zestaw ekranów TFT, gdzie dostajemy informacje o statusie auta. Wygląda prosto i czytelnie i jedynie malkontenci będą narzekać i mówić, że przecież nowy Passat ma ekran lepszy, taki sam jak w Audi TT.

W Mondeo nie mogło zabraknąć systemu SYNC 2, pozwalającego na głosową obsługę. System działa, ale musimy wychwycić odpowiedni akcent języka angielskiego, który jest wychwytywany przez system. Wymaga to chwili gimnastyki, jednak gdy to opanujemy, daje to nam spory komfort pracy za kierownicą. Ford mówi, że SYNC 2 będzie oferowany z polskim językiem, ale dokładnej daty jego debiutu nie znamy.


Innowacyjne pasy bezpieczeństwa
Mondeo piątej generacji oferowany jest z nowymi pasami bezpieczeństwa wyposażonymi w specjalną poduszkę powietrzną. Ta podczas wypadku zmniejszy obrażenia klatki piersiowej. Nad takimi pasami pracuje m.in. Mercedes. Na tylnej kanapie jest dużo miejsca zarówno nad głową pasażerów, ale i w okolicy kolan. Specjalne pasy bezpieczeństwa mają jedną wadę – po ich założeniu z tyłu siedzi się niewygodnie, uciskają mocno w miejscu pasa biodrowego. Bezpieczeństwo zwłaszcza dzieci to jednak priorytet.

Bagażnik w nowym Mondeo zarówno w wersji kombi jak i liftbacku jest spory. Pierwszy oferuje 488 l / 1605  l, zaś liftback dostarcza 458 l / 1437  l. Pod podłogą znajdziemy bardzo wygodny lejek, który pomoże nam przy uzupełnianiu np. płynu do spryskiwaczy. W obu wersjach nadwoziowych klapa bagażnika zamykana jest elektrycznie i co ciekawe, możemy ją zamykać i otwierać za pomocą przycisku nie wysiadając z auta. Irytujący jest dźwięk temu towarzyszący. Melodyjka rodem ze starych gier elektronicznych (kto pamięta grę "Wilk i zając", ten wie o czym mówimy). 

 

Serce ekologicznie doładowane
Mondeo oferowane jest z silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (160 KM i 260Nm) oraz 2.0 EcoBoost o mocy 203 KM (300 Nm) lub 240 KM (340 Nm). Wysokoprężne silniki to 1.6 TDCi (115 KM) oraz 2.0 TDCi dostępny z mocą 150 KM lub 180 KM. Podczas prezentacji nowego Mondeo sprawdzaliśmy benzynową nowość w postaci 1.5 EcoBoost i motor 180-konny, wysokoprężny. W ofercie po raz pierwszy w historii pojawia się Mondeo w wersji hybrydowej. Auto dostarcza w sumie 187 KM mocy oraz 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja jest oferowana tylko w nadwoziu sedan.

Motor 1,5-litrowy, benzynowy przy pierwszym kontakcie sprawiał wrażenie, jakby gdzieś pogubił te 160 KM, musieliśmy go wkręcać na wysokie obroty, wtedy dopiero zadowalała nas jego praca. Z kolei diesel 2.0TDCi naszym zdaniem idealnie sprawdzi się dla osób często podróżujących na długich trasach. Mocy mu nie brakuje i to tego bezproblemowo przyspiesza. Silnik nie lubi bardzo niskich obrotów – musimy go utrzymywać powyżej 1800 obr./min.


Przyjaciel kierowcy
Nowe Mondeo prowadzi się bardzo przyjemnie i komfortowo. To auto słucha poleceń kierowcy, a zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności i nie przenosi drgań. W zakrętach samochód prowadzi się bardzo pewnie i o dziwo pozwala kierowcy na wiele. Zakręty można pokonywać z prędkością wyższą niż pierwotnie nam się wydaje. Układ Torque Vectoring Control oferowany jest już w standardzie.

Na pokładzie znajdziemy szereg systemów wspomagających pracę kierowcy - Pre-Collision Assist  z opcją wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), Active City Stop działający do 40 km/h czy Active Park Assist z układem Perpendicular Parking. Pozwala on na parkowanie równoległe i prostopadłe tyłem bez konieczności dotykania kierownicy. Samochód pomoże nam również przy wyjeździe z miejsca parkingowego i pokaże na ekranie przeszkody znajdujące się w obrębie samochodu. To oczywiście nie wszystkie system, lista ich jest długa a niektóre dostępne są już w standardzie.

Zobaczcie, dotarliśmy praktycznie do końca i w ogóle nie pojawiła się kwestia, że ten samochód rzekomo pojawił się dwa lata później niż jego amerykański odpowiednik – Ford Fusion. Tak naprawdę sporo ludzi czekało na ten model i wreszcie ich cierpliwość została nagrodzona. Samochód już można zamawiać w polskich salonach, a na naszym rynku cena startuje od 89 000 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Ford Mondeo
Ford Mondeo
Cena podstawowa już od: 90 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport