mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Ford S-Max bez tajemnic

Nowy Ford S-Max bez tajemnic

W Paryżu obok C-Maxa i Grand C-Maxa najważniejszą premierą Forda będzie bardzo popularny w Polsce S-Max. Samochód w nowej wersji dostarcza aż 32 kombinacje ustawień foteli i aranżacji wnętrza.

Nowy Ford S-Max bez tajemnic
S-Max na Starym Kontynencie zadebiutuje w przyszłym roku. A w nim nowy adaptacyjny układ kierowniczy, układ napędu na cztery koła(nowość w S-Maxie) oraz silnik benzynowy EcoBoost. To nie koniec, gdyż S-Max będzie również oferowany z innowacyjnymi reflektorami adaptacyjnym z światłami drogowym Glare-Free Highbeam.

S-Max to model, który nie może się zbytnio zmienić, gdyż jak zdradził nam niedawno Ford klienci nie przyjęli by tego dobrze. Nie mniej jednak projektantom udało się zastosować kilka ciekawych zabiegów stylistycznych, np. cofnięto słupek przedni tak by wydłużyć wyprofilowaną maskę. Z kolei grill trapezoidalny(tak ten podobny do  Aston Martina) został nakreślony wyżej niż w poprzedniku. Ford zwraca uwagę również na tylne światła diodowe, które mają podkreślać wizualnie masywniejszą cześć tylną.

W kabinie nowa konsola środkowa z odświeżoną kierownicą oraz 10-calowym ekranem, na którym znajdziemy animowany prędkościomierz oraz obrotomierz. Nowe są materiały, którymi wykończono wnętrze. Ford zdradza, że miękkie w dotyku, plamoodporne materiały nie poddały się testom wytrzymałościowym. Jeden z nich polegał na 600-krotnym pocieraniu o tkaniny metalową kulą z kolcami.

S-Max debiutuje z system Easy-Fold. To innowacyjne zagospodarowanie kabiny pozwalające na składanie każdego z foteli osobno poprzez dedykowane przyciski. Ułatwia to również dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Nowy model może być również wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi-Contour Seat posiadających funkcję masażu.



Ford S-Max teraz jest jeszcze bardziej naszpikowany elektroniką. Auto korzysta z kamer, radaru oraz czujników ultradźwiękowych. Na pokładzie system Pre-Collision Assist pozwalający uniknąć kolizji  czy też system parkowania Perpendicular Parking lub pozwalający na wyjazd z równoległego miejsca parkingowego system Park-out Assist.
Front Split View Camera to nowość w S-Maxie pozwalający na lepsze manewrowanie wykorzystując kamerę z kątem widzenia 180 stopni.

Gama silników nowego S-Maxa prezentuje się następująco. Diesle reprezentować będzie motor TDCi o pojemności 2.0-litra oferowany w dwóch wariantach - 150 i 180 KM. Dostępny z manualną przekładnią lub automatyczną, dwusprzęgłową Powershift. Do tego auto będziemy mogli zamówić z dobrze znamy dwulitrowym motorem EcoBoost o mocy 240 KM(z skrzynią automatyczną) oraz nowość - 1.5-litrowy EcoBoost o mocy 160 KM oferowany z manualną skrzynią biegów. Zapowiada się kolejny przebój spod znaku „błękitnego owalu”. Podobnie jak i nowy C-Max.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford S-MAX
Ford S-MAX
Cena podstawowa już od: 107 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport