mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski

Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski

Najpierw był Getz, potem pojawiła się pierwsza generacja i20, lifting i dziś na rynek trafia całkowicie nowe i20. Hyundai podchodzi do tego modelu ze sporymi ambicjami i okazuje się, że wcale nie są one nad wyraz.

Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski
Ładniejszy od poprzednika, ale to zasługa Europejczyków. Cały design został bowiem nakreślony na Starym Kontynencie, w centrum projektowym Hyundaia, ulokowanym w niemieckim Rüsselsheim. W języku projektowym, nazwanym przez Koreańczyków "Fluidic Sculpture" widać teutońskie cechy. Ciężko nie odnieść wrażania, że cięcia i przetłoczenia nadwozia przypominają inspirację producentów z Niemiec - grill, lina boczna czy też tylna część ze światłami. Tu jednak nie ma co punktować Hyundaia, bo i20 wygląda bardzo dobrze. Kształt przednich świateł oraz słupek C lakierowany na czarno to najatrakcyjniejsze detale w tym przedstawicielu segmentu B.  

Od razu utniemy spekulacje, nie jest to lifting - to całkowicie nowa generacja oparta o nową platformę. Hyundai powiększył rozstaw osi o 45 mm(2570 mm) wydłużył auto o 40 mm (4035 mm), poszerzył o 24 mm (1734 mm) i obniżył wysokość auta do 1474 mm (minus 16 mm). Z kolei bagażnik został powiększony z 295 l do 326 litrów.

Paleta kolorów dla nowego Hyundaia to dwa odcienie standardowe, cztery metalizowane oraz trzy perłowe. We wnętrzu można wybrać tapicerkę dostępną w czterech kolorach oraz skomponować ją albo z materiału, albo ze skóry. Kokpit stracił srebrne wykończenie na rzecz czarnego. Mamy możliwość za to spersonalizowania go korzystając z bloków kolorystycznych przygotowanych przez Hyundaia. Prosty kokpit z nutką niebieskiego podświetlenia nie zraża do siebie przy pierwszym kontakcie. Hyundai oferuje tradycyjną nawigację z ekranem na konsoli centralnej lub specjalną stację dokująca dla smartfona, który może korzystać np. z map i nawigacji Google. Zajmując miejsce za kierownicą odnieśliśmy wrażenie, że dookoła jest w i20 tyle przestrzeni, co w większym kompakcie.


Przeglądając silniki dedykowane do nowego i20 znajdziemy jednostki benzynowe o mocy od 75 do 100 KM. Jednostka 1,25 dostępna jest w wariancie 75- i 84-konnym. Obie wersje cechuje 122 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor 1.4 dostarcza 100 KM(134 Nm). Do tego mamy dwa silniki wysokoprężne 1.1(75 KM i 180 Nm) oraz 1.4 (90 KM i 240 Nm). Do wyboru w zależności od wersji i silnika są  5- i 6-stopniowa skrzynia manualna oraz 4-biegowa automatyczna.

Sporo zmian inżynierowie wprowadzili w zawieszeniu auta. Z przodu zastosowano nowy system zaworów w amortyzatorach zaś z tyłu i20 przekonstruowano nadkole oraz płytę podłogową, tak by dostosować je do pionowo zamontowanych amortyzatorów. Nowy jest również układ wspomagania kierownicy, który czuć, że pracuje z większym oporem niż w poprzedniku.

Hyundai i20 drugiej generacji nie należy do najtańszych samochodów w segmencie, a to dla tego, że cena auta startuje od 43 900 złotych. Dużo, w szczególności, gdy np. Opel Corsa jest oferowany od 42 100 złotych, a Toyota Yaris od 39 900 zł. Pamiętajmy jednak, że i20 to całkowicie nowy samochód, a Corsa i Yaris to jedynie mocniejszy lifting. Nowe i20 wyrasta na ciekawą propozycje w segmencie B i postaramy się niedługo sprawdzić, czy szerszy test nie obali pozytywnego, pierwszego wrażenia.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i20
Hyundai i20
Cena podstawowa już od: 46 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai i20 Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai i20

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai i30 N – polski cennik

Hyundai i30 N – polski cennik

Aktualności 2017-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.