mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski

Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski

Najpierw był Getz, potem pojawiła się pierwsza generacja i20, lifting i dziś na rynek trafia całkowicie nowe i20. Hyundai podchodzi do tego modelu ze sporymi ambicjami i okazuje się, że wcale nie są one nad wyraz.

Nowy Hyundai i20 wjeżdża do Polski
Ładniejszy od poprzednika, ale to zasługa Europejczyków. Cały design został bowiem nakreślony na Starym Kontynencie, w centrum projektowym Hyundaia, ulokowanym w niemieckim Rüsselsheim. W języku projektowym, nazwanym przez Koreańczyków "Fluidic Sculpture" widać teutońskie cechy. Ciężko nie odnieść wrażania, że cięcia i przetłoczenia nadwozia przypominają inspirację producentów z Niemiec - grill, lina boczna czy też tylna część ze światłami. Tu jednak nie ma co punktować Hyundaia, bo i20 wygląda bardzo dobrze. Kształt przednich świateł oraz słupek C lakierowany na czarno to najatrakcyjniejsze detale w tym przedstawicielu segmentu B.  

Od razu utniemy spekulacje, nie jest to lifting - to całkowicie nowa generacja oparta o nową platformę. Hyundai powiększył rozstaw osi o 45 mm(2570 mm) wydłużył auto o 40 mm (4035 mm), poszerzył o 24 mm (1734 mm) i obniżył wysokość auta do 1474 mm (minus 16 mm). Z kolei bagażnik został powiększony z 295 l do 326 litrów.

Paleta kolorów dla nowego Hyundaia to dwa odcienie standardowe, cztery metalizowane oraz trzy perłowe. We wnętrzu można wybrać tapicerkę dostępną w czterech kolorach oraz skomponować ją albo z materiału, albo ze skóry. Kokpit stracił srebrne wykończenie na rzecz czarnego. Mamy możliwość za to spersonalizowania go korzystając z bloków kolorystycznych przygotowanych przez Hyundaia. Prosty kokpit z nutką niebieskiego podświetlenia nie zraża do siebie przy pierwszym kontakcie. Hyundai oferuje tradycyjną nawigację z ekranem na konsoli centralnej lub specjalną stację dokująca dla smartfona, który może korzystać np. z map i nawigacji Google. Zajmując miejsce za kierownicą odnieśliśmy wrażenie, że dookoła jest w i20 tyle przestrzeni, co w większym kompakcie.


Przeglądając silniki dedykowane do nowego i20 znajdziemy jednostki benzynowe o mocy od 75 do 100 KM. Jednostka 1,25 dostępna jest w wariancie 75- i 84-konnym. Obie wersje cechuje 122 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor 1.4 dostarcza 100 KM(134 Nm). Do tego mamy dwa silniki wysokoprężne 1.1(75 KM i 180 Nm) oraz 1.4 (90 KM i 240 Nm). Do wyboru w zależności od wersji i silnika są  5- i 6-stopniowa skrzynia manualna oraz 4-biegowa automatyczna.

Sporo zmian inżynierowie wprowadzili w zawieszeniu auta. Z przodu zastosowano nowy system zaworów w amortyzatorach zaś z tyłu i20 przekonstruowano nadkole oraz płytę podłogową, tak by dostosować je do pionowo zamontowanych amortyzatorów. Nowy jest również układ wspomagania kierownicy, który czuć, że pracuje z większym oporem niż w poprzedniku.

Hyundai i20 drugiej generacji nie należy do najtańszych samochodów w segmencie, a to dla tego, że cena auta startuje od 43 900 złotych. Dużo, w szczególności, gdy np. Opel Corsa jest oferowany od 42 100 złotych, a Toyota Yaris od 39 900 zł. Pamiętajmy jednak, że i20 to całkowicie nowy samochód, a Corsa i Yaris to jedynie mocniejszy lifting. Nowe i20 wyrasta na ciekawą propozycje w segmencie B i postaramy się niedługo sprawdzić, czy szerszy test nie obali pozytywnego, pierwszego wrażenia.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i20
Hyundai i20
Cena podstawowa już od: 45 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai i20 Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai i20

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport