mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Jeep Cherokee debiutuje w Polsce

Nowy Jeep Cherokee debiutuje w Polsce

Cherokee to chyba najczęściej poddawany eksperymentom model amerykańskiej marki. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej, czwartej generacji. "Królik doświadczalny" Jeepa ma tym razem być znów bardziej w europejskim stylu.

Nowy Jeep Cherokee debiutuje w Polsce
Nowe wcielenie Cherokee emanuje bardziej awangardowym wyglądem. Ostre krawędzie poprzedniej generacji zrobiły więcej miejsca delikatniejszym kreskom. To po części wkład nowego współwłaściciela amerykańskiej marki, Fiata. Jeep Cherokee nr 4 został bowiem zbudowany na włoskiej płycie podłogowej, z której korzysta także Alfa Romeo Giulietta. Rozstaw osi tej platformy to 2,70 m, a długość całkowita Cherokee wynosi 4,63 m. Samochód na rynku ma być pozycjonowany wśród bardziej prestiżowych SUVów, choć pobożne życzenia szefów koncernu Fiat Chrysler Automobiles o konkurowaniu z Mercedesem GLK czy BMW X3, mogą okazać się trochę na wyrost.

Niemniej jednak włosko-amerykański model ma zdobywać popularność nowoczesną sylwetką, bogatym wyposażeniem i technologią. Z przodu nowy Cherokee chwali się przełamanym grillem z charakterystycznymi siedmioma belkami i wąskim pasem reflektorów ksenonowych z funkcją LED. Z tyłu z kolei nowego Jeepa można pomylić z koreańską Kią Sportage. Wnętrze projektowano z myślą o zwiększeniu komfortu. Jest więcej krągłości, jakość materiałów powędrowała o poziom wyżej, a plastiki wyprano z użyciem płynu zmiękczającego. Na pewno nie można mówić tu o rozpasłym luksusie, jednak ostateczny efekt aranżacji kabiny jest niezły. Cherokee ma być też bardziej funkcjonalny. Stąd tylna kanapa daje się przesuwać w poziomie dla zwiększenia wygody pasażerów lub pojemności ładunkowej. Bagażnik ma jednak umiarkowaną pojemność od 412 do 1267 l.

W salonach Jeep oferuje nowego Cherokee w trzej wersjach wyposażeniowych: Longitude, Limited i Trailhawk. Po raz pierwszy dostępne są egzemplarze wyposażone w napęd 4x2 przedniej osi. Dotyczy to najtańszej wersji napędzanej dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 140 KM. Jej ceny startują od 139 900 zł. Wersje 4x4 dla tradycjonalistów są również dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia. Napęd "Active Drive" dostępny w dwóch specyfikacjach jest jednak w pełni zautomatyzowany. Jedyną ingerencją kierowcy w jego działanie może być zblokowanie tylnego mostu i reduktora przy zachowaniu niskich prędkości jazdy. Systemy napędu 4×4 nowego Cherokee skojarzone są z systemem zarządzania trakcją "Jeep Selec-Terrain", działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk.
Wspomniany wcześniej silnik Diesla serii Multijet II oferowany jest także w mocniejszej, 170-konnej odmianie. Posiada identyczny maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Obie wersje zesprzęglone są natomiast z innymi typami skrzyń. Słabsza współpracuje tylko z sześciostopniowym manualem, a mocniejsza z nową, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Mechanizm dostarcza firma ZF. Różnica w cenie obu wersji wynosi 16 000 zł. Dynamiki nie brakuje ani jednej, ani drugiej. Wariant o mocy 170 KM jest jednak nieco oszczędniejszy (średnie spalanie według danych producenta to 5,1 l. w porównaniu do 5,6 l. w wersji 140 KM). Topową odmianą Jeepa Cherokee jest benzynowy motor V6 Pentastar. Z pojemności 3,2 l. udało się uzyskać 272 KM. Dzięki nowej skrzyni automatycznej jest oszczędniejszy o blisko 45% od dotychczas stosowanej konstrukcji V6 (śr. 7,7 l./100 km). Do setki najbogatsza wersja Trailhawk z tym agregatem przyspiesza w 8,1 s.

Na pochwałę zasługuje bogaty stan wyposażenia bazowych wersji: dwustrefowa klimatyzacja, 7 poduszek powietrznych, kompletny system audio SMART Touch 2 z wbudowanym ekranem dotykowym, tempomat, szereg systemów wspomagających kierowcę na czele ze Start/Stop, ERM - przeciwdziałający dachowaniu, ESC - stabilizuje tor jazdy oraz TSC - zapobiega niebezpiecznym wychyłom przyczepy. W standardzie także światła LED (przód/tył) i cała masa elektroniki poprawiającej wygodę podczas podróżowania.

Naszym zdaniem
Dla jednych wygląd nowego Jeepa Cherokee może wydawać się mocno dyskusyjny. Nie zmienia to jednak faktu, że być może tym razem amerykański przepis na kompaktowego, prestiżowego SUVa, z pomocą włoskich składników nabierze właściwego smaku. Potencjał od strony technicznej jest duży, a do zakupu zachęca dodatkowo bogate wyposażenie seryjne. Problem w tym, że Cherokee przyjdzie rywalizować z utytułowaną konkurencją.

Zobacz cennik modelu Jeep Cherokee>>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Cena podstawowa już od: 145 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Aktualności 2016-11-24

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport