mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Jeep Grand Cherokee w Polsce

Nowy Jeep Grand Cherokee w Polsce

Odmłodzoną, czwartą generację Jeepa Grand Cherokee można zamawiać w polskich salonach w cenie od 211 900 zł. Mieliśmy okazję sprawdzić, co za taką kwotę może zaoferować ten amerykański SUV.

Nowy Jeep Grand Cherokee w Polsce
Jeep Grand Cherokee - rocznik modelowy 2014, debiutuje na europejskim rynku po dwóch latach od premiery czwartej generacji. To dość wcześnie, nawet jak na obecnie obowiązujące standardy w kwestii cyklu życia produktu. Ale i okazja jest nieprzypadkowa, bowiem poza zmianami w stylistyce nowy Grand Cherokee może pochwalić się kilkoma istotnymi nowościami, ukrytymi pod jego karoserią.

Między innymi chodzi o zupełnie nową, ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Do tej pory potężny SUV dysponował dość archaiczną, pamiętającą jeszcze czasy współpracy z Mercedesem, pięciobiegową przekładnią automatyczną. Teraz, każdy z oferowanych do tego samochodu silników, będzie współpracował z mechanizmem skonstruowanym przez niemiecką firmę ZF z miejscowości Friedrichshafen. Jak już wspomnieliśmy automat ma osiem biegów, dzięki czemu Jeep Grand Cherokee ma jeszcze lepiej spisywać się w terenie - zwłaszcza na niższych biegach ma prezentować bardziej wyrafinowany i płynny charakter pracy podczas wspinaczek na bezdrożach. Nowa skrzynia, z większą ilością przełożeń ma oprócz tego redukować spalanie podczas jazdy autostradowej - ósmy nadbieg powoduje, że obroty silnika są niższe przy dużych prędkościach.

Nowy Jeep Grand Cherokee ma także bardziej rozbudowany system napędu 4x4 (3 różne systemy: Quadra-Trac II, Quadra-Drive II oraz SRT8 Quadra-Trac). Można teraz indywidualnie dobrać charakterystykę jego pracy pod kątem trakcji i ustawień wysokości pneumatycznego zawieszenia (standard w wersjach wyposażeniowych Overland i Summit). Prześwit Jeepa można regulować w pięciu poziomach, w zakresie od 180 do 280 mm. Do tego są znane już programy jazdy, które dedykowane są określonym typom nawierzchni: Sand (piach), Mud (błoto), Auto, Snow (śnieg) i Rock (skały) oraz uniwersalny do podróżowania po utwardzonych, asfaltowych trasach. Każdy z nich ma odrębne nastawy do rozdzielania momentu obrotowego między osiami, sterowania reduktorem terenowym czy też systemu kontroli wjazdu i zjazdu, jeśli akurat nacieramy na przeszkody w wymagającym terenie.

Zmiany w optyce najbardziej widoczne są w przedniej części. Na dzień dobry zmieniono kształt i technologię przednich reflektorów - pojawiły się biksenony wsparte światłami LED do jazdy dziennej. Najważniejsza informacja to taka, że taki pakiet dostaniemy nawet w najtańszej wersji wyposażeniowej Laredo. Trzeba przyznać, że z nowym, chromowanym grillem nadają Jeepowi więcej luksusu i zadziorności. Kosmetycznym poprawkom uległ też przedni zderzak oraz światła przeciwmgielne.

Dość sporym zmianom uległo wnętrze tego modelu. Nowy jest kształ całej deski rozdzielczej. Podobnie jak system multimedialny Uconnect z 8,4-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT (to w nim skupia się większość ustawień narzędzi pokładowych), ciekłokrystaliczny wyświetlacz między zegarami (podobno można go konfigurować na 100 różnych sposobów) oraz materiały tapicerskie. Do najbardziej ekskluzywnych wersji można również domówić audio markowej firmy Harman Kardon. Współtworzy go 19 głośników o łącznej mocy 825 Watt.

Aranżacja przestrzeni pasażerskiej w obecnym Grand Cherokee ma już niewiele wspólnego z topornym, amerykańskim stylem dawnych generacji. Widać ewidentnie próby ucywilizowania wnętrza według włoskich norm. Drażnić może jedynie kilka elementów wykonanych z twardego i łatwego na zarysowania plastiku. Poza tym trzeba przyzwyczaić się do odrobinę skomplikowanego schematu obsługi urządzeń pokładowych (przez wspomniany system Uconnect na centralnym wyświetlaczu; niektóre funkcje są zdublowane, jak np. panel klimatyzacji) i dość ograniczonej przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Poza tymi uwagami, nowy Jeep Grand Cherokee prezentuje się bardzo luksusowo i prestiżowo.

Do wyboru jest jeden silnik wysokoprężny - 3.0 V6 CRD w dwóch wariantach mocy: 190 (od 211 900 zł) lub 241 KM (od 228 900 zł). Jest to naturalnie turbodoładowany common-rail zaprojektowany w technologii MultiJet II. Oferowany jest dla czterech wersji wyposażeniowych: Laredo, Limited, Overland i Overland Summit.

Dużo większy wybór panuje wśród jednostek benzynowych. Najsłabszą w tej grupie jest V6 o pojemności 3.6 l. o mocy 286 KM w cenie od 260 900 zł (Overland i Overland Summit). Kolejnymi są już typowo amerykańskie V8-ki HEMI. Pierwsza o pojemności 5.7 l. oraz mocy 352 KM (od 294 900 zł - Overland i 308 900 zł - Overland Summit) oraz najpotężniejsza 6,4 l. o mocy 468 KM w słynnym pakiecie SRT8. Ceny tej wersji startują od 334 900 zł i gwarantuje osiągi zarezerwowane dla aut sportowych - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,0 s. i prędkość maksymalna 257 km/h.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Cena podstawowa już od: 236 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Aktualności 2016-11-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport