mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Mercedes SLK - wiemy już wszystko

Nowy Mercedes SLK - wiemy już wszystko

Właśnie pojawiły się oficjalne informacje na temat nowego małego roadstera Mercedesa - SLK. Auto będzie dużo bardziej rozwinięte niż poprzednik i oferowało o wiele lepsze właściwości jezdne.

Nowy Mercedes SLK - wiemy już wszystko

Samochód jest całkiem nowy, zatem to nie żaden daleko idący face lifting "starego" modelu. Stylistyka nadwozia jest nowiutka, podobnie jak wnętrze oraz technika, zastosowana w wozie. Mercedes chciał stworzyć z auta samochód wszechstronny - idealnie sprawdzający się podczas codziennego użytkowania w mieście jak i w bardzo długich podróżach na trasie. Merc stworzył także nowe sześcio- i czterocylindrowe silniki, które spełniają wszystkie najwyższe normy emisji spalin do atmosfery oraz mocno redukują liczbę litrów paliwa, palonych na 100 kilometrów (o 25% lepsza ekonomia jazdy w porównaniu do poprzednika).

- Nowy SLK ucieleśnia rolę samochodu, które będzie swoistym trend-setterem w swojej klasie jak żadne inne auto - mówi dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG oraz dyrektor marki Mercedes-Benz. - Jestem pewien, że z takim designem, jakością wnętrza oraz oszczędnością na stacjach benzynowych, to auto będzie nadal dostarczać niesamowicie dużo przyjemności z jazdy oraz podtrzymywać swój status kultowego roadstera.

Front auta jest niesamowicie podobny do tego z nowego SL. Bardzo duży, niemal pionowy grill z wielką gwiązdą w samym środku, reflektory zakrzywione ku górze (standardowo już LED) są głównymi elementami przodu. Samochód oczywiście utrzymał doskonałe proporcje, charakterystyczne dla roadsterów - bardzo długa i muskularna maska, wysunięta do tyłu mała kabina, osadzona bardzo nisko, oraz krótki tył, kończący się praktycznia zaraz za kołami. Mimo tego, że grill jest niemal pionowy, samochód osiąga doskonale niski współczynnik oporu powietrza - 0,30 Cd w porównaniu z 0,32 Cd poprzednika. Może to nieduża różnica, ale liczy się. Tył już nie przypomina nowego SL, no, może za wyjątkiem minimalnie podobnego kształtu świateł LED-owych. Dwie chromowane koncówki układu wydechowego oraz tylna klapa, zwieńczona dyskretnym spojlerem, to najciekawsze elementy zadka nowego SLK.

Wnętrze auta wpisuje się w obecny styl wszystkich samochodów Mercedesa. Jest tutaj dość dużo przestrzeni jak na tylko dwa miejsca, wszystko jest bardzo wysokiej jakości i w wysmakowanym stylu - w standardzie od najniższej wersji mamy na desce prawdziwe aluminium, a drewno dostępne jest jako opcja. Wnętrze przywodzi na myśl SLS AMG, a kierownica jest przejęta z nowej Klasy C. Ekran systemu multimedialnego umieszczony jest na szczycie deski pomiędzy wylotami powietrza. Na płycie deski rozdzielczej, pod malutkim daszkiem na samym jej środku znajduje się stoper, wzorem tego w Porsche, który dostajemy w pakiecie Sport Chrono. W zagłówkach mamy dalej AIRSCARF, czyli nawiew ciepłego powietrza na szyję przy otwartym dachu, jeśli sobie tego zażyczymy.

Nowością i ciekawym wynalazkiem, wprowadzonym przez Mercedesa w nowym SLK, jest szklany dach MAGIC SKY CONTROL, który po naciśnięciu przycisku zmienia się z przezroczystego w prawie zakryty. Nie mówimy tutaj o materiale, który wysuwa się z podsufitki i zakrywa szkło, a o samym szkle, które zmienia swoją kolorystykę i w ciemnej konfiguracji dopuszcza do wnętrza znikome promienie słoneczne, chroniąc je przed zbędnym mocnym nagrzaniem.

W końcu silniki. Wszystkie z nich są nowe: w podstawowym modelu SLK 200 BlueEFFICIENCY oraz drugim, 250 BlueEFFICIENCY, silniki rozwijają odpowiednio 184 i 204 konie mechaniczne z pojemności 1,8 litra. Podstawowa jednostka zapewnia SLK tytuł najbardziej ekonomicznego roadstera w klasie. W konfiguracji z opcjonalną skrzynią 7G-TRONIC PLUS auto wcina średnio 6,1 litra benzyny 98 na 100 kilometrów, a emituje jakieś 142 gramy CO2 na kilometr. Do setki dojedzie w 7 sekund, a prędkością maksymalną jest 237 kilometrów na godzinę (240 z manualem).



Drugi wspomniany silnik, 250, standardowo wyposażony jest w siedmiostopniową skrzynię, dzięki której jego spalanie wynosi 6,2 litra na setkę (emisja: 144 g/km), sprint do stu kilometrów na godzinę - 6,6 sekundy, a maksymalna prędkość to 243 kilometry na godzinę.

W najszybszej konfiguracji SLK 350 BlueEFFICIENCY, silnik o pojemności 3,5 litra (V6) rozwija 306 koni mocy. 5,6 s do 100 km/h i maksymalna prędkość 250 km/h. 7,1 litra na sto kilometrów to spalanie, a 167 g/km to emisja CO2 do atmosfery.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to dostępne są trzy warianty: standardowe stalowe, sportowe z utwardzonymi sprężynami oraz Dynamic Handling Package, które jeszcze bardziej wspomaga szybką jazdę w ciasnych zakrętach.

W Niemczech ceny poszczególnych wersji kreują się następująco:

SLK 200 BlueEFFICIENCY: 38.675 euro (149.344.57 zł)
SLK 250 BlueEFFICIENCY: 44.256.10 euro (170.892.38 zł)
SLK 350 BlueEFFICIENCY: 52.300.50 euro (201.955.37 zł)

Auto można zamawiać w Niemczech od 17 stycznia.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Roadster
MINI Roadster
Cena podstawowa już od: 99 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.
Mercedes Klasa SLK
Mercedes Klasa SLK
Cena podstawowa już od: 171 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

icek_star 2011-01-13

zapomniałem :)) jeszcze niech tam zapakują diesla, tak jak np w audi tt i będzie si

icek_star 2011-01-13

współczynnik oporu powietrza z 0,32 do 0,30, niewielki ?? te 0,02 to taka róznica jak kropla wody do wanny

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport