mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Opel Astra V - pierwsza jazda

Nowy Opel Astra V - pierwsza jazda

W zeszłym tygodniu z linii produkcyjnej w Gliwicach zjechały pierwsze egzemplarze Astry piątej generacji. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się nowy model po kuracji odmładzającej i odchudzającej.

Nowy Opel Astra V - pierwsza jazda
Przyzwyczailiśmy się już, że każda kolejna generacja modelu musi być większa, a do tego cięższa. Piąta odsłona Astry postanowiła przełamać ten impas. Producent na początek trochę ją zmniejszył. Samochód jest krótszy o 49 mm w stosunku do poprzednika. Nie wpłynęło to jednak na ilość miejsca w środku. Pasażerowie w drugim rzędzie foteli mają wręcz 35 mm więcej miejsca na nogi, a kierowca 22 mm więcej nad głowa.

Najważniejszą kwestią w przypadku nowej Astry jest kuracja odchudzająca, którą przeszedł ten model. Nadwozie wykonano ze wzmacnianej, wysokowytrzymałej stali. W miejscach, gdzie się dało, pojawiło się aluminium. Inżynierowie pracowali w pocie czoła nad zoptymalizowaniem wagi zawieszenia, układu hamulcowego, wydechowego, elektroniki oraz silnika. Nawet fotele poddano odchudzaniu. Efekt jest taki, że w zależności od wersji możemy nawet na 200 kg mniejszej masy. A to z pewnością będzie odczuwalne podczas jazdy.
 


Wnętrze dotychczas sprzedawanej Astry mocno się w ostatnich latach zestarzało. Jednak wygląd kokpitu w nowej generacji to mocny powiew świeżości. Materiały, którymi wykończono wnętrze wydają się być o klasę wyższe w stosunku do poprzednika. Zmniejszono ilość przycisków, a głównym punktem jest 7-calowy ekran systemu IntelliLink 4.0. Jest on dostępny jako opcja, ale warto mocno rozważyć jego zakup. Poza obsługą multimediów i nawigacji, daje wsparcie dla systemów Apple Car Play czy Android Auto. Drugi, kolorowy ekran pojawił się pomiędzy zegarami i służy jako komputer pokładowy.

Wnętrze wygląda bardzo przestronnie i takie w istocie jest. Pasażerowie siedzący z przodu docenią fotele, szczególnie gdy samochód będzie wyposażone w opcjonalne siedziska AGR, które zostały zaprojektowane tak by wymusić na pasażerach zajmowanie odpowiedniej pozycji. Na tylnej kanapie zmieści się dwóch dorosłych pasażerów.

Bagażnik oferuje 370 litrów, czyli tyle samo co dotychczasowa wersja. Zmniejszyła się tylko pojemność po złożeniu tylnych oparć. Teraz wynosi ona 1210 litrów, czyli o 25 litrów mniej niż poprzednio.

Paleta jednostek jest bardzo bogata. Klienci mają do wyboru pięć jednostek dostępnych w siedmiu specyfikacjach. Podstawowy motor to litrowa konstrukcja składająca się z trzech cylindrów. Motor 1.0 Ecotec DIT oferuje 105 KM. Jest dostępny z pięciobiegową skrzynią manualną lub Easytronic. Kolejny silnik w gamie to 1.4 Ecotec o mocy 100 KM. Docenią go miłośnicy instalacji LPG. Na bazie tej jednostki stworzono wersję 1.4 Turbo o mocy 125 i 150 KM. Dla klientów poszukujących osiągów przygotowano wersję 1.6 Turbo z silnikiem o mocy 200 KM (280 Nm). W tej wersji Astra przyspiesza do setki w 7,8 sekundy.

Nie zabrakło także wersji wysokoprężnych. Podstawowy i zarazem jedyny Diesel to 1.6 CDTI, dostępny w wersjach: 95 KM, 110 KM i 136 KM. Nie zabrakło także wersji wysokoprężnych. Podstawowy i zarazem jedyny Diesel to 1.6 CDTI, dostępny w wersjach: 95 KM, 110 KM i 136 KM. Standardowo silnik jest oferowany ze skrzynią ręczną, ale najmocniejsza wersja współpracuje z automatem. Najoszczędniejsza wersja spala średnio 3,5 l/100 km.
 
 
Największą nowością w nowej Astrze jest system OnStar, który debiutuje właśnie na polskim rynku. Mówiąc w skrócie jest to osobisty asystent. Gdziekolwiek się nie znajdujemy, po wciśnięciu przycisku w podsufitce system łączy nas z telefonicznym centrum, gdzie konsultanci mówiący po polsku pomogą nam w wielu różnych tematach, począwszy od znalezienia najbliższej stacji benzynowej po sprawdzenie stanu samochodu. Dzięki systemowi OnStar będziemy mogli sprawdzić na odległość, gdzie aktualnie znajduje się nasz samochód, ale także upewnić się czy zamknęliśmy zamki. Do tego urządzenie umożliwia dostęp do internetu przy wykorzystaniu technologii 4G LTE, oferując usługę hotspot na pokładzie samochodu.

Cennik nowej Astry startuje od 59 900 zł. W tej cenie możemy kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM. Najtańszy Diesel w cenniku zaczyna się od 71 900 złotych. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Astra Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Astra

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~szczur 2015-10-21

Panie, jak żeś pan nie jeździł tym samochodem to nie wypisuj kopiuj-wklej informacji z folderów. I tyle w temacie

~fan opla - były 2015-10-08

Niestety autor chyba nie zaglądał do bagażnika , pisząc że Astra 5 nadaje się do montażu LPG. W bagażniku pod podłogą w miejscu koła zapasowego znajduje się akumulator i uniemożliwia wstawienie zbiornika hipoidalnego LPG , więc nie będzie wersji eco-flex. Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować . Tylko 100% informacje.

~sem 2015-10-08

a dlaczego zbiornik paliwa taki mały ? Czy można dokupić większy np. o pojemności 55 l ?

~obs 2015-10-08

Zwykła reklama i opis z folderu. Nadal nie wiem jak się auto sprawuje...Gdzie ta pierwsza jazda??? Chyba,że nie jeździ.... Mojeauto.pl schodzi na psy...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport