mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Opel Meriva

Nowy Opel Meriva

Nowy minivan klasy kompakt

Nowy Opel Meriva

Opel Zafira debiutując wiosną 1999 roku na drogach Europy, ustanowił nowe standardy na rynku minivanów. W tym samym czasie pełną parą ruszyły prace konstrukcyjne nad "młodszą siostrą" o nazwie Meriva. Minivan ten stanowi nową jakość w swej klasie, a jego nowatorski system siedzeń FlexSpace jest niewątpliwie pionierskim rozwiązaniem w dziedzinie funkcjonalności. Meriva to całkowicie nowy samochód, stworzony przez Centrum Techniki Opla (ITDC) w Rüsselsheim

w ścisłej współpracy z brazylijskim Ośrodkiem Technicznym GM w Sao Paulo. Produkcja odbywa się na obu kontynentach z uwzględnieniem specyficznych wymogów rynków lokalnych; w Europie jest to Opel Meriva, a w Ameryce Południowej - Chevrolet Meriva.

Prace konstrukcyjne skoncentrowały się na realizacji wyraźnie określonych założeń: obszerne wnętrze, kompaktowe wymiary zewnętrzne, nowoczesna stylistyka

i w szczególności - dowolność aranżacji kabiny, bez konieczności wyjmowania siedzeń. Od samego początku było więc oczywiste, iż Meriva ma być czymś znacznie więcej niż tylko uzupełnieniem któregoś z istniejących modeli o podwyższony dach. Wręcz przeciwnie - miała dać początek nowemu segmentowi klasy kompaktowej, stając się jednym z grupy pojazdów nowatorskich i wyznaczających kierunki rozwoju, czyli pojazdów, które w przyszłości osiągnąć mogą nawet 40 procent gamy modelowej firmy Opel.

Stwierdzenie, iż tego rodzaju samochody są słuszną drogą do sukcesu, Opel opiera na następujących danych: w ciągu poprzednich czterech lat europejska sprzedaż vanów marki Opel przekroczyła milion sztuk, z czego ponad 210.000 nabywców znalazła Agila, a około 825.000 siedmioosobowa Zafira. Przy sprzedaży 79.437 egzemplarzy tylko w roku 2002 Agila zdobyła ponad 7,7 procent udziału w tym segmencie, podczas gdy dla Zafiry udział ten wyniósł 20,8 procent, przy sprzedaży 246.650 sztuk.

Pomimo trwającej tendencji wzrostowej eksperci rynkowi Opla przewidują, iż segment "monocab" (vanów) daleki jest od nasycenia. Przy sprzedaży 1,2 mln egzemplarzy w roku 2002 segment vanów osiągnął zaledwie 7,7 procent całego rynku samochodów osobowych Europy. Oczekuje się, że do roku 2007 wolumen sprzedaży podwoi się do około 2,3 mln pojazdów, osiągając 13,8 procent udziału w parku samochodów osobowych. Według ocen Opla to właśnie vany typu Merivy będą głównym motorem wzrostu, a roczna sprzedaż w tym segmencie przekroczy 800.000 egzemplarzy już około roku 2005.

Opel Meriva będzie oferowany z trzema silnikami benzynowymi oraz z dwoma wysokoprężnymi o pojemności od 1.6 do 1.8 litra i mocy 55 kW (75 KM) do 92 kW (125 KM). Największym zainteresowaniem nabywców cieszyć się najprawdopodobniej będą wersje ze 100-konnym (74 kW) silnikiem benzynowym oraz 100-konnym Dieslem, stanowiące po około 25 procent ogółu sprzedaży każda.

Zapraszamy na dni otwarte Opla Merivy 9-11 maja

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport