mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Passat Variant

Nowy Passat Variant

Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera nowej, szóstej generacji Passata variant. Wg zapewnień producenta, auto to ma być większe, bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla użytkownika.

Nowy Passat Variant

Długość nowej generacji Passata Varianta wynosi 4,77 metra, a szerokość 1,82 metra. Jest to o 9,2 cm (długość) i 7,4 cm (szerokość) więcej niż w poprzednim modelu. Rozstaw kół wynosi 2,71 metra. Mimo, iż nowy Variant wygląda na niższego i bardziej dynamicznego, niż Passat piątej generacji, ze swoimi 1,52 m wysokości (wraz z montowanym seryjnie relingiem dachowym), jest o 1,9 cm wyższy od poprzednika.

Zwiększenie rozmiarów auta wpłynęło na powiększenie przestrzeni bagażowej do 603 litrów (o 108 litrów więcej). Przy pełnym wykorzystaniu przestrzeni wraz z 90 litrową wnęką na koło zapasowe, bagażnik osiąga pojemność 1.731 litrów (o 131 litrów więcej w porównaniu z poprzednią wersją). Również ładowność tego samochodu wzrosła. Wynosi ona teraz 638 kg, o 43 kilogramy więcej niż w przypadku Passata Varianta piątej generacji. Po złożeniu tylnych siedzeń oraz oparcia przedniego siedzenia pasażera w nowym Passacie Variant można przewozić przedmioty o długości 2,9 metra.

Zobacz galerię VW Passata Variant

Bezpieczeństwo w Passacie Variant zapewnić ma sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny chroniące głowy) oraz takie systemy jak ABS czy ESP. Od jesieni auto będzie dostępne z układem automatycznej regulacji odległości od jadącego przed nim pojazdu (ADR). Dzięki temu system ten zapewnia automatycznie nie tylko bezpieczną odległość, ale w ekstremalnym przypadku powoduje również skrócenie drogi hamowania (tylko w modelach z automatyczną skrzynią biegów).

Passat Variant posiada także czujniki sprawdzają ciśnienie w oponach, a specjalna kombinacja obręczy i opon pozwala na awaryjne kontynuowanie jazdy. Widoczność poprawiła się jeszcze bardziej dzięki bi-ksenonowym reflektorom z funkcją śledzenia drogi na zakrętach, z maksymalnym kątem odchylenia 15 stopni. Tylne światła posiadają funkcję migania, jeżeli przy prędkości powyżej 60 km/h kierowca gwałtownie rozpocznie hamowanie.

Nowością jest elektroniczny hamulec postojowy uruchamiany przyciskiem. Możliwe było wprowadzenie nowych funkcji, takich jak dynamiczne hamowanie awaryjne lub dynamiczne wspomaganie ruszania (pod górę). Funkcja "auto-hold" (postój na czerwonym świetle lub podczas jazdy w korku bez potrzeby stałego wciskania pedału hamulca) należy do wyposażenia seryjnego modeli z automatyczną skrzynią biegów, a dla wszystkich innych modeli jest dostępna jako opcja.

Nowy Passat Variant będzie dostępny w Europie z gamą ośmiu silników. Już teraz będą to cztery jednostki benzynowe: 1,6 o mocy 102 KM, 1,6 FSI 115 KM, 2,0 FSI 150 KM oraz 2,0 FSI z turbodoładowaniem i mocą 200 KM (taki sam jak w Golfie GTI). Pod koniec roku spodziewana jest także najmocniejsza jednostka sześciocyllindrowa 3,2 FSI o mocy 250 KM. Silniki wysokoprężne to 1,9 TDI o mocy 105 KM, 2,0 TDI 140 KM oraz 2,0 TDI 170 KM.

Ceny za nowego Passata Variant rozpoczynają się od 85.490 zł za wersję Trendline z 1,6-litrowym silnikiem. Najwięcej - 132.290 zł - trzeba będzie wydać za wersję Highline z dwustukonną jednostką benzynową.

Zobacz wszystko o modelu Volkswagen Passat Variant

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport