mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Range Rover już w Polsce

Nowy Range Rover już w Polsce

Kilka dni temu odbyła się polska premiera kolejnej generacji ekskluzywnej terenówki, która światło dzienne po raz pierwszy ujrzała podczas niedawnego Salonu Samochodowego w Paryżu. Złożone zostały już nawet pierwsze zamówienia.

Nowy Range Rover już w Polsce
Obecna generacja Range Rovera, IV z kolei, to najnowsze dzieło inżynierów z Solihull. Samochód różni się od poprzedniej generacji. Zmiany, które zaszły w karoserii, upodobniły auto do Range Rovera Sport. Nowy model urósł na długość, przy lekkim obniżeniu wysokości. Zmienione zostały detale, takie jak przednie i tylne światła,  lekko przeprojektowano zderzaki, aczkolwiek dużo większy nacisk położono na to, co znajduje się pod karoserią.

Range Rover IV generacji, jest pierwszym samochodem, w którym kadłub został wykonany w całości z aluminium. Pozwoliło to na obniżenie masy nadwozia o 180 kg względem poprzednika, a całe auto jest teraz lżejsze o 420 kg. Obniżona masa i o 20 mm niższe nadwozie zapewniają mniejsze zużycie paliwa, lepsze osiągi i niskie opory powietrza (Cx = 0,34) przy zachowaniu bardzo dobrej jakości prowadzenia tego kolosa, którego masa przekracza 2 tony.

Podczas prezentacji mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska topowej odmianie Range Rovera. Wnętrze wersji Autobiography było przepełnione luksusem i ekstrawagancją. Zastosowane materiały we wnętrzu były najwyższej jakości, a przepych, staranność wykończenia i wyposażenie biły po oczach. W zależności od konfiguracji z tyłu może znaleźć się kanapa lub dwa osobne fotele – oczywiście w pełni regulowane elektrycznie i z funkcją masażu. O takich szczegółach jak podgrzewanie, czy wentylacja nie trzeba chyba wspominać.

Elektryczne gadżety wyręczają kierowcę i pasażerów wszędzie, gdzie się tylko da. Nie trzeba pamiętać o domykaniu drzwi czy klapy bagażnika, bo siłowniki zrobią to za nas. Rozłożenie tylnej kanapy odbywa się poprzez naciśnięcie dwóch przycisków przy klapie bagażnika – notabene obie części otwierają i zamykają się również automatycznie. W osłupienie może wprawić również liczba praktycznych schowków i uchwytów. Już na pierwszy rzut oka widać, że Range Rover to najwyższa półka luksusu.

Range Rover słynie z dużych możliwości jazdy w terenie. IV generacja nie pozostaje w tyle, jednak i tutaj spotkamy wszędobylską elektronikę. System Terrain Response 2 odpowiada za dostosowanie pracy silnika, skrzyni biegów, pneumatycznego zawieszenia i jeszcze kilku elementów do warunków panujących na drodze. Maksymalny prześwit samochodu wynosi aż 303 mm, a kąty natarcia, zejścia i rampowy plasują nowego Range Rovera w czołówce aut terenowych. Maksymalna głębokość brodzenia to pokaźne 900 mm.

Powiększona została paleta silników, które mogą występować pod maską Range Rovera. Z ekologicznym duchem czasu pojawiła się „mała” jednostka wysokoprężna V6 o pojemności 3 litrów, generująca moc 258 KM i 600 Nm. Nie mogło zabraknąć większego diesla TDV8. 4,4 l oferuje 339 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Warto zaznaczyć, że oba silniki posiadają podwójne, sekwencyjne doładowanie. Mniejsza turbosprężarka pracuje przy niskich obciążeniach. Większa reaguje przy korzystaniu z wyższych obrotów.

Wielbicielom jednostek napędzanych paliwem bezołowiowym Range Rover oferuje dwa silniki o pojemności 5 litrów. Słabszy motor wolnossący ma moc 375 KM i 510 Nm momentu obrotowego. Supercharged został wyposażony w turbosprężarkę, która wzmacnia silnik do 510 KM i 625 Nm dostępnych w zakresie od 2500 do 5500 obr/min. Niezależnie od tego, co drzemie pod maską, za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa automatyczna skrzynia.

Range Rover jest samochodem arcyluksusowym. I to bez cienia przesady. Możliwości indywidualizacji  pozostają praktycznie nieograniczone. 38 barw lakieru (można zamówić inny kolor dachu), 8 rodzajów aluminiowych felg – w rozmiarach od 19 do 22 cali, 3 rodzaje drewna używanego do wykończenia wnętrza, 10 rodzajów i kolorów skóry znajdującej się wewnątrz auta, to tylko wierzchołek listy możliwości, które oferuje klientowi Range Rover. Za odpowiednie doznania muzyczne, może odpowiadać 29-głośnikowy system audio Meridian.

Ceny nowego Range Rovera rozpoczynać się będą od 474 300 zł. Auto widoczne na zdjęciach wyceniono na ponad 600 000 zł. Pierwsze zamówienia zostały już złożone.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.

Podobne wiadomości:

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Aktualności 2016-09-15

Land Rover Defender powróci?

Land Rover Defender powróci?

Aktualności 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport