mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Seat Ibiza jesienią w Polsce

Nowy Seat Ibiza jesienią w Polsce

Wczoraj odbyła się pierwsza oficjalna statyczna prezentacja nowego Seata Ibiza. Nowy SEAT Ibiza jest pierwszym modelem Grupy Volkswagena zbudowanym na premierowej platformie opracowanej specjalnie dla segmentu supermini. W Polsce auto pojawi się w sprzedaży wczesną jesienią.

Nowy Seat Ibiza jesienią w Polsce
Seat Ibiza 2008 ma być nadal sztandarowym produktem marki. Produkowany będzie wyłącznie w fabryce w Martorell koło Barcelony. Jest już czwartą i bez wątpienia najbardziej imponującą generacją tego auta. Doskonały postęp pod względem wzornictwa, jakości, bezpieczeństwa i wyposażenia nowego sportowego modelu hiszpańskiej marki jest zapowiedzią ofensywy nowych produktów.
 
Kolejnym elementem wyróżniającym nową Ibizę jest troska o środowisko. 95% części i podzespołów tego pojazdu nadaje się do recyklingu, a poziom emisji CO2 we wszystkich oferowanych silnikach jest niższy od przeciętnego i wynosi mniej niż 120 g/km we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla oraz poniżej 160 g/km w przypadku wszystkich silników benzynowych.

Za stylistykę nowej Ibizy odpowiedzialny jest Luc Donckerwolke, autor m.in. takich wcześniejszych projektów jak Lamborghini Murcielago i Gallardo. Główny projektant hiszpańskiej marki narysował bardziej drapieżną sylwetkę, nadając Ibizie wyróżniający się wygląd. W nowym stylu dominują zdecydowane geometryczne kształty. Przejawem ewolucji linii pojazdu są przede wszystkim nowo zaprojektowany przód i nowa interpretacja „dynamicznej linii”. Nowa koncepcja Seata, tzw. „wzornictwo strzały”, polega na przeniesieniu przednich reflektorów i atrapy chłodnicy pod linię maski, w celu stworzenia oryginalnego konturu grotu. „Dynamiczna linia” została natomiast bardziej wyeksponowana wzdłuż boków pojazdu.

Muskularne tylne błotniki i wyraźnie zaznaczone nadkola, a także lusterka boczne poniżej krawędzi szyb oraz potężny wlot powietrza pod przednim zderzakiem nadają Ibizie zdecydowanie sportowy i młodzieńczy wizerunek.

W środku gruntownie zmodernizowano przedział pasażerski. Projektanci zwrócili szczególną uwagę na jakość wykonania i spasowania elementów, zastosowane materiały i kolory tapicerki. Efekt ich pracy to zdecydowanie sportowa kabina, której najważniejszym elementem jest zwrócona ku kierowcy deska rozdzielcza z nowozaprojektowanymi kratkami wentylacyjnymi. Kierowca ma do dyspozycji także gniazda USB i Aux-in do podłączenia iPoda, odtwarzacza MP3 albo innego sprzętu muzycznego lub nośnika danych. W środkowej części konsoli znajduje się dodatkowe złącze przenośnego systemu nawigacji.

Istotne są zmiany głównych wymiarów samochodu, zarówno z zewnętrz, jak i wewnątrz, co pozwoliło na  znaczne zwiększenie funkcjonalności pięciodrzwiowej wersji. Wymiary Ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu. Rozstawy kół zwiększono odpowiednio o 30 mm i 33 mm, do 1465 mm i 1457 mm. Większy jest nie tylko przedział pasażerski. Bagażnik auta urósł o całe 25 litrów i oferuje teraz maksymalnie 292 litry przestrzeni bagażowej (przy rozłożonych tylnych siedzeniach).

W aucie znajdą się rozwiązania podnoszące aktywne bezpieczeństwo znane już z innych modeli Seata, takie jak układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i wspomaganiem hamowania awaryjnego EBA, a także elektroniczny program stabilizujący ESP i układ kontroli trakcji TCS, są obecnie dostępne we wszystkich wersjach silnikowych Ibizy.

Na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego wpływa miedzy innymi zastosowanie ultrawytrzymałych materiałów w konstrukcji nadwozia i zaprojektowanie w nim stref kontrolowanego zgniotu. Ponadto Ibiza wyposażona jest standardowo w dwie czołowe poduszki powietrzne oraz nowe poduszki boczne z przodu, chroniące jednocześnie klatkę piersiową i głowę. Można także zamówić osobną poduszkę ochraniającą głowę.

W przedniej osi, a w szczególności w zawieszeniu, wprowadzono znaczne modyfikacje, zwiększające precyzję prowadzenia i zwrotność, jednocześnie gwarantujące wysoki komfort jazdy. Nowe oprogramowanie elektryczno-hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego zapewnia bardziej płynną i progresywną pracę układu oraz jego bardziej bezpośrednią charakterystykę.

Ibiza nowej generacji wyposażona jest w układ Hill Holder Control, który ułatwia ruszanie pod górę: układ blokuje toczenie się pojazdu przez 2 sekundy po zwolnieniu pedału hamulca, przed naciśnięciem pedału przyspieszenia. W pojeździe zastosowano także funkcję sterowania kierunkiem świecenia lamp przeciwmgielnych, która znacznie poprawia widoczność w zakrętach. Mechanizm sterowania kierunkiem wiązki światła uruchamia się przy prędkości poniżej 40 km/h po włączeniu kierunkowskazu albo kiedy kąt skrętu kierownicy przekracza określoną wartość progową.

Kolejne, zaawansowane rozwiązania, w które może zostać wyposażona Ibiza to opcjonalne reflektory biksenonowe z układem AFS, tylne czujniki parkingowe, zintegrowany z radiem moduł Bluetooth do podłączenia telefonu oraz instalacja w centralnej części deski rozdzielczej, umożliwiająca podłączenie określonych modeli przenośnych urządzeń nawigacyjnych, wyposażona w gniazdo zasilające i funkcjonalną, obrotową podstawkę.

Oferta silników dostępnych w nowej Ibizie obejmuje sześć jednostek, w tym trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Zwolennicy silników benzynowych maja do wyboru: 1.2 70 KM, 1.4 85 KM i 1.6 105 KM. Każdy z nich współpracuje standardowo z pięciobiegową manualną przekładnią, a stosowne modyfikacje pozwoliły obniżyć zużycie paliwa i emisją CO2 do poniżej 160 g/km. Z kolei istotne modyfikacje w silnikach wysokoprężnych przyczyniły się zasadniczo do poprawy osiągów i zwiększenia maksymalnego momentu obrotowego. Moc silnika 1.4 TDI (80 KM) nie zmieniła się, natomiast jednostki 1.9 TDI montowane w nowej Ibizie mogą rozwijać moc 90 lub 105 KM. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowych, również we wszystkich wersjach auta z silnikiem Diesla montowane są pięciobiegowe przekładnie manualne.

Nowy Seat Ibiza w wersji pięciodrzwiowej będzie dostępny w trzech typowych dla marki wersjach wykończenia – Reference, Stylance i Sport – charakteryzujących się bogatym wyposażeniem bez względu na wersję. Nawet w wersji podstawowej Reference wyposażenie obejmuje między innymi ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczną poduszkę powietrzna chroniącą klatkę piersiową, elektrycznie sterowane szyby boczne i centralny zamek z pilotem.

W Polsce auto dostępne będzie w sieci salonów sprzedaży wczesną jesienią. Ceny nie są jeszcze znane.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Ibiza
Seat Ibiza
Cena podstawowa już od: 48 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Tematy w artykule: Ibiza

Podobne wiadomości:

Nowy Seat Ibiza nadchodzi

Nowy Seat Ibiza nadchodzi

Aktualności 2017-01-30

Volkswagen naprawi dodatkowe 460 tys. silników

Volkswagen naprawi dodatkowe 460 tys....

Aktualności 2016-08-16

Komentuj:

~qwarc 2008-04-04

Z tą super ceną i wyposażeniem to bym nie przesadzał! W wersji podstawowej mam wrażenie że kierownica i fotele są za dopłatą, po prost bieda maxymalna. A za tą kasę to wymieniane przez ciebie złomy typu clio czy punto są z niezłym wyposażeniem i jakościowo porównywalne.

~nj 2008-04-04

Po pierwsze... proszę nie obrażać innych, każdy ma prawo do swojego zdania, a po drugie to żeby pan wiedział, że wolę 100 razy bardziej Grande Punto od nowej Ibizy.

~diler SEAT-a WAŻNE !!! 2008-04-04

Do kolegów z wadą wzroku ! Czy z wami pajace wsio oki ? Spójrzcie na nową Skodę Fabię - to rzeczywiście jest brzydki samochód. Ale żeby nową Ibizę nazwać brzydkim samochodem - to trzeba po prostu być PSEUDOZNAWCĄ motoryzacji. To auto jest piękne i wyjątkowe w każdym calu - a będzie miało taką cenę i takie wyposażenie , że reszta klasy B odpada ! Ale jak chcecie to kupujcie sobie złomy pokroju Clio , 207 , Fabii czy Punto , proszę bardzo żenujące motoryzacyjne imbecyle !!!

~patryk 2008-04-03

poczekajmy na wiecej szczegolow

~pl41pb 2008-04-03

Chyba to koniec ery pięknych projektów Waltera da Silvy.To auto to po prostu kaszana!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.