mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Touran od 76 890 PLN

Nowy Touran od 76 890 PLN

Dobre, bo niemieckie. W dobie dzisiejszej motoryzacji niniejszy stereotyp dla wielu może okazać się twierdzeniem na wyrost. Wszak nie tylko Niemcy potrafią budować teraz solidne i funkcjonalne samochody. Jednak nasi zachodni sąsiedzi potrafią je jeszcze dodatkowo dobrze sprzedać. Najlepszym tego przykładem jest nowy Volkswagen Touran, który wczoraj (06.12.) świętował swoją polską premierę.

Nowy Touran od 76 890 PLN

O tym jaki jest nowy VW Touran, reprezentant klasy mini-van w koncernie z Wolfsburga przekonaliśmy się podczas jazd testowych zorganizowanych wokół malowniczej miejscowości artystów i poetów, Kazimierzu Dolnym.

Nawiązując do metafizycznych, artystyczno-stylistycznych klimatów, jakie ogarnęły nas na miejscu, musimy mimo wszystko przytomnie stwierdzić, że Volkswagen przygotował w pewnym sensie kopię dotychczasowej generacji Tourana sprzedawanej od 2003 roku. I dobrze, bowiem co się sprzedaje z sukcesem - a w przypadku tego modelu sukces jest duży, co potwierdzają wyniki (w grudniu 2005 roku sprzedaż VW Tourana przekroczyła liczbę pół miliona egzemplarzy) – to nie warto tego radykalnie zmieniać, a jedynie udoskonalić, ewentualnie poprawić błędy i niedociągnięcia wykryte u poprzednika.

Tak więc patrząc z zewnątrz na nowego Tourana nie doszukamy się rewolucyjnych zmian w wyglądzie, a jedynie oznaki drobnej kosmetyki, która przede wszystkim dotknęła przednie, wycięte reflektory oraz zderzak i w bardzo małym stopniu grill. Z tyłu również zmieniono zderzak i połączono ze sobą światła. Te zabiegi spowodowały, że nowe egzemplarze niemieckiego MPV są dłuższe od poprzedniej generacji o 16 mm. Kilka drobnych poprawek w postaci nowych materiałów naniesiono także wewnątrz auta. Przykładem może być środkowa osłona tablicy rozdzielczej, wykonana z aplikacji podobnych do stali szlachetnej, która montowana jest w podstawowej wersji wyposażeniowej „Conceptline”. Volkswagen oferuje również nowe kolory tapicerki, tempomat oraz radio CD z możliwością odtwarzania plików MP3. Zmiany wpłynęły na lepszą przejrzystość i komponowanie się wnętrza. Bagażnik ma maksymalną pojemność 1989 l.

Pod względem bezpieczeństwa w podstawowej ofercie Tourana znajdują się m.in. przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system ESP (wraz z ABS i ASR) z funkcją kontrowania kierownicy oraz specjalny program stabilizacji zestawu samochodu w przypadku jazdy z przyczepą.

Za zachodnią granicą Volkswagen Touran może być doposażony o inteligentny system parkowania „Park Assist”, który przy prędkość niewiększej niż 30 km/h potrafi sam zaparkować samochód równolegle do drogi. Po wciśnięciu guzika na konsoli czujniki ukryte z każdej strony nadwozia rozpoczynają po około 15 sekundach manewr parkowania monitorując przestrzeń pomiędzy dwoma innymi pojazdami lub przeszkodami. Asysta kierowcy ogranicza się jedynie do operowania pedałami gazu lub hamulca. W Polsce producent, jak na razie, nie oferuje tego systemu.

Do jazd testowych wybraliśmy model z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 140 KM. Charakterystyczna dla samochodów Volkswagena jednostka wysokoprężna wykorzystująca pompowtryskiwacze z wielopunktowym wtryskiem dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm osiąganym już przy 1750 obr./min. Takie właściwości silnika sprawiają, że Touran potrafi w miarę szybko i płynnie się rozpędzać. W szybkim dobijaniu prędkości od 0 do 100 km/h (prędkość osiągana w ok. 10,5 s.) przeszkadzać może jego głośna praca. Zawieszenie w nowej generacji tego modelu zestrojone jest stosunkowo sztywno i o znalezienie komfortu rodem z aut francuskich będzie trudno. Jest to w pewnym stopniu minus, jeśli zamierzamy wykorzystywać samochód tylko do przewozu licznej rodziny (Touran może być wyposażony również w trzeci rząd siedzeń, który chowany jest pod podłogą), choć udaną rekompensatą może być natomiast zwartość i stabilność w zakrętach oraz bardzo precyzyjne prowadzenie dzięki systemowi układu kierowniczego Servotronic. Dla entuzjastów sportowej jazdy Volkswagen przygotował również usportowioną charakterystykę zawieszenia. Wówczas modyfikacjom ulegają amortyzatory i sprężyny, a wysokość auta automatycznie obniża się o 15 mm. Świetnie spisują się hamulce, z przodu wentylowane tarczowe, z tyłu tarczowe. Bez zarzutu działa także manualna 6-stopniowa skrzynia biegów – w opcji może być zastąpiona sekwencyjną DSG (taka przekładnia nie jest dostępna z silnikiem 1.6 l.)

Gama silników dla VW Tourana rozpoczyna się od zupełnie nowej, benzynowej jednostki 1.4 l. TSI o mocy aż 170 KM. Chętni na zakup takiej wersji będą niestety musieli poczekać do przyszłego roku. W ofercie Volkswagen posiada jednak nieco słabszy odpowiednik tego motoru o mocy 140 KM. Silnik ten również oparty jest na dwóch niezależnych sprężarkach, mechanicznej i turbo, tzw. Twincharger. Pozostałe silniki to benzynowy 1.6 l. (102 KM) oraz wysokoprężne 1.9 l. TDI o mocy 90 lub 105 KM, 2.0 l. TDI 140 KM, 2.0 l. TDI DPF (z filtrem cząstek stałych) 170 KM.

Na bazową wersję nowego Tourana Volkswagen wybrał egzemplarze z silnikiem 1.6 l. Ich cena początkowa rozpoczyna się od 76 890 PLN. Za najtańszy model z silnikiem wysokoprężnym 1.9 TDI trzeba z kolei zapłacić 84 590 PLN, zaś za najdroższy wyposażony w motor 2.0 TDI z filtrem cząstek stałych PDF 128 790 PLN. Należy jednak pamiętać, że do podanych cen należy doliczyć koszty transportu i przygotowania do wydania samochodu w cenie 550 PLN.

Zobacz galerię zdjęć z premiery nowego modelu Volkswagen Touran

Dowiedz się więcej o aktualnym modelu Volkswagen Touran

Czytaj także:

Nowa twarz Tourana 2006-09-13

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
Cena podstawowa już od: 84 490 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~Pikuś 2006-12-14

Picasso 1.6 110KM jest od 52tys - kto dopłaci za znaczek VW 25tys? Znajdą się chętni.

~lejkos 2006-12-11

czemu nie bedzie u nas systemu park assist czyzby byl zbyt drogi dla Polaczkow czy tez zbyt ekskluzywny dla nas wg wladz VW, a moze sie boja ze Polacy naucza sie jak go wykradac z auta .... :-))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport