mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy diesel i nowa skrzynia w Range Roverze

Nowy diesel i nowa skrzynia w Range Roverze

Świętujący w tym roku swoje czterdziestolecie Land Rover Range Rover już wkrótce pojawi się na rynku w nieco odświeżonej postaci. Najważniejszymi nowościami będą nowy diesel V8 oraz 8-stopniowa skrzynia biegów.

Nowy diesel i nowa skrzynia w Range Roverze
Nowy 4,4-litrowy silnik LR-TDV8 z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zastąpi jednostkę LR-TDV8 o pojemności 3,6 litra i będzie dostępny tylko w Range Roverze. Silnik ten, według producenta, ma gwarantować doskonałe osiągi, a jednocześnie jest także bardziej przyjazny dla środowiska – zapewnia niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2 niż jego poprzednik, spełniając nawet surowe wymogi dotyczące emisji EU5. Prawdziwym hitem, choć wydaje się być mało realnym, jest zużycie paliwa nowego 4,4-litrowego silnika w cyklu mieszanym – tylko 9,4 l/100 km, co sprawia, że jest to pierwszy Range Rover w historii, który spala poniżej 10 l/100 km.


Mimo imponującej mocy (313 KM) i równie godnego uwagi maksymalnego momentu obrotowego (700 Nm) inżynierom Land Rovera udało się obniżyć emisję CO2 o 14 proc. To także zasługa w dużej mierze nowej, sterowanej elektronicznie 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów (ZF 8HP70). Autorska przekładnia pozwala nie tylko zaoszczędzić paliwo, ale zapewnia także na wyjątkowo szybką i idealnie gładką zmianę przełożeń.

W Range Roverze z rocznika modelowego 2011 pozostanie 5-litrowy silnik benzynowy LR-V8 z doładowaniem mechanicznym. Ten lekki silnik jest super-wydajny i spełnia surowe wymogi normy EU5. Zapewniając 510 KM oraz 625 Nm 8-cylindrowa jednostka jest o 29 procent potężniejsza niż jej poprzednik i wytwarza 12 procent więcej momentu obrotowego. Taka ogromna moc pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h w jedyne 6,2 sekundy.

W Range Roverze 2011 wprowadzone zostają dodatkowe ulepszenia systemu Terrain Response - system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) oraz układ kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia (Gradient Acceleration Control).

Wewnątrz przedziału pasażerskiego znajdują się opcjonalne podświetlone progi przednich drzwi, nowe elementy sterowania skrzynią biegów w modelach z dieslem oraz udoskonalony system audio. Zmiany we wnętrzu obejmują nowe maskownice oraz boczne wloty powietrza w modelach z silnikiem wysokoprężnym.

Nowy pakiet wykończenia daje klientom możliwość nadania własnemu Range Roverowi bardziej indywidualnego charakteru, szczególnie, że do gamy dodano kolejne kolory (Fuji White i Baltic Blue) oraz nowe koła. Ponadto, 12-calowy wyświetlacz TFT zapewnia większą wszechstronność niż klasyczne wskaźniki, podczas gdy 8-calowy ekran Dual View umożliwia oglądanie różnych materiałów przez kierowcę oraz pasażera. Oznacza to, na przykład, że kierowca może oglądać wskazania nawigacji, podczas gdy pasażer na tym samum ekranie będzie oglądać film.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.

Podobne wiadomości:

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Aktualności 2016-09-15

Land Rover Defender powróci?

Land Rover Defender powróci?

Aktualności 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport