mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy kabriolet BMW

Nowy kabriolet BMW

Po debiucie rynkowym nowej generacji BMW serii 3, a następnie różnych wariacji nadwoziowych tego modelu, bawarski producent zdecydował się na lekką zmianę planów. Czwarta seria kabrioleta z serii 3 przynosi ze sobą kilka innowacji. Najważniejszą z nich jest bez wątpienia dach typu hardtop.

Nowy kabriolet BMW

BMW po raz pierwszy w historii tego modelu zdecydowało się na takie rozwiązanie, co automatycznie przenosi je do koszyka elitarnych marek oferujących w swoim zestawieniu samochody typu coupe-cabrio.

Producent nie podał jak na razie dokładniejszych danych technicznych dotyczących samochodu, lecz podczas konferencji prasowej zapewniano, że w nowym aucie spodziewać się można przede wszystkim zwiększonej 'pogodo-odporności' oraz przestrzeni dla pasażerów. Dodatkowo popracowano trochę nad poprawą bezpieczeństwa oraz tłumieniem hałasów dochodzących z zewnątrz. Widoczność ze środka samochodu również została poprawiona, za sprawą cieńszych słupków z tyłu. Przy okazji zwiększono powierzchnie bocznych oraz tylnych okien.

Zobacz galerię zdjęć modelu BMW Seria 3 Cabrio

Właściwości jezdne mają nadal być mocną stroną nowego BMW. Pomimo przyrostu wagi wynoszącego 200 kilogramów z powodu  wzmocnionej podłogi oraz silniczków sterujących składaniem dachu, auto ma nadal zachowywać się twardo podczas zakrętów. Specjalnie wzmocnione zawieszenie powinno bez żadnego zająknięcia poradzić sobie z dodatkową masą.

Automatyczny dach sterowany za pomocą specjalnych silniczków umieszczonych w bagażniku rozkładać się będzie w czasie 22 sekund. Nie jest to może piorunujący wynik, w porównaniu chociażby z modelem Mazda MX 5 Roadster Coupe, gdzie cały proces trwa jedynie 12 sekund. Dla pocieszenia można dodać fakt, że nowy Focus CC trudzi się z rozłożeniem dachu aż 29 sekund. Po złożeniu dachu 350 litrowy bagażnik kurczy się do pojemności 210 litrów. W wyposażeniu standardowym samochodu znajdzie się system stabilizacji trakcji, a także specjalne system ochrony przy dachowaniu, umieszczony za tylnym rzędem siedzeń.

Ciekawym dodatkiem w bawarskim kabriolecie będzie bez wątpienia specjalna skóra, która została pokryta specjalnym pigmentem odbijającym promieniowanie podczerwone. Dzięki temu skóra w samochodzie pozostawionym na słońcu przy otwartym dachu nie będzie się nagrzewać. Producent zapewnia, że temperatura tapicerki będzie w takim wypadku nawet o 20 stopni Celsjusza niższa.

Pod maską samochodu dostępny będzie szereg jednostek, które mają spełnić oczekiwania nawet najbardziej wybrednych klientów. Na początek dostępne będą dwie jednostki silnikowe w wersji 325 (218 KM) oraz 335i (306 KM). Mniejsza wersja będzie rozpędzać się do setki w 7,6 sekundy, a jej spalanie utrzymywać się będzie w granicach 7,5 l/100km. Drugi z silników sprint do 'setki' zalicza w jedyne 5,8 sekundy przy średnim spalaniu na poziomie 10 l/100km.

W późniejszym czasie do zestawienia zostaną dołożone nowe jednostki benzynowe 320i, 330i o mocy kolejno 170 i 272 koni mechanicznych oraz turbo diesel 330d dysponujący mocą 231 koni mechanicznych.

Oficjalny debiut samochodu nastąpi dopiero podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit, a na jego wizytę w salonach trzeba będzie poczekać przynajmniej do marca 2007 roku. Wtedy też zostaną ujawnione oficjalne ceny.

Czytaj więcej o targach NAIAS 2007 w Detroit

Czytaj także:

Bawarskie CC (2006-08-23)

BMW pokazuje nowe coupe (2006-04-24)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

NAIAS 2007 rozpoczęte!

NAIAS 2007 rozpoczęte!

Aktualności 2007-01-08

Komentuj:

sylwia4012 2015-05-27

Też mi się podobają miękkie, składane dach. Jak się dba to pewnie się nie psują. A jak się zdarzy jakieś uszkodzenie to przecież są takie specjalne zestawy naprawcze. Tutaj taki widziałam https://hussar-innovations.com/pl_PL/index, kosztuje niedużo. Chciałabym mieć taki cabriolet

~J*S 2006-12-06

twardy dach w kabrioletach to dobry pomysł ze względu na uszkodzenia (miękki jest bardziej podatny) ale technicznie miękki jest mniej usterkowy.W twardym wszystkie gumowe uszczelki po czasie szlak trafia i trzeba wymieniać. Za to Audi A4 cab. ma miękki dach zrobiony z materiału odpornogo na mróz i śnieg-polecam.Co do klimatu to najwięcej cabrio.jeżdzi w W.Brytanii a tam jeszcze dużo częściej leje niż u nas i Angole się tym wcale nie przejmują. Kabriolety są super,połączenie auta z motocyklem-wiatr we włosach i wygoda. Sam miałem i tego zaznałem.Extraklasa!

~Maciek 2006-11-01

Zgadzam się z KAMIL.WWA. Jeszcze dodam, że Mercedes chciał zrobić w nowym CLK sztywny dach, ale stwierdził że to nie potrzebne, że to jest przeciw idei kabrioletu, prawdziwych kabrioletów ze starych lat. Przecież i tak do każdego kabrioletu mozna kupić hardtop...

~leos 2006-10-26

i tak uwazam, ze kabriolety, niewazne czy z miekkim czy twardym dachem, nie mają szans powodzenia na polskim rynku, nie ten klimat. Jakbym mieszkal we Wloszech lub Hiszpanii to bym moze i pomyslal...

~Margol 2006-10-26

Alek ma racje, twarde dachy są praktyczne i bardzo dobrze wyglądają. Może i są droższe od kabrio z miekkim dachem ale za to w mamy 2 w 1 :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport