mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy kabriolet Klasy CLK Mercedes-Benz

Nowy kabriolet Klasy CLK Mercedes-Benz

Światowa premiera na Genewskim Salonie Samochodowym

Nowy kabriolet Klasy CLK Mercedes-Benz

Od 1998 roku oznaczenie modelu CLK uchodzi za markowy znak najwyższej przyjemności jazdy kabrioletem. Techniczne innowacje i atrakcyjna stylistyka nowego kabrioletu CLK, który zaprezentuje się po raz pierwszy publiczności wiosną 2003 roku, stwarzają jak najlepsze warunki nawiązania do sukcesów modelu poprzednika, który zachwycił ponad 110 000 właścicielek i właścicieli.

Fascynująca linia nadwozia nowego kabrioletu, oparta na stylistyce odnoszącego sukcesy coupé podkreśla indywidualny charakter Klasy CLK. Każdy szczegół dynamicznego i zarazem eleganckiego nadwozia, a także gustownie urządzonego wnętrza uzasadnia przynależność tego modelu do najbardziej ekskluzywnej kategorii pojazdów.

Auto wyposażono w nowego rodzaju wielowarstwowy składany dach z materiału, który zapewnia optymalny komfort, zarówno jeśli chodzi o poziom hałasu jak i obsługi. Oferowany w kolorach czarnym, niebieskim albo szarym, a otwiera się w pełni automatycznie, także za pomocą pilota. Ponadto w ciągu kilku sekund w całości chowa się pod stylową pokrywą z tyłu i w ten sposób – w połączeniu z całkowicie opuszczanymi szybami bocznymi – pozwala na niezmącone zachwycanie się otwartą przestrzenią. Także przy zamykaniu dachu nie trzeba angażować rąk; hydrauliczny napęd wykonuje to zadanie i automatycznie zamyka dach na górnym obramowaniu przedniej szyby. Wielowarstwowa struktura dachu zapewnia wręcz bardzo dobrą izolację termiczną i utrzymuje szumy we wnętrzu pojazdu na bardzo niskim poziomie. Pojemność bagażnika powiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 40 litrów i wynosi teraz 390 litrów (wg metody pomiaru VDA). Podobnie jak dach, również i bagażnik można otwierać przy pomocy pilota.

Inne, typowe dla Mercedesa rozwiązania, na które warto zwrócić uwagę w nowym kabriolecie CLK to sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy, wysuwający się w przypadku zagrożenia automatycznie w ułamku sekundy oraz wielkopowierzchniowe boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę i klatkę piersiową, umieszczone w oparciach przednich foteli. Do seryjnego wyposażenia zabezpieczającego należą także napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów na wszystkich fotelach, automatyczne naprowadzacze pasów dla kierowcy i pasażera z przodu oraz adaptacyjne przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Przy zadziałaniu przedniej poduszki pasażera układ sterujący uwzględnia również jego wagę. Po raz pierwszy na zamówienie można również otrzymać boczne poduszki dla pasażerów z tyłu.

Sztywna struktura nadwozia również stwarza warunki dla zapewnienia jak najlepszego bezpieczeństwa i wysokiego komfortu. Około 40 procent wszystkich blach i surowego nadwozia wykonuje się z wysokowytrzymałych stopów stali, które przy minimum masy zapewniają maksimum bezpieczeństwa i stabilności.

Nowy kabriolet CLK wykazuje najlepsze w swojej klasie wskaźniki w dziedzinie aerodynamiki. Oprócz niskiego współczynnika oporu powietrza Cw, wynoszącego tylko 0,30, może się też poszczycić wzorowymi parametrami w zakresie siły wyporu na osi przedniej i tylnej. Dzięki temu aerodynamiczne właściwości stwarzają warunki dla wysokiej stabilności jazdy, optymalnego poziomu hałasu i korzystnie wpływają na zużycie paliwa.

Dzięki powiększeniu nadwozia we wszystkich wymiarach (długość o 71 milimetrów) i większemu rozstawowi osi (o 25 milimetrów) dwudrzwiowy samochód zapewnia wyraźnie odczuwalne zwiększenie przestrzeni i komfortu we wnętrzu. Nad głową przybyły 23 milimetry, szerokość na poziomie łokci z tyłu o 30, a na poziomie kolan pasażerów jadących z tyłu o prawie 44 milimetry.

Ulepszono także system wsiadania dla pasażerów jadących z tyłu, którzy mają do dyspozycji wygodne, kubełkowe pojedyncze fotele.

Klient ma do wyboru nowoczesnych benzynowych jednostek napędowych. Od silników montowanych w poprzednim modelu różnią się one znacznie większą mocą, większym momentem obrotowym i mniejszym zużyciem paliwa.

Na czele znajdują się dwa ośmiocylindrowe silniki z charakterystyką mocy rasowych wozów sportowych: nowy CLK 500 rozwija moc 225 kW / 306 KM i przyspiesza w ciągu 6,2 sekundy od zera do 100 km/h. Jest zatem o 20 kW / 27 KM mocniejszy i przyspiesza o 1,2 sekundy szybciej niż dotychczasowy CLK 430. Mimo zwiększonej mocy kabriolet CLK 500 zużywa około pięciu procent paliwa mniej niż poprzedni V8. Z firmy Mercedes-AMG pochodzi silnik V8 o mocy 270 kW / 367 KM, montowany w wersji CLK 55 AMG, osiągający 15 kW / 20 KM więcej niż jego poprzednik. Kabriolet z tym silnikiem uzyskuje wynik 5,4 sekundy od zera do 100 km/h (poprzednik 6,2 sekundy).

Oferta jednostek sześciocylindrowych do kabrioletów CLK została poszerzona o spokojnie pracujący 2,6-litrowy silnik o mocy 125 kW / 170 KM. Sprawdzona jednostka V6 z modelu kabrioletu CLK 320 (160 kW / 218 KM) pozostaje w ofercie bez zmian.

Pod maską nowy CLK 200 KOMPRESSOR pracuje spokojnie jak jednostka sześciocylindrowa i uzyskuje przy tym moc 120 kW / 163 KM, zużywając tylko 8,8 litrów benzyny super na 100 kilometrów (łączne zużycie wg NEFZ) – czyli o około siedmiu procent mniej niż w przypadku poprzedniego modelu z tą samą mocą.

Seryjnie montowane 16-calowe felgi z lekkiego metalu oraz mieszane ogumienie na przedniej i tylnej osi (205/55 R16 lub 225/50 R16) podkreślają sportowy charakter nowego kabrioletu Mercedesa. Model CLK 500 z silnikiem V8 jeździ na oponach 17-calowych, a CLK 55 AMG akcentuje swój elitarny charakter felgami 18-calowymi.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport