mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy, ostry Type R

Nowy, ostry Type R

Jeden z najbardziej oczekiwanych hatchbacków ostatnich miesięcy, posiadający bardzo agresywną sylwetkę połączoną ze sportowymi zacięciem, został w końcu zaprezentowany. Honda, tuż przed targami w Paryżu ujawniła detale nowego Civica Type R.

Nowy, ostry Type R

Jedną z najważniejszych rzeczy w nowym modelu będzie przede wszystkim jednostka napędowa. Nowy Type-R używać będzie delikatnie 'podkręconego' silnika o pojemności dwóch litrów w technologii DOHC i-VTEC. Jego moc w stosunku do poprzednika nie wzrosła dużo, bo tylko o 1 KM (poprzednia wersja 197 KM), to jego zakres obrotów zwiększył się aż do 8 tysięcy obr./min. Producent zapewnił także, że moment obrotowy będzie osiągany jeszcze szybciej niż u poprzednika.

Nowa wersja samochodu przybrała troszkę na wadze, lecz rekompensować to będą krótsze przełożenia biegów.  Dla sportowego Civika prędkość rzędu 100 km/h to tylko formalność, na którą będzie trzeba poczekać tylko 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna auta wynosić będzie 235 km/h.

W stosunku do wersji 'cywilnej' nowy Type-R będzie niższy o 15 milimetrów. Osadzony zostanie na oponach o rozmiarach 225/40 ZR18. Zawieszenie sportowej wersji zostało znacznie zmodyfikowane w stosunku do poprzedniej wersji samochodu. Producent zapewnił, że w tej kwestii udało się usunąć wszystkie słabe punkty samochodu

Nadwozie uległo kilku kosmetycznym poprawkom, w porównaniu ze studium koncepcyjnym prezentowanym wcześniej. Zmniejszono jednak rozmiar aluminiowych felg z dziewiętnastu cali o jeden cal mniej. Z przodu i z tyłu samochodu rzucają się na pierwszy rzut oka powiększone zderzaki, a także dodatkowe spoilery, zwiększające aerodynamikę samochodu. W przedniej części auta zamontowano grill zbudowany z elementów o strukturze plastra miodu, a przyozdobiono go logiem Hondy na czerwonym tle.

Wewnątrz pojazdu od razu widać sportowy charakter. Zegary zostały podświetlone w ognisto-czerwonym kolorze, kierownicę natomiast obszyto skórą przy pomocy czerwonej nici. Dodatkowo zamontowano tam siedzenia kubełkowe oraz tapicerkę Alcantara. Na desce rozdzielczej zamontowano podświetlane logo i-VTEC, które włącza się, gdy obroty silnika przekraczać zaczną poziom 5.200 obr./min.

Każdy model z tej serii posiada swój unikatowy numer seryjny. Honda w niedalekiej przyszłości zamierza wypuścić na rynek model GT, który łączyć będzie 'zadziorność' Type-R w połączeniu z systemami kontroli trakcji, dwusterową klimatyzacją, światłami przeciwmgielnymi, automatycznym włączaniem reflektorów oraz wycieraczek, a także kurtynami bocznymi. Nowa Honda Civic Type-R wejdzie do sprzedaży dopiero w marcu 2007 roku, z ceną w przeliczeniu na rynku brytyjskim osiągającą poziom 105 tysięcy złotych.

Czytaj także:

Gorąca, ale wadliwa Honda Civic (2006-09-13)

W Polsce brakuje pięciodrzwiowych Civiców (2006-08-31)

Honda: Nowości, sport i technologia w Paryżu (2006-08-28)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~mario 2006-09-29

jaj jestem tylko ciekaw dlaczego na stronie mojeauto nie ma podanych żadnych konkretnych specyfikacji do tego auta np. napędu:przedni czy tylni ale tak ogólem to auto jest the best jednym slowem F1

~gerry 2006-09-21

yes yes yes super auto

~R2D2 2006-09-16

ciekawy jestem dlaczego autor tego glupawego artykulu zwrocil uwage na jakies tam grille w ksztalcie plastra miodui i jakies tam skorzane kierownice jak to auto jest na moje oko 3 drzwiowe a dotychczas wychodziło tylko w wersji 5-cio drzwiowej. Co do samego auta: TO JEST TO. Samochod dla prawdziwych mężczyzn!!!

~Podpis: 2006-09-15

do helmut Nijak by takie porównanie nie wypadło, bo jedno jest doładowane a drugie nie. Moc niby ta sama, pojemność ta sama, a te samochody to dwie odległe planety, civic osiąga to wszystko bez turbiny, tylko dzięki pełnemu i-vtec i precyzji wykonania. W TFSI masz nowoczesny wtrysk bezpośredni ale i turbine - te silniki są tak inne jak tylko silniki spalinowe inne od siebie mogą być. Reszta tych samochodów zresztą też..... chyba jedyne co się da porównać do CTR to prawie 200 konne clio (też bez turbo) no ale trzeba wtedy lubić francuskie marki. Co do artykułu, to jest w nim błąd! Poprzedni model miał 200KM, a nowy ma 201KM (z tekstu wynika, że 198)....

~helmut 2006-09-15

Jak wypada w porównaniu z burakowozem ?? Octavia RS ma super silnik 2.0 TFSI - jest to silnik Volkswagena, wiem, że reszta jest do du..., bo to skoda, ale jestem ciekaw jak by wypadło porównanie tych aut ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport