mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy rozdział w historii BMW

Nowy rozdział w historii BMW

Świat motoryzacji już wybrał, Najbliższa przyszłość należeć będzie do aut z napędem hybrydowym bądź wyłącznie elektrycznym. A skoro tak, to nie dziwi, że większość producentów albo wprowadza do swojej gamy, albo planuje w najbliższym czasie wprowadzenie tego typu modelu(i). Nie inaczej jest i w przypadku BMW, które koncepcyjnymi modelami i3 oraz i8 rozpoczyna całkowicie nową erę w swojej historii.

Nowy rozdział w historii BMW
Kiedy wiadomym się stało, że konwencjonalne silniki spalinowe z różnych przyczyn nie mogą stanowić przyszłości motoryzacji, rozpoczęły się poszukiwania najlepszej alternatywy dla obecnego stanu rzeczy. BMW w pierwszej chwili postawiło na wodór, czego efektem były bardzo zaawansowane już prace nad serią 7 Hydrogen, której pierwsze egzemplarze pojawiły się nawet na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych. Nie do wodoru, czy konkretnie do paliwa wodorowego należeć będzie przyszłość motoryzacyjna. Przynajmniej ta najbliższa. Koszty, a przede wszystkim dostępna już technologia sprawiają, że obecnie niemal wszyscy producenci myśląc o swoich pojazdach przyszłości, myśli o autach z napędem hybrydowym albo czysto elektrycznym.

Już za dwa lata do tego elektrycznego wyścigu o klienta przystąpi BMW, które na 2013 rok planuje wprowadzić na rynek pierwsze swoje seryjne modele z tego typu napędem. Najpierw pojawi się BMW i3, zasilany wyłącznie silnikami eletrycznymi, a rok później dołączy do niego i8 z napędem hybrydowym. Zanim to nastąpi, już we wrześniu oba te modele, jeszcze w fazie prototypowej, będzie można zobaczyć na wystawie samochodowej IAA we Frankfurcie nad Menem.

BMW i3 jest małym, miejskim samochodem, o czym decyduje zastosowany napęd, emisja dwutlenku węgla na poziomie 0 g/km oraz zasięg szacowany na 150 kilometrów. Ekologiczne aspekty nie spowodują jednak, że i3 zatraci charakterystyczne dla BMW właściwości jezdne. Silnik elektryczny o mocy 125 kW i tylny napęd zapewnić mają osiągi porównywalne z większością dostępnych dziś modeli rodem z Monachium.

Dzięki układowi napędowemu, który nie emituje CO2 oraz procesowi produkcji zgodnemu z zasadami zrównoważonego rozwoju, całkowita emisja podczas użytkowania samochodu BMW i3 jest przynajmniej trzykrotnie niższa w porównaniu do wysoce wydajnych pojazdów z silnikiem spalinowym. Gdy BMW i3 napędzane jest prądem pochodzącym ze źródeł odnawialnych, wartości te ulęgają poprawie jeszcze o ponad 50%.

Dzięki innowacyjnej technologii LifeDrive i kabinie pasażerskiej wykonanej z włókna węglowego, pojazd BMW i3 Concept waży jedynie 1.250 kg, zapewniając przy tym optymalną przestrzeń wnętrza i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Czteroosobowy BMW i3 ma 200-litrowy bagażnik, przez co jest idealny do codziennego użytku.

Zastosowanie technologii CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) pozwala na zmniejszenie wagi w stosunku do konwencjonalnych samochodów elektrycznych o  250-350 kilogramów, co oznacza większą dynamikę jazdy i dłuższy zasięg. Sprint do setki trwa niecałe 8 sekund, a 80% pełnego naładowania baterii można osiągnąć w godzinę.

BMW nie byłoby jednak sobą, gdyby tylko nastawiało się na miejskie auta, nawet jeśli dysponują one odpowiednio dużą mocą i niezłymi osiągami. Fani bawarskiej marki oczekują bowiem od tych aut znacznie więcej, a władze z Monachium nie zamierzają im tego zabierać. Dlatego wraz z prezentacją miejskiego i3, można zobaczyć, na przykładzie koncepcyjnego i8, czego można się spodziewać od sportowych modeli BMW w przyszłości.

BMW i8 Concept rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund i spala poniżej 3 litrów na 100 km. To hybryda o mocy 260 kW ładowana z gniazdka, której zasięg sięga 35 kilometrów w trybie elektrycznym, co jest wystarczającą odległością w większości codziennych podroży po mieście. Do bardziej dynamicznej jazdy czy dalszych podróży można wykorzystać trzycylindrowy silnik benzynowy o wysokich osiągach. Ten samochód sportowy rozwija prędkość maksymalną 250 km/h i może pomieścić cztery osoby.

BMW i3 oraz BMW i8 będą produkowane w niemieckim oddziale BMW w Lipsku. Na inwestycje w nowe budynki do 2013 roku przeznaczone zostanie 400 milionów euro, powstanie również 800 nowych miejsc pracy. Produkcja pojazdów oparta na odnawialnych źródłach sama też nie będzie emitować CO2.  Koncern obecnie sprawdza możliwość wybudowania własnych turbin wiatrowych na terenie zakładu.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~Diabeł Wcielony 2011-08-19

Po moim trupie!!!!!!!! Emisja zerowa.A prąd skąd ? Brudne elektrownie węglowe i jądrowe.Do tego akumulatory,które trzeba potem utylizować.A może popracować tak nad biopaliwami w 100 % z zieleniny ? Taniej i szybciej. Oczywiście jednocześnie zwiększyć zasiew ,żeby nie było,że nie będzie co jeść.Czytałem,że produkcja "ekologicznego" Priusa wytwarza więcej zanieczyszczeń niż późniejsze oszczędności.To samo co z ekologicznymi żarówkami.Szkodliwe dla zdrowia i tony rtęci na wyypiskach.Ale zaoszczędzimy mnóstwo prądu.

~AK 2011-08-19

SZTRUM - PRĄD

marko1 2011-08-19

AK nie wiem o co chodzi ale bingo. A co do artykułu, zanim rozpocznie się całkowicie nowa era motoryzacyjna, to na razie jeździmy tym co przemysł motoryzacyjny nas karmi.

~AK 2011-08-19

nie czytałem. zgaduję. SZTRUM PODROŻEJE

~pikolo 2011-08-19

koniec świata, elektryczne BMW, no ale widze że nie jest to silniczek jak w mitsubishi eletrycznym, ale całkiem całkiem fajny, jeśli chodzi o moc

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.