mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Octavia RS z dieslem

Octavia RS z dieslem

Silniki wysokoprężne stają się coraz bardziej powszechne - mają je w swojej ofercie już niemal wszyscy producenci, a pojawiają się w większości segmentów. Także i wśród aut sportowych lub usportowionych. Czego najnowszym przykładem jest Skoda Octavia RS TDI.

Octavia RS z dieslem

Octavia RS TDI, choć nieco słabsza i wolniejsza od benzynowego odpowiednika, to jednak zadowala się nieco mniejszą ilością paliwa. Pod maską usportowionej Octavii znalazł się turbodiesel o pojemności dwóch litrów, mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm osiąganym już przy 1.800 obr/min, który współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Jednostka ta dysponuje czterema zaworami na cylinder, a opiera się o technologię wtrysku z elektronicznie regulowanymi pompowtryskiwaczami. Dzięki takiemu zestawowi RS TDI uzyskuje na liczniku prędkość 100 km/h po 8,5 sekundy (kombi 8,6 sek.), a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.
 
Do bliższego zapoznania się z wysokoprężną Octavią RS mieliśmy okazję przy okazji duńskiej prezentacji Skody Superb po faceliftingu. Od wersji benzynowej, oczywiście poza silnikiem, Octavia RS TDI nie różni się raczej niczym specjalnym. Z kolei w stosunku do wersji cywilnej jest kilka istotnych odróżniających ją elementów. Spojlery, 18-calowe felgi, chromowane podwójne końcówki rur wydechowych, a we wnętrzu sportowe fotele i kierownica. Podczas kilkudziesięcio kilometrowej przejażdżki uzyskaliśmy średnie spalanie w wysokości 6,5 l/100 km. Producent podaje, iż powinno być ono nawet trochę niższe i oscylować wokół 5,7 l/100 km.
 
Octavia RS w dieslu jest już dostępna w polskich salonach. Kosztuje 111.800 zł (kombi 116.100 zł), czyli o ok. 3 tys. więcej niż wersja benzynowa.
 
Czytaj także:

Jeździliśmy nową Skodą Superb (2006-09-08)

TEST - Skoda Roomster: Dom(in)ator (2006-08-23) 
 
Skoda Octavia Scout: Czeski góral (2006-08-22)

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~kurt 2015-01-26

Ja jak najbardziej polecam, mam auto od kilku lat i wcale nie spieszy mi się go wymieniać. Jest naprawdę mało awaryjne i nie ma z nim kłopotu, dowód na przykład tutaj:

~kurt 2015-01-26

Ja jak najbardziej polecam, mam auto od kilku lat i wcale nie spieszy mi się go wymieniać. Jest naprawdę mało awaryjne i nie ma z nim kłopotu, dowód na przykład tutaj:

~qads 2007-03-09

popatzrcie tylko jak skoda trzyma cenę w niemczech!!! VW z topornym golfem 5 czy całkiem fanym passatem szybciej lecą na ryj!!! ...Ja kupiłem octavię w lipcu 2006 i dzisiaj jej cena jest podobna jak w dniu zakupu. Jest ich mało na rynku wtórnym bo są po prostu dobre! Jak nie lubię czechów tak za sprzedaż skody do VW należą im się duże brawa!!! My wzięliśmy koreę ;) a nawet były plany na Rovera. Daleko nam do pepików

~gregor 2007-01-18

Do "FanSkody" za co te brawa skodzie jak to silnik VW a skoda nawet ciekawej budy nie potrafiła na to zrobić. Dla mnie skoda to tandeta z dobrym silnikiem a to za mało. No i jeszcze ta "renoma" (burakowóz, wieśniakowóz, karrtofel na kółkach)

~Mariusz 2006-11-19

Fajans za duże pieniądze!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW Arteon następcą CC
VW Arteon następcą CC
Koncern z Wolfsburga zapowiedział swój nowy model, który zadebiutuje na marcowych targach w Genewie. Oto pierwszy szkic nadchodzącego następcy VW CC - Arteona.