mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Odmieniona R-klasa

Odmieniona R-klasa

Jeden z najsłabiej sprzedających się modeli Mercedesa - klasa R - doczekał się zmian, które mają pomóc mu odmienić ten stan rzeczy. Odświeżony van z gwiazdą na masce światową premierę ma na rozpoczynającej się dziś wystawie samochodowej w Nowym Jorku.

Odmieniona R-klasa
W pierwszej kolejności zmianom poddana została stylistyka nadwozia, czyli ten element, za który klasa R była najczęściej krytykowana. Mercedes tym razem postanowił nie eksperymentować i upodobnił swojego vana trochę do limuzyn Mercedesa (pewne podobieństwa można znaleźć głównie do nowej klasy E), jak i terenowego GLK. Dlatego też nowy kształt mają reflektory, atrapa chłodnicy, czy nadkola. Opcjonalnie będzie można zamówić światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz biksenony. Im dalej ku tyłowi auta, tym mniej już zmian. Zmodyfikowane zostały jeszcze m.in. lusterka zewnętrzne, felgi, a w tylnej części auta światła.

Praktycznie bez zmian pozostawiono wnętrze nowej klasy R, które z powodzeniem może kandydować do miana najbardziej wszechstronnego. Zarówno wersja z normalnym, jak dłuższym rozstawem osi standardowo oferowana jest w konfiguracji pięciomiejscowej. Jednak bez większego problemu można dokonać zmian i przeistoczyć kabinę w cztero, sześcio-, a nawet siedmiomiejscową. Mercedes klasa R będzie także w dalszym ciągu imponować sporą ilością miejsca na bagaże. W wersji z krótszym rozstawem osi można powiększyć bagażnik do 1.950 litrów, zaś w dłuższej wersji nawet do 2.385 litrów, co czyni to auto niemal już pełnoprawnym autem dostawczym. Jedyne zmiany, jakie można zauważyć w kabinie to nowe materiały wykończeniowe oraz możliwość zamówienia dwutonowej kolorystyki wnętrza.

Jeśli chodzi o dostępne jednostki napędowe, to główne zmiany zaszły w ofercie diesli. Podstawowy motor wysokoprężny w wersji R300 CDI dysponuje wprawdzie tą samą mocą 190 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm, jednak udało się obniżyć średnie spalanie do poziomu 7,6 l/100 km. Wersja R350 CDI z napędem na obie osie ma teraz nieznacznie większą moc i moment obrotowy - odpowiednio 265 KM i 620 Nm - jednak również i tu udało się obniżyć zużycie paliwa średnio do 8,5 l/100 km. Wersja ta rozpędza się do 100 km/h w 7,6 sekundy, a maksymalnie do 235 km/h. Również nieznacznie - o 0,3 l/100 km do 8,4 l/100 km - udało się zmniejszyć spalanie wersji R350 BlueTEC 4Matic (tylko długi rozstaw osi).

Poza dieslami w ofercie znajdą się jeszcze trzy wersje benzynowe klasy R - R300 (231 KM), R350 4Matic (272 KM) oraz R500 4Matic (388 KM), który również będzie dostępny w wersji z długim rozstawem osi.

Podobne wiadomości:

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Premiery 2017-09-14

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Aktualności 2017-10-03

Komentuj:

~diller 2010-04-08

nareszcie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.