mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Odnowione Punto z dwucylindrowym silnikiem

Odnowione Punto z dwucylindrowym silnikiem

Nie tylko nową Pandę będzie można podziwiać na stoisku Fiata podczas 64. edycji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Włoska marka pokaże także odświeżonego nieznacznie Fiata Punto, dla którego najważniejszą zmianą będzie chyba jednak wprowadzenie dwucylindrowego silnika TwinAir.

Odnowione Punto z dwucylindrowym silnikiem
Zmiany stylistyczne oczywiście są, jednak nawet jak na facelifting jest ich wyjątkowo mało. Najważniejsza to przedni zderzak, który teraz będzie w kolorze nadwozia. Nieznacznie zmieniły się także kształty reflektorów czy atrapy chłodnicy, jednak tu już trzeba by dokładnego porównania, aby zauważyć te różnice. Podobnie jest i w tylnej części auta, która od poprzedniej wersji różni się drobnymi detalami. Nowością będą także trzy kolory nadwozia - turkusowy, czerwony oraz grafitowy - oraz nowy wzór 15-calowych felg. Również i wewnątrz Punto projektanci Fiata nie zdecydowali się na jakieś odważniejsze zmiany. Pojawiła się jedynie nowa kolorystyka oraz tapicerka.

Najważniejsze nowości nie będą widoczne dla oczu, ale zostały ukryte pod przednią maską. Po sukcesie w modelu 500, a także licznych wyróżnieniach (m.in. tytuł International Engine of the Year 2011), również i w Punto pojawi się dwucylindrowy silnik TwinAir. Jednostka o pojemności 900 ccm rozwija moc 85 koni mechanicznych, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm. Ta pierwsza wartość jest rozwijana przy 5.500 obr/min, zaś 145 niutonometrów silnik osiąga już przy poziomie 2.000 obrotów. Najważniejszą zaletą tej jednostki jest oczywiście spalanie oraz emisja dwutlenku węgla. Według Fiata auto w tej wersji silnikowej emitować będzie zaledwie 98 g CO2/km. Nie znamy jeszcze średniego spalania, ale powinno ono oscylować wokół niecałych 4 l/100 km. Fiat nie zdradził także, jakimi osiągi będzie mógł się pochwalić Punto 0.9 TwinAir.

Aby maksymalnie ograniczyć spalanie oraz emisję zanieczyszczeń silnik połączono z 6-biegową skrzynią biegów oraz układem start&stop, który wyłącza silnik podczas np. postoju na światłach. Dodatkowo kierowca może korzystać z przycisku "Eco" na desce rozdzielczej. W tym trybie motor nie pracuje na pełni obrotach, oszczędzając tym samym jeszcze bardziej nasze środowisko.

Aby być ekologicznym, nie trzeba jednak koniecznie wybierać dwucylindrowego silnika. Można również zdecydować się na 1,3-litrowego diesla Multijet, którego moc również wynosi 85 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 200 Nm (od 1.500 obr/min). Zastosowane dwie nowe technologie (Intelligent Alternator oraz Intelligent Flow) pozwoliły na zejście z emisją CO2 poniżej 90 g/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Punto
Fiat Punto
Cena podstawowa już od: 43 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport