mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Odświeżona Thalia

Odświeżona Thalia

Od wprowadzenia Renault Thalia na rynek w 1999 roku, wyprodukowano już ponad 500 tysięcy egzemplarzy tego samochodu. Aby upamiętnić to wydarzenie, producent postanowił już we wrześniu tego roku wypuścić odmłodzoną wersję popularnego sedana.

Odświeżona Thalia

Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi, który został połączony z gamą oszczędnych silników, Renault Thalia uzyskiwało dobre poziomy sprzedaży w wielu krajach, a w szczególności na naszym rodzimym rynku, gdyż był to jeden z tańszych sedanów dostępnych w sprzedaży.

Nowa wersja otrzymała kilka modyfikacji w obrębie nadwozia, które rzucają się już przy pierwszym spojrzeniu. Z przodu zamontowano nowy zderzak, który w całości pokryty jest lakierem w kolorze nadwozia. Ponad nim znajduje się odświeżony grill zbudowany z poziomych linii, wyglądający dużo bardziej gustownie niż w przypadku poprzedniej wersji samochodu. Kosmetyczne zmiany dotknęły także reflektorów oraz lamp przeciwmgielnych. W nowej wersji standardowo pokolorowane zostały także drobne elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, listwy boczne oraz klamki drzwi.

Zobacz galerię zdjęć nowego modelu Renault Thalia

Zmiany dotknęły także wnętrza samochodu. Jest ono teraz bardziej dopracowane, a do jego montażu użyto materiałów wysokiej jakości. W zależności od rynku na którym będzie sprzedawany, możliwy będzie zakup wersji z kierownicą obitą skórą, a także poszycia gałki zmiany biegów tym samym materiałem. Design deski rozdzielczej zaczerpnięty został z modelu Clio II, dzięki czemu sprawia ciepłe wrażenie, będąc zarazem ergonomicznym w użyciu. Nowością będzie także umiejscowiony centralnie wyświetlacz informujący o temperaturze na zewnątrz oraz komunikatach radioodtwarzacza.

W odświeżonym modelu za bezpieczeństwo pasażerów odpowiadać będzie standardowo montowany system ABS, a także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów. Dla podróżnych okupujących tylną kanapę dostępne będą trzy, regulowane zagłówki.

Jeśli chodzi o serce samochodu, dostępne będą unowocześnione jednostki spełniające wymogi norm Euro3 oraz Euro4. Do dyspozycji dostępne będą najprawdopodobniej silniki benzynowe o pojemności 1,2 l 16V (75KM), 1,4 l (75KM) oraz 100-konny o pojemności 1,4 l 16V. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne dostępny będzie silnik 1,5 dCi w trzech wariantach: 65KM, 70KM oraz 80KM.

Prace nad rozwojem nowego modelu trwały ponad 24 miesięce. Producent zainwestował ponad 16 milionów euro w unowocześnienie linii produkcyjnych dla nowego auta. W zeszłym roku na rynku europejskim sprzedano 12,850 egzemplarzy tego modelu. Pomimo konkurencji w postaci Dacii Logan, samochód posiadał większy udział w segmencie.

Czytaj także:

Clio III za miesiąc (2005-09-09)

Trzecia generacja Clio (2005-06-17)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Thalia Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Thalia

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~aro 2008-09-29

Jeździłem już Seatem Toledo, Skodą Fabia, Peugeotem Partner (diesel), VW Polo i teraz Renaultem Thalia. Biorąc pod uwagę róźne "za" i "przeciw" ustawiłbym je w takiej kolejności - od najlepszego. 1.Toledo, 2.Thalia, 3.Fabia, 4.Polo, 5.Partner. Oczywiście, zawsze jest ważne co kto lubi, ale Thalia to naprawdę bardzo fajne autko (odpukać i nie przechwalić).

~Przecietny 2008-08-08

Mam z silnikiem 1,4 8V 47.000 tys km Auto czy ładne czy brzydkie to rzecz gustu, mi się podoba, bagażnik choć to wpaniała studnia bez dna to jednak ma wąskie gardło:( Mam też wrażenie że szumi mi skrzynia biegów czy może sprzęgło szczególnie na wolnym biegu przy włączonych swiatłach przy obciązonym silniku a może mi się wydaje. Pruje szybko kiedyś gdzieś jechałem nie całe 180km.

~JERRY 2008-08-03

OK ja też jestem zadowolony z mojej thali z 2002 roku

~damiano 76 2008-07-28

siema. mam thalię 2003 r w klimie i 82000 tysiaki przejechane. autko o swojej nieprzeciętnej urodzie, spalanie jeszcze raz spalanie 7-9 litra na sto. czego można się spodziewać po silniku 1,4 8V 75 KM . wymieniłem oleje-normalne nie- rozrząd,tarcze,klocki,gumy stabilizatora,czujnik połozenia wału korbowego wraz z wiązką i na razie sobie nią śmigam.oby tak dalej. aha wydojiłem z niej 182 km/h.pozdrawiam.

~Maniek 2008-07-13

Mam Thalke rocznik 2001 silnik 1.4 8V w wersji podstawowej czyli bez wspomagania i np centralnego zamka... Bez tego tez jezdzi i nie trzeba zbyt duzo sily wlozyc w kreconie kierownica. Jak rocznik wskazuje jest to wersja przed liftingiem i jesli o wyglad chodzi to ma okropne reflektory. Az patrzec sie nie da... Za to na bagaznik napatrzec sie nie moge... Jak studnia bez dna... Jestem drugim wlascicielem (pierwszym byla siostra i zrobila prawie 150 tys.). Teraz moja kolej i jak tak bedzie sie autko spisywac to tez tyle przejade. Niewatpliwie minusem jest jej spalanie, bo wychodzi w cyklu mieszanym (bo po takiej trasie sie poruszam) 7,9-8,5 litra. To sporo. Dlatego jedynym wyjsciem byla sekwencja, dlatego tez tak zrobilem. Teraz pali okolo 9 litrow. Wiadomo, ze drobnych remontów sie nie uniknie, ale kto nie wymienia oleju, czy rozrzadu. Jedna powazna usterka jaka miala miejsce to katalizator... Teraz jezdzi bez... :)Zeby tylko takie problemy z nia byly i jesli o mnie chodzi to jestem zadowolony, bo jak na pierwsze autko to jest poprostu bajka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport