mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Odświeżony Auris już w sprzedaży

Odświeżony Auris już w sprzedaży

Po oficjalnej premierze zmodernizowanej wersji Toyoty Auris na marcowej wystawie samochodowej w Genewie, następca Corolli hatchback właśnie trafił do sprzedaży na polskim rynku. Cennik otwiera wersja z silnikiem 1,33 VVT-i w cenie 57.100 zł.

Odświeżony Auris już w sprzedaży
Przeprowadzone zmiany stylistyczne miały upodobnić Aurisa do większych modeli Verso i Avensis. Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd. Z kolei nowy zderzak ze spojlerem spowodował, że Auris wydaje się obecnie niższy, a przy tym jest dłuższy o 25 mm (4.245 mm) przy takim samym rozstawie osi (2,6 m). Zmiany designu objęły ponadto nowe 16- i 17-calowe felgi oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych.

Wnętrze Aurisa zmodyfikowano pod kątem poprawy ergonomii pracy kierowcy (m.in. nowa sportowa kierownica w standardzie z przyciskami do sterowania radiem i komputerem pokładowym, nowe detale konsoli środkowej, czytelniejsze zegary deski rozdzielczej oraz o 50 mm wyżej zawieszony podłokietnik) oraz komfortu podróżowania (lepsze, bardziej miękkie materiały kokpitu, doskonałe wyciszenie wnętrza). Po raz pierwszy w modelu Auris Klienci będą mieli także możliwość wyboru wersji wyposażonej w siedzenia z Alcantary i elementów skórzanych. Dodatkowo w ofercie pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Toyota w modelu Auris 2010 wprowadziła także usprawnienia zawieszenia i układu kierowniczego. Zmieniona charakterystyka amortyzatorów oraz przeprogramowanie elektrycznego układu sterowania mają poprawić precyzję i komfort jazdy.

Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które są oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Największym powodzeniem, tak jak dotychczas, powinny cieszyć się benzynowa jednostka 1.6l i diesel o pojemności 1.4l. Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132 KM i moment obrotowy 160 Nm (przy 4.400 obr/min). W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów średnie spalanie wynosi 6,6l/100 km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada do 6,3l/100 km.

Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7l/100km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm dostępny w przedziale 1.800-2.800 obr/min.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101 KM) i 1,8l (147 KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125 KM) i 2.2l (177 KM). A już na początku drugiej połowy roku oferta silników benzynowych i diesla zostanie wzbogacona o technologię hybrydową, w modelu Auris Hybrid Synergy Drive (HSD).

Nowością w gamie Aurisa 2010 są dwie wersje wyposażeniowe 2010 oraz Dynamic. Umieszczono je powyżej znanych już poziomów Terra oraz Luna. Zmianom uległy także ceny poszczególnych wersji.

W efekcie cennik otwiera 3-drzwiowy Auris (1.33 VVT-i, Terra) w cenie 57.100 zł. Za bogato wyposażony model w wersji 2010 (m.in. dwustrefowa klimatyzacja i 16-calowe felgi z lekkich stopów) z silnikiem 1.6 Valvematic (132 KM) zapłacimy teraz 66 tys. zł (podobnie wyposażona wersja Premium kosztowała w 2009 r. 69.800 zł, czyli o 3,8 tys. zł drożej). Identyczną różnicę w cenniku odnajdziemy wybierając Aurisa 2010 z silnikiem Diesla 1.4 D-4D (obecnie  to 71.200 zł, w 2009 r. wersja Premium kosztowała 75 tys. zł). Bogato wyposażony Dynamic z silnikiem 1.6 Valvematic i 17-calowymi kołami kosztuje 69.900 PLN. Wybierając z kolei tę wersję możemy dodatkowo skorzystać z ksenonowych reflektorów czy tapicerki z Alcantary.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Pawel 2011-06-07

Moja Auriska 1.6 VVTi ma 47tys km. i jedyna rzecz która się zepsuła, albo którą sam zepsułem z premedydacją to wysuwany z deski koszyczek na kubki. Jestem zadowolony z tego auta i nie zamierzam jej sprzedawać przez następne pare lat, chyba że zdecuduje wydać kase na Verso. Polecam

~kis 2010-10-22

Przejechałem Aurisem 60 000 km.m. Żadnych problemów. Tylko troche piszczały hamulce ale to mineło. W zamian najlepsze w klasie.

~Użytkownik Aurisa 2010-08-27

Właśnie przed rokiem zrezygnowałem z Kia Ceed i kupiłem Aurisa, z którego jestem bardzo zadowolony. Pierwszy raz słyszę, że Toyoty się psują częściej od Kia. Moim zdaniem oba są warte użytkowania. Decydują zasoby fonansowe. Wziąłbym też Nissana Quasquai, tyle że nie było automatyków.

~Toyota! 2010-08-26

Dealer Kia leczy kompleksy - wiem wiem,że trudno znieść decyzje klientów którzy nie wiadomo dlaczego kupują auta sprawdzone na całym Świecie, solidne, bardzo dobrze wykonane, o małej utracie wartości i z prawdziwą gwarancją która działa bardzo sprawnie - dotyczy całego auta i jego podzespołów łącznie z akcesoriami, a nie tak jak w Kii - gwarancja np na felgi jest do pierwszwgo przeglądu,a na akumulator 40 000 km. Wszyscy tak mówią że inne marki są takie super a Toyota nie - tylko ciekawe że jak widzą używaną Corollę,Yarisa Rav 4 to zabijają się żeby być pierwszym w kolejce po jego zakup. Liczy się technologia i jakość produkcji - Toyota !!!!

~toyooota 2010-03-31

Ty dealer_kia szukasz potencjalnych klientow na "koreanska mysl techniczna"? POWODZENIA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport