mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Odświeżony Land Cruiser jest już w Polsce!

Odświeżony Land Cruiser jest już w Polsce!

Ciężko w to uwierzyć, ale ten samochód ma już na karku 60 wiosen. W tym roku Toyota Land Cruiser obchodzi podwójne święto. Oprócz urodzin luksusowa terenówka otrzymała także face-lifting. Sprawdziliśmy, co się zmieniło.

Odświeżony Land Cruiser jest już w Polsce!
Toyota Land Cruiser to niekwestionowana legenda w świecie samochodów terenowych. Przez sześć dekad auto zadebiutowało niemal na każdym zakątku globu, sprzedając się w przeszło 6 milionach egzemplarzy. Cechą, która od zawsze odróżniała Land Cruisera od bulwarówek, było podwozie na ramie oraz dodatkowe rozwiązania, które umożliwiały zapuszczać się w naprawdę dziki teren.

Rok 2014 przyniósł nam odświeżoną wersję Land Cruisera 150. Samochód nieznacznie urósł. Jest on o 20 mm dłuższy od dotychczasowej wersji. Parametry terenowe pozostały bez zmian. Kąt natarcia nadal wynosi 32 stopnie, kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42 stopni, głębokość brodzenia 70 cm. Te parametry w zasadzie mówią wszystko wyznawcom off-roadu.

Dla przeciętnego Kowalskiego liczy się jednak wygląd zewnętrzny oraz nowoczesne technologie na pokładzie. W przypadku pierwszej cechy najwięcej zmian dotknęło przednią część pojazdu. Poprowadzono nieco wyżej linię maski, a przednie lampy otrzymały nowy kształt oraz pasek LED. Zmieniono także przedni zderzak oraz światła przeciwmgielne. Z tyłu nie ma rewolucji. Lekko zmieniły sie lampy i pojawiło się chromowane wykończone wokół tablicy rejestracyjnej. Klienci, uwielbiający mnogość opcji, nie powinni narzekać na wzory felg 17- i 18-calowych, bowiem pojawiły się nowe warianty. Land Cruisera można pomalować czteroma nowymi lakierami.

W przepastnym wnętrzu Land Cruisera także nie można narzekać na brak nowości. Pojawił się tam nowy panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4,2-calowym wyświetlaczem centralnym, oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń. Narzekający na wszechobecną szarość będą mogli wypróbować nowe możliwości kolorystyki. Z racji tego, że Land Cruiser w wielu kręgach uchodzi za auto luksusowe, klienci mają możliwość zamówienia ekskluzywnych dodatków takich jak lakier fortepianowy, drewniane wykończenie konsoli centralnej czy aluminiowe elementy na kierownicy.


Oprócz podwozia na ramie Land Cruiser jest wspomagany zaawansowaną elektroniką i mechaniką poprawiającą jego właściwości jezdne w terenie, nawet gdy auto nie jest odziane w specjalistyczne ogumienie w tzw. kostkę. Jednym z systemów, które pojawiają się na pokładzie Toyoty od paru dobrych lat, jest system KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System). W najnowszej wersji został on lekko zmodernizowany. Na czym polega jego działanie? Jest to zawieszenie z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności. System pozwala na bezkonkurencyjny wykrzyż kół w trudnym terenie. Do tego wraz z nim możemy zamówić aktywne zawieszenie (trzy tryby pracy) oraz regulowaną wysokość tylnego zawieszenia wraz z auto-poziomowaniem.

Napęd 4x4 jest stały i obejmuje mechanizm różnicowy (LSD), rozdzielający moment obrotowy w proporcjach od 50/50 aż do 30/70. Przy pomocy przycisków na kokpicie można włączyć centralną lub tylną blokadę mechanizmu różnicowego.

To nie wszystkie kluczowe rozwiązania poprawiające jazdę. Warto wspomnieć także o: A-TRC (rozdzielający moment obrotowy na poszczególne koła), Multi Terrain Select (pięć trybów jazdy w zależności od podłoża), Crawl Control (automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy, szczególnie przydatne przy pokonywaniu wzniesień i zjazdów, czy wydostawaniu się z grząskiego terenu), czy Multi Terrain Monitor (zestaw kamer zewnętrznych wokół samochodu).

Na koniec warto zajrzeć pod maskę. Może tam pracować jedna z dwóch dostępnych jednostek napędowych. Bazowy silnik to czterolitrowe V6 o mocy 282 KM, oferujące 385 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Druga opcja to diesel o pojemności trzech litrów. Oferuje "tylko" 192 KM mocy, ale za to aż 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego już od 1.600 obr./min. Do tej jednostki można zamówić pakiet Power Boost. Podnosi moc do 225 KM, a maksymalny moment do 500Nm.

Wraz z modernizacją modelu, na polskim rynku pojawiły się także nowe wersje wyposażeniowe. Trzy wersje bazowe to Prado, Premium, oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Ceny nowego Land Cruisera 150 rozpoczynają się od 189 tys. zł w przypadku wersji trzydrzwiowej i 199 tys. zł. z nadwoziem pięciodrzwiowym. Model jest oferowany w wersji z homologacją ciężarową, umożliwiającej odliczenie podatku VAT.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Cena podstawowa już od: 199 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport