mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oficjalne informacje o Klasie S!

Oficjalne informacje o Klasie S!

Po kilku miesiącach spekulacji i ujawniania coraz to nowszych prezentacji, w końcu ujawniła się najnowsza generacja Mercedesa Klasy S. Oficjalna prezentacja odbyła się wczoraj wieczorem w Hamburgu. Znamy pierwsze konkrety na temat modelu.

Oficjalne informacje o Klasie S!

Auto powstawało od pierwszej kreski z myślą o tym, że ma być najbardziej luksusowym i zaawansowanym pojazdem nie tylko w gamie Mercedesa, ale także wśród konkurencji.

Generacja oznaczona jako W222 lekko nawiązuje do poprzedniej wersji, ale otrzymała sportowy sznyt. W oczy rzuca się powiększony grill, rozciągnięte reflektory oraz dynamiczna linia nadwozia. Podobno współczynnik aerodynamiki wynosi 0,24. Dla porównania model CLA posiada współczynnik o wartości 0,23.

Wersja z "krótkim" rozstawem osi mierzy 5116mm. Jej szerokość to 1899mm, a wysokość 1483mm. Rozstaw osi 3035mm. Wersja "Long" będzie miała długość 5246mm, natomiast rozstaw osi to 3165mm.

Wnętrze samochodu to szczyt możliwości technologicznych oraz jakościowych. Pasażerowie będą otoczeni egzotycznym drewnem, pachnącymi skórami oraz innymi ekskluzywnymi materiałami.

Na desce rozdzielczej umieszczono analogowe zegary oraz dwa ekrany o rozmiarze 12,3 cala. Jeden pełni funkcję informacyjną, natomiast drugi jest wykorzystywany przez system multimedialny i nawigację. Jeśli chodzi o system audio na pokładzie to w standardzie mamy 10-głośnikowy zestaw, a za dopłatą można zamówić zestaw Burmester Surround Sound.

W nowej S-Klasie pojawi się szereg nowoczesnych rozwiązań, które nie zostały jeszcze zaadaptowane przez konkurencję. Wśród nich pojawią się przede wszystkim nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa. Mają one zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń o obrębie klatki piersiowej. Niebawem będzie to standard we wszystkich modelach Mercedesa. Ciekawym rozwiązaniem będzie z pewnością system Cross-Traffic Assist. Bedzie on wykrywał zagrożenia na drodze i pomoże uniknąć kolizji. Przede wszystkim będzie wspomagał układ hamowania. W momencie gdy dojdzie do ryzyka kolizji i kierowca wciśnie pedał hamulca, system BAS zwiększy jego siłę.

Kolejna ciekawostka to system o nazwie Road Surface Scan. Kamera umieszczona z przodu samochodu będzie nieustannie analizować drogę przed nim. W momencie gdy na trasie pojawią się "ubytki" system Magic Body Control zadba o to by zawieszenie w delikatny sposób zamortyzowało niedogodności.

Bazowa wersja nowej Klasy S to S350 BlueTEC, w którym pod maską pracuje wysokoprężny silnik V6 o pojemności trzech litrów. Jednostka rozwija moc 258KM (620Nm). Sprint do setki w tym samochodzie potrwa 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 250km/h. Tak więc na osiągi w podstawowej wersji nie można będzie narzekać.



Benzynowe S500 będzie napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,7 litra. Wolnossący silnik rozwija 455KM (700Nm). Sprint do setki zajmie mu 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 250km/h.

W gamie wersji nie zabraknie także napędu hybrydowego. Będzie on dostępny w wersji S300 BlueTEC Hybrid. Tam pod maską znajdziemy silnik czterocylindrowy o pojemności 2,1 litra. Osiągi nie są powalające: 204KM i 500Nm. Jednak sprint do setki zajmie tylko 7,6 sekundy i auto odwdzięczy się niedużym spalaniem. Jakim? Tego jeszcze nie wiemy.

Dla fanów ekologii będzie dostępna jeszcze wersja S400 Hybrid. Tam pod maską pracować będzie V6 o pojemności 3,5 litra. Jednostka benzynowa wspomagana przez elektryczną będzie generować 306KM oraz 370Nm maksymalnego momentu obrotowego. W takiej odmianie auto będzie przyspieszać do setki w 6,8 sekundy. Jej prędkość maksymalna wyniesie 250km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
Cena podstawowa już od: 377 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Zbig 2013-05-23

Bardzo mnie podnieciło to zdanie: "Ciekawym rozwiązaniem będzie z pewnością system Cross-Traffic Assist. W momencie gdy na trasie pojawią się "ubytki" system Magic Body Control zadba o to by zawieszenie w delikatny sposób zamortyzowało niedogodności." Muszę mieć ten samochód! Zamawiam go już dziś! No to pa!

~Lolek 2013-05-23

Cena, cena, jaka qw-a cena ? Czy stać mnie na? to

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport