mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ondelios: Renault klasy wyższej

Ondelios: Renault klasy wyższej

Ostatnia przygoda Renault z autem klasy wyższej zakończyła się, mówiąc łagodnie, niepowodzeniem. Jednak francuski koncern nie rezygnuje, czego przykładem jest koncepcyjny crossover klasy S o nazwie Ondelios, który będzie można zobaczyć na wystawie w Paryżu.

Ondelios: Renault klasy wyższej

Nadwozie mierzącego 4,8 m długości, 1,6 m wysokości (2,23 m przy otwartych drzwiach) oraz 2 m szerokości Renault Ondeliosa zostało zainspirowane rozwiązaniami stosowanymi w lotnictwie, stąd niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29. Auto ma wiele charakterystycznych elementów, jak chociażby światła zespolone z wlotami powietrza, reflektory wyposażone w diody elektroluminescencyjne, tylne światła w kształcie bumerangu wbudowane w nadwozie oraz przeszklony dach wzmacniający poczucie lekkości. Drzwi, również w znacznej części przeszklone, podnoszą się pionowo, podczas gdy próg opuszcza się, ułatwiając wsiadanie do samochodu. Z kolei wyprofilowana tylna szyba wsuwa się do wnętrza auta, aby umożliwić otworzenie i przewietrzenie kabiny.
 
Mimo stosunkowo dużych rozmiarów Renault Ondelios ma być niezwykle przyjazny środowisku. Po pierwsze wykonany został m.in. z włókien naturalnych na bazie lnu, w celu ułatwienia recyklingu, włókien węglowych oraz poliwęglanów, co pozwoliło na obniżenie masy auta. Wyposażony został również w napęd hybrydowy, składający się z diesla 2.0 dCi o mocy 205 KM oraz z dwóch silników elektrycznych umieszczonych z przodu i tyłu auta o mocy 20 kW, działających na zasadzie mild hybrid lub w uzupełnieniu do silnika spalinowego. Zastosowano w nich technologię brake&boost (odzyskiwania energii podczas hamowania i dostarczania energii w fazie przyspieszania, aby wspomóc silnik spalinowy). Silnik zamontowany z przodu posiada również funkcję Stop&Start.

Silnik elektryczny, umieszczony na tylnej osi, napędza koła w przypadku wykrycia przez ESP utraty przyczepności, dzięki czemu Ondelios zachowuje się jak samochód z napędem na 4 koła. Silnik wysokoprężny osiąga moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1700 do 3800 obr/min, co zapewnia komfort i elastyczną pracę w całym zakresie obrotów. Ondelios rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekund, a w połączeniu z 7-przełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, utrzymując zużycie paliwa na niewysokim poziomie 4,5 l/100 km. Emisja CO2 jest bardzo niewielka jak na auto klasy S i wynosi 120 g/km.

Zobacz Renault Ondeliosa na filmie

Wnętrze Ondeliosa jest eleganckie i niezwykle komfortowe oraz na tyle przestronne, iż pomieści sześć osób w trzech rzędach siedzeń. Regulacja foteli odbywa się niczym w fotelach lotniczych klasy biznes. Wyposażenie obejmuje sporo nowoczesnych i praktycznych rozwiązań, w tym m.in. ekran w dolnej części szyby przedniej, gdzie wyświetlają się różne menu i obrazy z kamer zewnętrznych, trzy pasy wyświetlaczy za kierownicą, cyfrowy prędkościomierz. Każdy pasażer posiada swój własny przenośny ekran multimedialny, a dostęp do wnętrza oraz uruchomienie silnika odbywa się dzięki telefonowi komórkowemu pełniącemu rolę karty hands free.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault

Podobne wiadomości:

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Nowe Renault Clio nabiera kształtów

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

~jaa 2008-09-18

Renault znowu kombinuje a potem bedzie klapa jak z Avantime...

~Sart 2008-09-18

Sam jesteś klocek. Świetny koncept, dopracowany w każdym szczególe. Eh, żeby do wersji produkcyjnej trafiły chociaż fantazyjne pedały...

~andzej 2008-09-11

chyba super klocek a nie klasy S

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Traficar na kolejnych stacjach Orlen
Traficar na kolejnych stacjach Orlen
Już niebawem na kolejnych 19 stacjach należących do PKN Orlen będzie można wypożyczać samochody na minuty należące do Traficar. Auta dostępne w ramach carsharingu będą dostępne na 50 stacjach paliw płockiego koncernu.