mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Opel Astra IV - wiadomo, co pod maską

Opel Astra IV - wiadomo, co pod maską

Oficjalna premiera najnowszego wcielenia kompaktowego Opla Astry będzie miała miejsce już za miesiąc na wystawie we Frankfurcie. Na polskim rynku auto zadebiutuje na początku 2010 roku. A już dziś wiemy, jaka paleta silników będzie dostępna wraz z Astrą IV.

Opel Astra IV - wiadomo, co pod maską
W momencie debiutu rynkowego gama silników, z jakimi dostępny będzie najnowszy Opel Astra, będzie składać się z siedmiu jednostek, kolejna dołączy do oferty wiosną przyszłego roku. Znane, choć w większości przypadków mniej lub bardziej zmodyfikowane jednostki mają gwarantować nabywcom niezłe osiągi przy ogólnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 12 procent w porównaniu z obecną generacją.

Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych o mocy od 95 KM do 160 KM, mających stanowić prawie połowę jednostek napędowych nowej Astry sprzedawanej w Europie w chwili premiery, wynosi zaledwie 4,6 l/100 km. Średnie zużycie paliwa natomiast silników benzynowych wynosi 6,1 l/100 km. Wśród tego typu jednostek będzie jedna nowość - turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 i mocy 140 KM, który zastąpi obecny silnik 1,8 litra, co pozwoli na zredukowanie zużycia paliwa o ok. 18%.

Ci, którzy w pierwszej kolejności dbają o środowisko z zakupem nowej Astry powinni się wstrzymać do wiosny przyszłego roku. Wówczas to pojawi się bowiem wersja ecoFLEX. Opel Astra z ekologicznym silnikiem 1,3 CDTI ecoFlex o mocy 95 KM spalać będzie średnio 4,2 l/100 km, a poziom emisji CO2 wyniesie 109 g/km.

Wszystkie jednostki spełniają wymogi normy Euro 5. Standardowo wyposażone są w manualne sześciobiegowe skrzynie biegów, a w przypadku wolnossących silników benzynowych 1,4 i 1,6 litra oraz wysokoprężnego 1,3 również w pięciobiegową skrzynię. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa przekładnia z silnikami benzynowymi 1,6, 1,4 Turbo i 1,6 Turbo oraz silnikiem wysokoprężnym 2,0 Turbo.

Jednostki wysokoprężne
moc (KM)średnie spalanie (l/100 km)*emisja CO2 (g/km)*
1,3 CDTI ecoFLEX
1,7 CDTI
1,7 CDTI
2,0 CDTI
95
110
125
160
4,2
4,7
4,7
4,9
109
124
124
129
Jednostki benzynowe
   
1,4
1,6
1,4 Turbo
1,6 Turbo
100
115
140
180
5,5
6,3
5,9
6,8
129
147
139
159
*cykl mieszany

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Iza 2009-08-25

Konkurenci z Japonii wysiadają !

~krzysztof 2009-08-25

w mojej Insigni nikt "nie wali czerepem w dach" nie wiem kogo tam wozisz,w dou mam jeszcze doblo family, tam mozna nawet shaqa posadzic z tyłu. Jezeli tylna kanapa jest dla Ciebie wykładnikiem jakości samochodu, pozi=ostaje tylko dostawczak albo ciężarówka. To świetnie, ze dacia jest bardziej przestronna niż insignia, eeh

~astra II 2009-08-25

Cena Astry IV jak dla mnie : silnik 1.4 manualna klimatyzacja 4 poduszki , CD -radio, metalik cena max 54 -55 tys ale to tylko marzenie. Chevrolet Cruze z takimi wymaganiami 55.000 tys zł

~wojt 2009-08-25

Po pierwsze VW jako marka od dość niedawna jest numerem jeden, w statystykach, zdaje mi się że do końca lat 90 na 1 miejscu w EU była marka Opel. Tylko VW jako cały koncern (Audi, VW, Seat, Skoda itp.) był i jest No.1. Co pytania dlaczego VW jest najpopularniejszy to po pierwsze jego głównym rynkiem w europie są Niemcy, po drugie lepiej przemyślana polityka modelowa i mimo wszystko lepsze postrzeganie VW względem np. Forda czy Opla.

~iza 2009-08-25

Strategia budowania napięcia co do Astry IV sięgnęła zenitu. To 50-ty któryś news na ten temat.Strategów od PR muszą mieć bardzo drogich. To pewnie da taki efekt, że auto będzie bardzo nieprzyzwoicie drogie w porównaniu z konkurencją azjatycką. Lub będzie względnie drogie jako "golas". Tak jak nowe Polo. A uważny kupujący w salonie zauważy , że przy wzroście 180 cm na tylnej kanapie wali głową w dach. Otóż za takie auto, które ma być bardzo popularne i w którym mój pasażer wali w dach czerepem (jak w Insigniii) na tylnej kanapie, mogę zapłacić tyle co za Dacię Sandero. Proponowane elektroniczne udziwnienia u Opla powodują u kierowcy bezradność zamiast wzrostu aktywności mózgu podczas jazdy.Aktywnym proponuje sprawdzić w Sieci o ile spadła sprzedaż łączna aut Opla w ostatnich miesiącach w Eurolandzie. Wzrosła tylko w Niemczech. Ale tam przytomnie kupuje się niemieckie wyroby by zachować swoje miejsca pracy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport