mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Opel Karl w szczegółach

Opel Karl w szczegółach

O premierze tego auta na zbliżającej się wystawie samochodowej w Genewie już pisaliśmy. Teraz Opel zdradza więcej szczegółów na temat swojej najświeższej nowości - modelu Karl.

Opel Karl w szczegółach
Opel Karl swoimi wymiarami wśliźnie się pomiędzy Corsę a Adama. Auto mierzy 3,68 m długości i 1,48 m wysokości. Rozstaw kół 1410 mm (z przodu) i 1416 mm (z tyłu) wraz ze sporym rozstawem osi wynoszącym 2385 mm zapewnią stosunkowo dużo miejsca w kabinie. Pięciodrzwiowy Karl będzie przy tym lekkim autem z masą równą 939 kg.

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych w środku pomieści się nawet pięć osób. Tylna kanapa jest asymetrycznie dzielona (40:60) i może być również składana (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo), co pozwali znacznie powiększyć przestrzeń bagażową. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika małego Opla do dachu wynosi blisko 1000 litrów.

W momencie debiutu rynkowego do wyboru będą trzy poziomy wyposażenia (Essentia, Enjoy i Cosmo) oraz 10 kolorów nadwozia, od fiołkowego "Night Violet" do zielonego "Kiwi Green".

W ofercie dostępna będzie na początku tylko jedna wersja silnikowa, pod maską której pracować będzie nowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 75 KM. Jest to wykonana w całości z aluminium trzycylindrowa jednostka benzynowa. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej. Karl z pakietem ecoFlex, w którym znalazły się poprawiające własności aerodynamiczne spojler przedni i spojler dachowy, emituje tylko 99 gramów CO2/km. Spojlery przyczyniają się też do obniżenia zużycia paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów. W skład pakietu ecoFlex wchodzą także inne elementy, w tym specjalne opony o niskich oporach toczenia.


Na wyposażeniu Opla Karla (na rynku niemieckim, polska specyfikacja nie jest jeszcze znana) znajdziemy licznych pomocników. Oprócz standardowego systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu, bezpieczeństwo zwiększa także system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu zintegrowany z przednią kamerą. System ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego i migającej żółtej ikony na panelu wskaźników.

KARL wyposażony jest również w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy) znany już z Adama i Corsy. Funkcja ta zwiększa siłę wspomagania, znacznie ułatwiając manewrowanie w ruchu miejskim. Z kolei opcjonalny asystent parkowania emituje sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Na liście wyposażenia znajdziemy ponadto tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz funkcję doświetlania zakrętów.

Komfortową jazdę zapewnić powinny natomiast podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę oraz system audio R300 BT z sześcioma głośnikami, gniazdem Aux-in i portami USB oraz modułem Bluetooth. Tradycyjnemu radiu może towarzyszyć tuner DAB+ (Digital Audio Broadcasting).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Karl
Opel Karl
Cena podstawowa już od: 35 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Karl Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel targi Genewa Opel Karl

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport