mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Opel odświeżył gamę Astry

Opel odświeżył gamę Astry

Oprócz pojawienie się w gamie modelowej Astry sedan, Opel poddał liftingowi pozostałe wersje swojego kompaktowego modelu.

Opel odświeżył gamę Astry
„Nowa linia Opla Astry to bardzo udany wstęp do tworzenia szerszego spektrum modeli oraz bardziej rozbudowanej oferty wysoce wydajnych silników i innowacyjnych technologii wspomagających. Poprzez ostrzejszą, unowocześnioną sylwetkę chcieliśmy podkreślić nasze plany dotyczące zastosowania budzących największe emocje rozwiązań niemieckiej inżynierii w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych” powiedział prezes Opla, Karl-Friedrich Stracke.

Od jesieni na rynku będzie dostępna najmocniejsza wersja kompaktowego Opla, czyli Astra OPC. Ten model został wyposażony w dwulitrowy silnik wsparty turbodoładowaniem, który dostarcza 280 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu pierwszą setkę zobaczymy na prędkościomierzu po 6 sekundach, a wskazówka zatrzyma się na 250 km/h.

Pod maskę Astry w wersji GTC trafi jednostka wysokoprężna znana z modelu Insignia. Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI dostarcza takiego samego momentu obrotowego jak ten z Astry OPC, ale moc jego wynosi "jedynie" 195 KM.  Oprócz tego Opel wprowadził zmiany w benzynowej jednostce 1.4 turbo o mocy 140 KM. Inżynierowie dodali funkcję Overboost, która na chwilę zwiększy moment obrotowy z 200 Nm do 220 Nm. Ma to usprawnić m.in.  wyprzedzanie.  

Nowości to nie tylko silniki i zmiany w nich, ale również poprawione kwestie bezpieczeństwa, które do tej pory pojawiały się w Insigni i Zafirze Tourer. Teraz Astra będzie mogła być wyposażona m.in. w system kamer przednich Opel Eye drugiej generacji z systemem rozpoznawania znaków drogowych (TSA II), funkcja ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa (LWD), wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego (FDI) oraz system ostrzegania przed kolizją (FCA).

Facelifting objął również stylistykę Astry. Projektanci zmienili przód auta. Dolna część osłony chłodnic została tak zaprojektowana by przypominać tę z Astry GTC. W górnej części znajdziemy chromowaną listwę przypominającą skrzydło, która teraz jest bardziej widoczna. Z tyłu projektanci zmienili wnękę przeznaczoną na tablicę rejestracyjną, a chromowany pas dodany na zderzak optycznie poszerza Astrę w wariancie pięciodrzwiowym i Sport Tourer. Wersję GTC rozpoznamy m.in. po dwóch rurach wydechowych.

W środku teraz jest bardziej sportowo, co uzyskano dzięki zastosowaniu nowych materiałów, kolorów i elementów dodatkowych. Astra BiTurbo w  środku może otrzymać pokrycie z czarnego materiału lub skóry, a dla kontrastu znajdziemy kolor Magic Red. Kierownica została spłaszczona u dołu i pokryta skórą.

Ceny nowej Astry zaczynają się od 63 500 złotych za wersję pięciodrzwiową. Pod koniec czerwca poznamy cennik Astry Sedan.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nowy Opel Insignia - znamy polskie ceny i wyposażenie

Nowy Opel Insignia - znamy polskie ceny i...

Aktualności 2017-02-24

Opel Ampera-e - znamy szczegóły

Opel Ampera-e - znamy szczegóły

Aktualności 2017-02-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.