mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Osobowe wersje Transportera na nowo

Osobowe wersje Transportera na nowo

Wystawa samochodowa we Frankfurcie będzie miejscem światowej premiery nowej generacji dwóch wersji Volkswagena Transportera - Multivana i Californii. Ma być bardziej wygodnie, ekologicznie i oszczędnie.

Osobowe wersje Transportera na nowo
Pod względem stylistycznym obie nowości odzwierciedlają w pełni nowe DNA niemieckiej marki. Widać to przede wszystkim po całkowicie zmodyfikowanej przedniej części aut. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne. W przypadku Transportera, Caravelle Trendline i California Beach są one matowe. W Caravelle Comfortline, Multivan i California Comfortline (kamper) listwy te są błyszczące
i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt. Światła przeciwmgielne, pełnią funkcję statycznych świateł doświetlających zakręty. Tył Multivana i Californii różni się od poprzedników nowymi światłami zgodnymi z aktualnym stylistycznym DNA.

Ogromny skok do przodu nastąpił również pod względem technicznym. Nowe, oszczędniejsze i niezwykle ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) posiadają teraz wtrysk Common Rail. Dzięki nowym TDI zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 1,9 litra, a emisja CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5.

W ofercie dostępne będą jednostki TDI (1.968 cm3) o mocy 84 KM, 102 KM, 140 KM oraz 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej 180-konnej wersji Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo. Taka forma "downsizingu" została po raz pierwszy wykorzystana w tym zakresie mocy silników samozapłonowych w samochodach koncernu Volkswagen.

Największą redukcję spalania widać przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. W porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji 180 KM jest mniejsze nawet o 1,9 litra. Średnio we wszystkich wariantach emisje CO2 i zużycie paliwa zmniejszyły się w porównaniu z poprzednimi modelami o ok. 10%. Dla Transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie i emisje CO2 wynoszą od 7,2 litra i 190 g/km CO2 (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra i 197 g/km CO2 (180 KM), czyli nawet o 0,9 litra mniej, niż wcześniej.

Najsłabsza jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm od 1.250 obr/min. W wariancie 102 KM, 250 Nm jest dostępnych od 1.500 obr/min., 140-konny silnik TDI ma moment obrotowy 340 Nm dostępny od 1.750 obr/min., a najmocniejszy od 1.500 obr./min. dysponuje doskonałym momentem 400 Nm. We wszystkich samochodach z silnikami wysokoprężnymi zamontowane są filtry cząsteczek stałych.

Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji. Na przełomie roku Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował wersję 4Motion także z DSG. Seryjny asystent ruszania pod górę, udoskonalony ESP, nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz nowe opcjonalne systemy wspierające kierowcę (m.in. wskaźnik ciśnienia w oponach, układ Side Assist) zostały w znacznym stopniu zoptymalizowane.

We wnętrzu znaleźć można nowe zegary (podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem), wskaźnik optymalnego biegu, systemy nawigacji, tapicerki oraz inne elementy poprawiające ergonomię. Nowością są także elementy obsługowe półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.

Ponadto w wielu wersjach rozszerzone zostało wyposażenie seryjne. Szczególnie widać to w Multivanie Startline. Ta wersja różni od poprzednika między innymi pełną tapicerką oraz poduszkami bocznymi i chroniącymi głowę dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Cena podstawowa już od: 101 352 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport