mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto Audi RS5!

Oto Audi RS5!

Zawsze kiedy debiutuje nowe Audi, pojawia się pytanie o najmocniejszą wersję modelu oznaczoną literkami RS. Nie inaczej było i z coupe Audi A5. Teraz już wiemy. RS5 pojawi się na wystawie w Genewie, a pod maską będzie mieć 450-konną jednostkę.

Oto Audi RS5!
Najmocniejsza odmiana "A-piątki" napędzana będzie 4,2-litrowym silnikiem FSI V8 (będącym niejako ewolucją jednostki V10 z modelu R8), który dysponuje sporą dawką mocy 450 koni mechanicznych dostępnych przy 8.250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi zaś 430 Nm i jest dostępny w zakresie obrotów od 4.000 do 6.000 obr/min. Oba te parametry wyraźnie sugerują, iż aby móc z tej jednostki "wyciągnąć" jak najwięcej, należy wkręcać ją na dość wysokie obroty.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %
Osiągi? Ważące 1.725 kg Audi RS5 może rozpędzić się do prędkości 100 km/h w 4,6 sekundy, zaś maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na nasze życzenie i za dopłatą serwisanci Audi będą mogli blokadę przesunąć o 30 km/h wyżej. Według niemieckiego koncernu silnik został zoptymalizowany, tak by jazda nie rujnowała naszego portfela. Średnie spalanie wynosi 10,8 l/100 km, co jeśli by się potwierdziło w rzeczywistości oznaczałoby, iż Audi RS5 będzie sporo oszczędniejszy od swoich bezpośrednich rywali.

RS5 współpracuje z siedmiostopniową przekładnią S-tronic, która poza trybem w pełni automatycznym pozwala także na manualną zmianę przełożeń (za pomocą manetek przy kierownicy bądź lewarka zmiany biegów). Za pomocą seryjnego systemu Audi drive select kierowca będzie mógł wybrać jeden spośród trzech trybów pracy przekładni - automatyczny, komfortowy oraz dynamiczny. W programie "Launch Control" zaś siedmiobiegowa S-tronic zapewnia perfekcyjne przyspieszenie przy ruszaniu – z pełną siłą i minimalnym poślizgiem opon.

Oczywiście jak przystało na sportowe Audi z rodziny RS, także i RS5 wyposażony został w stały napęd na wszystkie koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. W normalnych warunkach moc jest rozdzielana w stosunku 40:60 (40 proc. na przednią, 60 proc. na tylną oś), ale w razie potrzeby na przednie koła może zostać przekazane do 70 procent mocy, zaś na tylne nawet do 85 procent. Na życzenie Audi dostarcza także sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Rozdziela on aktywnie moment obrotowy między tylne koła i w ten sposób jeszcze bardziej poprawia stabilność oraz przyczepność.

W porównaniu do Audi A5 w wersji RS5 odpowiednio zmodyfikowano także zawieszenie oraz szereg innych elementów. Przede wszystkim zawieszenie obniżono o 20 mm, usztywniono je, auto wyposażono w 19-calowe koła (na życzenie 20-calowe), zastosowano mocniejsze hamulce oraz dostępny jest układ ESP ze sportowym trybem, który można jednak całkowicie odłączyć.

77 tysięcy euro. Tyle będzie kosztować podstawowa wersja Audi RS5. Auto po premierze na salonie samochodowym w Genewie trafi wkrótce do sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A5
Audi A5
Cena podstawowa już od: 139 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A5 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A5 targi Genewa Audi A5 RS5

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~No widać że dzieciak z ciebie. 2010-03-11

BMW to naturany najblizszy konkurent Audi i dlatego ludzie porownują te marki jakby automatycznie. Aston czy Lambo to przeciez inne swiaty szczegolnie cenowe. BMW M3 Coupe pewnie nigdy nie jechales to nie wiesz ze ten samochod to prawie ideal jezeli chodzi o trakcje, jego rozklad masy to 51/49 plus nisko polozony srodek ciezkosci, zwiekszony rozstaw koł, sztywne zawieszenie, szerokie opony na 19" feldze - na dobrej suchej drodze jedzie jak marzenie. Quattro natomiast daje przewage na mokrym, sniegu itp.

~XYZ 2010-02-25

Ja was ludzie w ogóle nie rozumie, w jakim celu porównujecie każdy samochód do BMW? Przecież jest Aston Martin, jest Mercedes, jest Lamborghini a wy sobie ubzduraliście ze BMW jes naj naj naj. Jeżeli nie wiecie o tym, że Audi stara się byc naj oszczędniejszym i naj ekologiczniejszym samochodem w klasie luskusowej to się nie wypowiadajcie, bo jak wiadomo nam wszystkim juz jest taką. I jeszcze jedno, jeżeli będzie porównać osiągi, dodajcie że Audi przy BMW jest malutkie i nie ekspanuje swojego niby charakteru. Ma mniej KW i NM a mimo wszystko jest wolnijesze o pare mili sekund w sprincie do 100 a gdy pojawią sie zakręty lub spadnie deszcz BMW nawet nie zdaży zobaczyc kiedy Audi go wyprzedza. Więc jaki ma sens kupic samochód większy, poteżniejszy, który delikatnie wyprzedza na prostej i jest cieńki na zakrtetach...? Poproszę o inteligętną odpowiedź i nie piszcie o marce, bo wystarczy wpisać (Audi Niemcy) w google i dostaniecie ze w niemczech w głosowaniu najlepsza marka jest Audi.

~ja72 2010-02-25

..jasne: BMW spala srednio 11,2 - chyba przy b. spokojnej jezdzie albo w katalogu, mam A8 300KM i wiem kiedy i jak auto pali :))) tez moge powiedziec ze mi pali 8 co w trasie jest do osiagniecia ale w miescie gdy sie juz depnie to bedzie 18-24 wiec tu moze byc powiedzmy od 7 - 22 - tylko kto takim autem bedzie jezdzil spokojnie :D

~BMW M power - M3 2010-02-25

"Średnie spalanie wynosi 10,8 l/100 km, co jeśli by się potwierdziło w rzeczywistości oznaczałoby, iż Audi RS5 będzie sporo oszczędniejszy od swoich bezpośrednich rywali." AUTOR NIE MA ŚWIEŻYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH RYWALI - JAK JUŻ CHCE COŚ TAKIEGO PISAĆ NIECH WCZEŚNIEJ TO SPRAWDZI!!! BMW M3 PO LIFTINGU JAKI AKTUALNIE PRZESZEDŁ SPALA ŚREDNIO 11.2 LITRA/100 CO JEST WYNIKIEM MINIMALNIE GORSZYM - A JAK BĘDZIE W RZECZYWISTOŚCI - CZY BMW NIE SPALI MNIEJ OD AUDI TO SIĘ JESZCZE OKAŻE... (źródło: bmw.de - BMW M3 z automatyczną przekładnią)

~zen 2010-02-23

ciekawe co proponują tunerzy do tej v8

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.