mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto hity wystawy w Pekinie

Oto hity wystawy w Pekinie

Chińskiego rynku w dzisiejszych czasach nie można już lekceważyć. Dotyczy to większości branż, w tym naturalnie również i motoryzacji. Dlatego też nie dziwota, że targi samochodowe Auto China 2014 gromadzą wiele firm, także tych spoza Państwa Środka. Prezentujemy dziś najważniejsze nowości tej wystawy z punktu widzenia europejskiego kierowcy.

Oto hity wystawy w Pekinie
Co naturalnie nie oznacza, że w Pekinie najważniejsi są wystawcy ze Starego Kontynentu, Stanów Zjednoczonych czy np. Japonii. Największe grono stanowią jednak rodzime koncerny, które na najważniejsze targi w swoim kraju przygotowały liczne nowości.

Niestety, dla nas Europejczyków zdecydowana większość z nich jest całkowicie nieznana. Na ostatniej wystawie w Genewie słowa uznania zyskał Qoros 3 w wersji sedan oraz hatchback, jednak pozostałe marki i prezentowane modele coś mówią może tylko wyjątkowym miłośnikom chińskiej motoryzacji. Changan Eado, Changfeng CS10 i CS5, Chery Tiggo 3, Donfeng S30 PHEV, CM7 oraz E30 L, JMC Yu Hu, Lifan 320 i 820, Haval Coupe i H2 - to tylko część z długiej listy prezentowanych w Pekinie nowości. Znacie któreś?

My jednak wróćmy w naszej wyliczance do tych marek, które znane są nam dużo lepiej i do tych modeli, które być może w tej bądź nieco zmienionej formie pojawią się także na drogach Starego Kontynentu.

Patrząc przez pryzmat liczby prezentowanych nowości, może się wydawać, iż szturm na rynek chiński przypuści niebawem koncern PSA. Citroen pokazał w stolicy Chin trzy modele. Koncepcyjny Citroen DS 5LS R jest rozwinięciem dostępnego już w sprzedaży na tym rynku modelu bez literki "R" w nazwie. Koncept różni się przede wszystkim mocniejszym, 300-konnym silnikiem 1.6 i obniżonym o 15 mm zawieszeniem oraz odpowiednio zmodyfikowanym układem hamulcowym.



Druga nowość z linii DS - Citroen DS 6WR - to przedstawiciel modnego również w Chinach segmentu SUV-ów. Jak większość konkurentów brak mu napędu 4x4, który częściowo ma zastąpić układ Grip Control. DS 6WR, który jest trzecim modelem Citroena DS produkowanym w Chinach, na rynku tym pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku



Trzeci prezentowany w Pekinie Citroen - C-XR - to zapowiedź wspólnego modelu francuskiej marki i chińskiej firmy DongFeng Motor. Patrząc na ten model nie będziemy jednak zaszokowani jakąś ponadczasową stylistyką. Studyjny Citroen C-XR to tak naprawdę chińska wersja znanego w Europie Citroena C4 Aircross.



Uzupełnieniem oferty grupy PSA na wystawie Auto China jest Peugeot Exalt. Ten model jest nawiązaniem do chińskiej i tradycji oraz hołdem francuskiej motoryzacji lat. 20. i 30. ubiegłego stulecia. Peugeot Exalt to połączenie nadwozia typu sedan i coupe. Sercem zaś jest układ hybrydowy plug-in HYbrid4 o łącznej mocy 340 KM.



Jeden studyjny model i jedna premiera są najważniejsze na stoisku Volkswagena. Volkswagen Golf R 400, jak sama nazwa wskazuje, ma pod maską imponującą liczbę, jak na auto kompaktowe i dwulitrowy silnik TSI, 400 koni mechanicznych. Do tego poszerzone błotniki i zmienione zderzaki w porównaniu do Golfa R. Co ciekawe, jak głoszą plotki, ten studyjny Golf być może trafi na linie produkcyjne. Z pewnością byłoby interesująco.



Wersją produkcyjną z pewnością jest pokazany w Pekinie Volkswagen Touareg. Ten niemiecki SUV, po czterech latach od premiery, przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Jak przystało na koncern z Wolfsburga, zmiany są bardzo drobne. Odświeżony Touareg jeszcze latem trafi do sprzedaży.



Koncepcyjne pojazdy potrafią zaskakiwać, jednak ten prototyp wręcz szokuje. Audi przygotowało swój sportowy model TT w wersji... offroadowej. O rozpoczęciu produkcji Audi TT offroad ciężko mówić w tym przypadku. Raczej chodziło o zademonstrowanie najnowocześniejszej technologii, której nie brak w tym modelu.



Kolejny koncept i kolejna luksusowa marka z Niemiec. BMW Vision Future Luxury to dość swobodne wariacje na temat przyszłości topowej limuzyny, czyli serii 7. Z zewnątrz potężny grill, oczywiście typowy dla modeli bawarskiej marki, wewnątrz sporych rozmiarów wyświetlacze.



Tam gdzie BMW i Audi nie może zabraknąć trzeciej niemieckiej marki z tzw. Wielkiej Trójki. Mercedes, a dokładniej koncern Daimler, kusi dwoma nowościami. Pierwsza to owoc współpracy z chińskim koncernem BYD o nazwie Denza. Ten produkcyjny już model napędzany jest wyłącznie energią elektryczną. Nasz wzrok jednak jakoś chętniej zwraca się ku koncepcyjnemu Mercedesowi Coupe SUV, który docelowo ma stanowić przeciwwagę na światowych rynkach dla BMW X6.



Na wejście do segmentu kompaktowych crossoverów zdecydował się w końcu Lexus. Zaprezentowany w Pekinie Lexus NX jest przeobrażeniem konceptu LF-NX. Na rynku chińskim pojawi się on w dwóch wersjach silnikowych - hybrydowej NX 300h i z turbodoładowanym silnikiem benzynowym NX 200t.



Tematy w artykule: Pekin targi w Pekinie

Podobne wiadomości:

VW T-Prime Concept GTE - tuż przed Touaregiem

VW T-Prime Concept GTE - tuż przed Touaregiem

Premiery 2016-04-26

VW szykuje ciekawy koncept

VW szykuje ciekawy koncept

Aktualności 2016-04-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Do polskich salonów trafiła limitowana wersja modelu Renegade. Night Eagle II oferowany jest z  jednym z dwóch silników benzynowych.