mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto najnowsza generacja Audi A3

Oto najnowsza generacja Audi A3

Targi w Genewie można uznać za otwarte. Już dziś na sam początek przedstawiamy jedną z najważniejszych premier tych targów, którą można podziwiać na stoisku producenta aut z Ingolstad. Audi zaprezentowało najnowszą A3.

Oto najnowsza generacja Audi A3
Jeśli nową A3 postawimy na wadze a obok niej wersję poprzednią, to okaż się że najmłodsza generacja jest o 80kg lżejsza. Auto waży 1175 kg. Wszystko dzięki zastosowaniu lekkiej karoserii oraz silników w technologii downsizingu jak również lżejszych elementów podwozia. Długość (4237 mm) i wysokość (1421 mm) są takie same jak w poprzednim modelu zwiększył się rozstaw osi o 23 mm - 2601 mm. Stylistyka pojazdu jest bardziej dynamiczna m.in dzięki słupkowi C, który jest pochylony jak w coupe.

Audi A3 wyróżnia się grillem singleframe oraz przednimi reflektorami z zaznaczoną dolną, falistą krawędzią. Z tyłu znajdziemy opcjonalne reflektory ksenonowe plus (ta technologia również może trafić na przód auta). Tylny dyfuzor może ukrywać jedną bądź dwie rury wydechowe. Wszystko zależy od wersji silnikowej. Audi w swoim katalogu oferuje 13 kolorów nadwozia. Samochód będzie mógł być wyposażony w pakiet zewnętrzny "aluminium" lub "S line".

We wnętrzu znajdziemy kokpit zaprojektowany podobnie jak w większych modelach Audi, linia kokpitu ma kształt odwróconego łuku. Ten zabieg stylistyczny Audi nazywa "wrap-around". Wnętrze może przybrać jeden z trzech motywów: nowoczesny (Attraction), sportowy (Ambition) oraz luksusowy (Ambiente). Dominującym kolorem jest czarny, uzupełniony o dodatki w kolorze beżowym, kasztanowym lub pomarańczowym. Fotele opcjonalnie mogą być obszyte skórą bądź Alcantarą. Wnętrze można uatrakcyjnić za pomocą dodatkowych pakietów "S Line" oraz "Audi design selection". Tylna kanapa pomieści 3 osoby, a w bagażniku znajdziemy 365 litrów przestrzeni ładunkowej, która po złożeniu tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1100 litrów.

Audi A3 na początku będzie dostępne z dwoma silnikami TFSI oraz jednym TDI. Pierwsza jednostka benzynowa o pojemności 1.4 l dostarcza 122 KM mocy oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa pozwala rozpędzić się do 100 km/h w czasie 9.3 sekundy. Maksymalnie auto może osiągnąć 203 km/h, a średnie spalanie wynosi 5.2 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 kształtuje się na poziomie 120 g/km. Druga jednostka benzynowa dostarcza 180 KM z pojemności 1.8 l i moment 250 Nm. Z tym silnikiem A3 maksymalnie osiąga 232 km/h do steki przyspieszając w 7.2 sekundy. Auto w tej konfiguracji zadowala się 5.6 litrami paliwa na 100 przejechanych kilometrów.

Wysokoprężna jednostka TDI o pojemności 2.0 litra dostarcza 143 KM mocy i moment 320 Nm. Auto przyspiesza w 8.6 sekundy do setki maksymalnie osiągając 216 km/h. Z tym silnikiem, jak deklaruje producent auto spala 4.1 l/100 km. W tym roku Gama silników będzie uzupełniona o silnik 1.6 TDI. Zarówno jednostka 1.4 TFSI jak i 2.0 TDI współpracują z 6-biegową skrzynią namulaną, podczas gdy 1.8 TFSI współgra z skrzynią 7-biegową S tronic. Auto będzie również dostępne z napędem quattro.

Zawieszenie przednie składa się z kolumn McPhersona z poprzecznymi wahaczami trójkątnymi, z tyłu zaś inżynierowie zastosowali zawieszenie wielowahaczowe. Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne a lepsze prowadzenie zapewnie obniżone o 15 mm zawieszenie sportowe lub o 25 mm zawieszenie S line. Samochód standardowo posiada koła 16- lub 17-calowe, a jak opcja są dostępne obręcze 18-calowe. Przednie koła wyposażone są w wentylowane tarcze hamulcowe. Kierowca za pomocą przycisku na kierownicy obsługuje hamulec postojowy elektromechaniczny. Komfort i dynamikę jazdy zapewnia technologia Audi drive select, który pozwala wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: comfort, auto dynamic, individual oraz efficiency.

Wraz z nowym A3 pojawia się modułowy system Infotainment MMI. Kierowca ma do dyspozycji wysuwany ekran 5.8 cali bądź 7-calowy. Nawigacja MMI Navigation plus wyposażona została w panel dotykowy, który ułatwia korzystanie z niej. Za pomocą Audi connect możemy łączyć się z Internet co powoli zaczyna być standardem w autach klasy wyższej. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa szereg systemów i asystentów jak np asystent parkowania plus korzystający z kamer znajdujących się w chłodnicy, obudowach lusterek zewnętrznych oraz z tyłu auta.

Na salonie w Genewie pojawiła się również konkurent dla Audi A3 w postaci Volvo V40. Czy walka w segmencie będzie wyrównana?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 108 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Skoda Vision X - premiera w Genewie

Skoda Vision X - premiera w Genewie

Aktualności 2018-02-01

Komentuj:

~Benio 2012-03-06

To się nazywa dać ciała. Na tle nowej klasy A i V40 to zostali na starcie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.