mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto najnowsza generacja Audi A3

Oto najnowsza generacja Audi A3

Targi w Genewie można uznać za otwarte. Już dziś na sam początek przedstawiamy jedną z najważniejszych premier tych targów, którą można podziwiać na stoisku producenta aut z Ingolstad. Audi zaprezentowało najnowszą A3.

Oto najnowsza generacja Audi A3
Jeśli nową A3 postawimy na wadze a obok niej wersję poprzednią, to okaż się że najmłodsza generacja jest o 80kg lżejsza. Auto waży 1175 kg. Wszystko dzięki zastosowaniu lekkiej karoserii oraz silników w technologii downsizingu jak również lżejszych elementów podwozia. Długość (4237 mm) i wysokość (1421 mm) są takie same jak w poprzednim modelu zwiększył się rozstaw osi o 23 mm - 2601 mm. Stylistyka pojazdu jest bardziej dynamiczna m.in dzięki słupkowi C, który jest pochylony jak w coupe.

Audi A3 wyróżnia się grillem singleframe oraz przednimi reflektorami z zaznaczoną dolną, falistą krawędzią. Z tyłu znajdziemy opcjonalne reflektory ksenonowe plus (ta technologia również może trafić na przód auta). Tylny dyfuzor może ukrywać jedną bądź dwie rury wydechowe. Wszystko zależy od wersji silnikowej. Audi w swoim katalogu oferuje 13 kolorów nadwozia. Samochód będzie mógł być wyposażony w pakiet zewnętrzny "aluminium" lub "S line".

We wnętrzu znajdziemy kokpit zaprojektowany podobnie jak w większych modelach Audi, linia kokpitu ma kształt odwróconego łuku. Ten zabieg stylistyczny Audi nazywa "wrap-around". Wnętrze może przybrać jeden z trzech motywów: nowoczesny (Attraction), sportowy (Ambition) oraz luksusowy (Ambiente). Dominującym kolorem jest czarny, uzupełniony o dodatki w kolorze beżowym, kasztanowym lub pomarańczowym. Fotele opcjonalnie mogą być obszyte skórą bądź Alcantarą. Wnętrze można uatrakcyjnić za pomocą dodatkowych pakietów "S Line" oraz "Audi design selection". Tylna kanapa pomieści 3 osoby, a w bagażniku znajdziemy 365 litrów przestrzeni ładunkowej, która po złożeniu tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1100 litrów.

Audi A3 na początku będzie dostępne z dwoma silnikami TFSI oraz jednym TDI. Pierwsza jednostka benzynowa o pojemności 1.4 l dostarcza 122 KM mocy oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa pozwala rozpędzić się do 100 km/h w czasie 9.3 sekundy. Maksymalnie auto może osiągnąć 203 km/h, a średnie spalanie wynosi 5.2 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 kształtuje się na poziomie 120 g/km. Druga jednostka benzynowa dostarcza 180 KM z pojemności 1.8 l i moment 250 Nm. Z tym silnikiem A3 maksymalnie osiąga 232 km/h do steki przyspieszając w 7.2 sekundy. Auto w tej konfiguracji zadowala się 5.6 litrami paliwa na 100 przejechanych kilometrów.

Wysokoprężna jednostka TDI o pojemności 2.0 litra dostarcza 143 KM mocy i moment 320 Nm. Auto przyspiesza w 8.6 sekundy do setki maksymalnie osiągając 216 km/h. Z tym silnikiem, jak deklaruje producent auto spala 4.1 l/100 km. W tym roku Gama silników będzie uzupełniona o silnik 1.6 TDI. Zarówno jednostka 1.4 TFSI jak i 2.0 TDI współpracują z 6-biegową skrzynią namulaną, podczas gdy 1.8 TFSI współgra z skrzynią 7-biegową S tronic. Auto będzie również dostępne z napędem quattro.

Zawieszenie przednie składa się z kolumn McPhersona z poprzecznymi wahaczami trójkątnymi, z tyłu zaś inżynierowie zastosowali zawieszenie wielowahaczowe. Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne a lepsze prowadzenie zapewnie obniżone o 15 mm zawieszenie sportowe lub o 25 mm zawieszenie S line. Samochód standardowo posiada koła 16- lub 17-calowe, a jak opcja są dostępne obręcze 18-calowe. Przednie koła wyposażone są w wentylowane tarcze hamulcowe. Kierowca za pomocą przycisku na kierownicy obsługuje hamulec postojowy elektromechaniczny. Komfort i dynamikę jazdy zapewnia technologia Audi drive select, który pozwala wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: comfort, auto dynamic, individual oraz efficiency.

Wraz z nowym A3 pojawia się modułowy system Infotainment MMI. Kierowca ma do dyspozycji wysuwany ekran 5.8 cali bądź 7-calowy. Nawigacja MMI Navigation plus wyposażona została w panel dotykowy, który ułatwia korzystanie z niej. Za pomocą Audi connect możemy łączyć się z Internet co powoli zaczyna być standardem w autach klasy wyższej. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa szereg systemów i asystentów jak np asystent parkowania plus korzystający z kamer znajdujących się w chłodnicy, obudowach lusterek zewnętrznych oraz z tyłu auta.

Na salonie w Genewie pojawiła się również konkurent dla Audi A3 w postaci Volvo V40. Czy walka w segmencie będzie wyrównana?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~Benio 2012-03-06

To się nazywa dać ciała. Na tle nowej klasy A i V40 to zostali na starcie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport