mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowe Porsche 911

Oto nowe Porsche 911

To może być największa gwiazda zbliżającej się wystawy samochodowej we Frankfurcie. Obecne na rynku już prawie 50 lat Porsche 911 Carrera zostanie pokazane tam w nowej odsłonie. Dla fanów szybkiej jazdy mamy dobrą wiadomość - mocniejszy wariant będzie miał pod maską równe 400 koni.

Oto nowe Porsche 911
Pierwsze Porsche 911 na rynku pojawiło się w 1963 roku i choć w planach kolejne generacje modelu miały mieć zmieniane nazwy (przykładowo jak u Peugeota), to jednak bardzo dobre przyjęcie tego auta spowodowało, że władze niemieckiego producenta sportowych modeli pozostały przy pierwotnej nazwie. Dziś, choć i w Porsche zachodzą spore zmiany, pojawiają się nowe modele, których wcześniej nikt by nie utożsamiał z tą marką, to jednak model 911 wciąż pozostaje najważniejszym w portfolio firmy ze Stuttgartu. Porsche 911 to obecnie także ikona wszystkich sportowych modeli, jakie dziś jeżdżą po drogach całego świata.

Nowa generacja 911, choć zaprojektowana od podstaw, nie pozostawia żadnych wątpliwości, nie tylko z jaką marką mamy do czynienia, ale także, co to za model. Charakterystyczna linia nadwozia, rozciągnięta sylwetka, typowe reflektory i wreszcie dopracowane w każdym calu detale. Porsche 911 bez dwóch zdań.

W stosunku do poprzednika zwiększono o 100 milimetrów rozstaw osi, obniżona została wysokość auta oraz koła o średnicy do 20 cali. Bez zmian pozostały jednak typowe dla samochodów sportowych, kompaktowe wymiary zewnętrzne. Z przodu w oczy rzucają się typowe dla "911-tek" wyprofilowane błotniki. Podkreślają one szeroki rozstaw przednich kół i sprawiają, że nowe modele 911 Carrera optycznie jeszcze mocniej przylegają do drogi. Nowe lusterka zewnętrzne umieszczone są bezpośrednio na drzwiach, a nie, jak to było wcześniej, na trójkątach w przedniej części bocznych szyb. Takie umieszczenie lusterek zewnętrznych jest nie tylko korzystne pod względem aerodynamiki, lecz także podkreśla nową linię stylistyki i optyczną szerokość nadwozia.

Nadwozie o zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji wykonane jest z aluminium i stali. To właśnie ono ma znaczny udział w redukcji masy auta o 45 kilogramów, i to przy znacznie większej sztywności. Lepsze właściwości aerodynamiczne (w tym między innymi poszerzony, wysuwany tylny spojler z możliwością ustawienia w kilku pozycjach) pozwoliły na poprawienie siły docisku, przy zachowaniu bardzo dobrej wartości współczynnika oporu powietrza cW.

Odpowiednio do nowoczesnej stylistyki zewnętrznej, projektanci Porsche stworzyli także wnętrze, które nawiązuje do Porsche Carrera GT. Wznosząca się ku górze konsola środkowa z typową dla samochodów wyścigowych, umieszczoną blisko kierownicy dźwignią zmiany biegów jeszcze mocniej łączy kierowcę z kokpitem. Tak jak i na zewnątrz, także tutaj można znaleźć klasyczne elementy Porsche - tablica rozdzielcza z pięcioma okrągłymi zegarami (jeden z nich z wyświetlaczem wielofunkcyjnym o wysokiej rozdzielczości), centralny obrotomierz oraz stacyjka z lewej strony kierownicy.

W obu wersjach nowego Porsche 911 Carrera udało się dość znacznie zmniejszyć zużycie paliwa (nawet o 16 proc.). To zasługa między innymi systemów takich jak Auto Start-Stop, zarządzania temperaturą, rekuperacją energii zasilającej wewnętrzną sieć elektryczną samochodu, pierwsza na świecie siedmiobiegowa przekładnia manualna i – w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – funkcja tak zwanego "żeglowania". Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego gwarantuje nie tylko typową dla Porsche precyzję i reakcję, lecz także przyczynia się do poprawy efektywności i zmniejszenia zużycia paliwa.

911 Carrera z nowym, 3,4-litrowym silnikiem typu boxer, opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią Porsche i mocą 350 KM zużywa średnio tylko 8,2 litra paliwa na 100 km – o 1,6 l/100 km mniej, niż poprzednik. Jako pierwszy samochód sportowy Porsche, model ten emituje poniżej 200 g/km CO2 (194 g/km). Także Carrera S z silnikiem typu boxer o pojemności 3,8 litra i mocy 400 KM spala o 14 procent (czyli 1,5 l/100 km) paliwa mniej, mianowicie 8,7 l/100 km. Odpowiada to emisji 205 g/km CO2.

Jednocześnie w obu modelach poprawiły się osiągi jezdne. Przyspieszenie od zera do 100 km/h Carrera S z PDK zalicza w 4,3 sekundy. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, przy włączonej funkcji Sport Plus - w zaledwie 4,1 sekundy. Carrera z PDK potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko 4,6 sekundy (ze Sport Plus – 4,4 sekundy).

Podstawą większej zwrotności, precyzji i stabilności jazdy nowego Porsche 911 jest obok przedłużonego rozstawu osi także szerszy rozstaw kół przedniej osi, nowa oś tylna oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Ponadto dostępne są dodatkowe (w zależności od modelu) seryjne lub opcjonalne systemy, które jeszcze bardziej poprawiają dynamikę jazdy. Dotyczy to przede wszystkim dostępnego pierwszy raz w 911 Carrera S systemu aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). System redukuje przechyły przy pokonywaniu łuków, przez co opony zawsze optymalnie przylegają do podłoża i mogą lepiej przenosić siły boczne. Dzięki temu zakręty można pokonywać z większą prędkością i osiągać jeszcze lepsze czasy okrążeń na torach wyścigowych.

Swoją światową premierę nowe Porsche 911 Carrera będzie miało na wystawie IAA we Frankfurcie, a już w grudniu pojawi się na pierwszych rynkach. Jednak najbardziej niecierpliwi będą mogli złożyć zamówienie już od września. Na rynku niemieckim nowe Porsche 911 kosztować będzie od 88.037 euro, w mocniejsza wersja to wydatek minimum 102.436 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

~Jaco 2012-01-31

Kolejna mega odslona fury ktora wszycy by najchetniej przemierzali swiat....

~marian 2011-08-23

kwintesencja sportowych samochodów, żadne tam ferrari czy lamborghini, a właśnie porsche 911 to jest to

~chychak 2011-08-23

co mi się podoba mega, to że mimo nowych generacji nie zmieniają linii nadwozia, głównych kształtów karoserii, po prostu 911-tka to 911-tka, zawsze taka była i taka jest, brawo Porsche

marko1 2011-08-23

Porsche 911 to już samochód kultowy zawsze będzie gwiazdą

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport