mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowe Porsche Cayenne!

Oto nowe Porsche Cayenne!

Porsche dość długo wstrzymywało się z ujawnieniem pierwszych oficjalnych informacji i zdjęć nowej generacji modelu Cayenne. W końcu, na kilka dni przed światową premierą auta na wystawie w Genewie, możemy zobaczyć, jakie zmiany w najchętniej kupowanym Porsche przygotowali niemieccy inżynierowie.

Oto nowe Porsche Cayenne!
Przygotowane już wspólnie z Volkswagenem (m.in. ta sama płyta podłogowa) nowe Porsche Cayenne będzie nieco większe od swojego poprzednika, ale jednocześnie sporo lżejsze. Będzie zużywać mniej paliwa (średnio o ok. 23 proc.) i po raz pierwszy pojawi się także wersja z napędem hybrydowym. Zmiany te jednak nie oznaczają, utraty typowych dla Porsche właściwości jezdnych oraz osiągów, a także stylistyki nadwozia. Ta ostatnia zmieniła się wręcz w niewielkim stopniu, jak na zmianę generacyjną modelu.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %
Większy o 40 mm rozstaw osi i o 48 mm większa długość auta oznaczają bardziej przestronne wnętrze w nowym Cayenne. Dodatkowo pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie docenią z pewnością fakt, że jest ona przesuwana wzdłuż aż o 160 mm.

Mimo większych rozmiarów zewnętrznych oraz porównywalnego wyposażenia, Cayenne jest wyraźnie lżejsze od swojego poprzednika (w przypadku wersji Cayenne S aż o 180 kg). Udało się to uzyskać głównie za sprawą użytych lżejszych materiałów (m.in. aluminiowa maska i drzwi) oraz zmniejszeniu masy jednostek napędowych. Mniejsza masa to lepsze właściwości jezdne oraz niższe wyniki spalania. A te są także zasługą zastosowania nowej ośmiostopniowej przekładni automatycznej Tiptronic S z funkcją Auto Start-Stop, wykorzystywania odzyskiwanej energii do zasilania większości urządzeń pokładowych oraz lepszego zarządzania termiką silnika oraz przekładni.

Podstawowa wersja Porsche Cayenne będzie mieć pod maską 3,6-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 300 KM, który w wersji z opcjonalną skrzynią Tiptronic S będzie zużywał o 20% (9,9 l/100 km) mniej paliwa niż poprzednik. Również o 20% (z 9,3 do 7,4 l/100 km) udało się zmniejszyć spalanie w wariancie wysokoprężnym. Trzylitrowy silnik V6 TDI dysponuje mocą 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm.

Zwolennicy większej mocy będą mieć do wyboru dwie kolejne wersje Cayenne. Porsche Cayenne S ma pod maską 4,8-litrową jednostkę V8 o mocy 400 KM (poprzednik miał 385 KM), zaś Cayenne Turbo również tę samą jednostkę ale podwójnie doładowaną, co skutkuje mocą 500 KM. Co ciekawe, według Porsche w obu wersjach udało się obniżyć średnie zapotrzebowanie na benzynę aż o 23%, co by oznaczało, że będą one spalać odpowiednio 10,5 oraz 11,5 l/100 km(!).

Z dużym zainteresowaniem z pewnością przyjęta zostanie wersja hybrydowa - Cayenne S Hybrid. Wersja ta ma do dyspozycji trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 333 KM oraz elektryczny, który dodatkowo oferuje jeszcze 47 KM. Cały układ zapewnia łącznie 380 KM oraz 580 KM momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1.000 obr/min, przez co zapewnia osiągi porównywalne do Cayenne S z silnikiem V8.


Układ hybrydowy daje możliwość jazdy na obu silnikach osobno bądź łącznie. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa oczywiście tylko na krótkich odcinkach i przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h. Przejścia pomiędzy poszczególnymi trybami odbywają się szybko i niemal niezauważalnie dla kierowcy.

Nowe Porsche Cayenne na rynku pojawi się w maju br. Znane są już ceny tego luksusowego SUV-a. Cena (przed opodatkowaniem) zaczynać się będzie od 46,4 tys. euro, zaś za wersję z dieslem pod maską od 49,9 tys. euro. Hybrydowe Cayenne kosztować będzie 60,9 tys. euro, zaś obie najmocniejsze odmiany odpowiednio 65,9 tys. i 96,9 tys. euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z...

Samochody luksusowe 2017-03-14

O nowym 911 GT2 mówi się od dawna. Samochód, być może zostanie pokazany jeszcze w tym roku. Znamy kilka szczegółów. 

Nissan Micra Bose Personal Edition

Nissan Micra Bose Personal Edition

Premiery 2017-03-11

Bose, to jeden z liderów na rynku zestawów audio. Nissan wraz z Bose zaprezentował specjalną edycję modelu Micra. 

Komentuj:

~zen 2010-02-25

coś się walneli o tak na jeża 10 litrów, jakby taki 550konny czołg palił 11, to Tico mojego teścia max litra i to w mieście

~Taker 2010-02-25

Tak jak pierwsza generacja nie podobała mi się wcale, to nowa, druga generacja jest naprawdę fajna. I to samo można powiedzieć o Touaregu. Wreszcie poprawili styl.

~kaiuk 2010-02-25

10,5 litra w cayenne s i 11,5 w turbo, nieźli optymiści :)))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.
Odgadnij model Odgadnij model