mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowe Subaru WRX

Oto nowe Subaru WRX

Jedną z najjaśniejszych gwiazd wystawy w Los Angeles, i to nie ze względu na logo marki, bez wątpienia jest nowe Subaru WRX.

Oto nowe Subaru WRX
Subaru WRX powstało wprawdzie na bazie Imprezy, jednak z nazwy zniknął jej pierwszy człon i od teraz japoński producent będzie sprzedawał WRX-a jako osobny model. Tak przynajmniej ma być za Oceanem. A jak będzie na Starym Kontynencie? Przede wszystkim Subaru nie ogłosiło jeszcze, czy wprowadzi na nasz rynek ten model, czy może dla Europejczyków przewidziana jest tylko odmiana STi...

Co do Subaru WRX, można żałować, że stylistycznie projektanci Subaru nie pozostawili więcej z koncepcyjnego modelu, jaki pokazany został w tym roku na wiosnę podczas wystawy w Nowym Jorku. Koncept był agresywny w każdym calu, wersja produkcyjna zaś została mocno ugrzeczniona (czyt. jest nudniejsza).

W stosunku do poprzednika całkowicie zmienione zostały reflektory oraz zderzaki. Mamy masywne nadkola, pod którymi ukrywają się 17-calowe felgi z oponami o rozmiarze 235/45, dyskretny spojler na klapie bagażnika oraz tylny zderzak z dyfuzorem i dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Oczywiście nie zabrakło również najbardziej charakterystycznego elementu, czyli dużego wlotu powietrza na masce silnika.


A pod nią skrywa się dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, oczywiście w układzie bokser, który rozwija moc 268 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, dostępnym w zakresie od 2.000 do 5.200 obr/min. Nowa czterocylindrowa jednostka zastąpiła tym samym 2,5-litrowy silnik w poprzednim WRX. Wprawdzie osiągi nie zmieniły się znacząco, jednak mniejsza pojemność ma mieć przełożenie na niższe spalanie. Do pierwszej setki Subaru WRX rozpędza się w 5,4 sekundy.


Oczywiście WRX będzie dysponował napędem na cztery koła (Symmetrical AWD), do których napęd będzie trafiał za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W opcji będzie również bezstopniowa przekładnia CVT Sport Lineartronic, która dysponować będzie jednak trybem manualnym, a zmiana przełożeń będzie się odbywać za pośrednictwem manetem przy kierownicy.

W stosunku do Imprezy, Subaru WRX będzie miało ponadto sztywniejsze podwozie, sportowe zawieszenie oraz wydajniejsze hamulce, lepiej dostosowane do bardziej sportowego charakteru tego modelu Subaru.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Subaru WRX
Subaru WRX
Cena podstawowa już od: 203 311 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport