mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowy Jazz

Oto nowy Jazz

Gotowa do debiutu rynkowego jest już nowa Honda Jazz. To pięciodrzwiowe auto z segmentu B nieznacznie urosło aspirując do miana najbardziej przestronnego w segmencie, a przy tym otrzymało nowe - mocniejsze i bardziej ekologiczne - jednostki napędowe.

Oto nowy Jazz

W przypadku nowego Jazza absolutnie nie można mówić o jakiejś rewolucji a jedynie o ewolucji. Tak w przypadku wyglądu zewnętrznego, jak i zastosowanych rozwiązań. W porównaniu do pierwszej generacji małej Hondy obecnie Jazz urósł o 55 mm na długość (3,9 m) i o 20 mm wszerz (1.695 mm). Bez zmian pozostała wysokość (1.525 mm). Zwiększył się również rozstaw osi - o 50 mm oraz rozstaw kół - z przodu o 35 mm, zaś z tyłu o 30 mm. Większe wymiary, podobno bez wpływu na zwrotność auta, przełożyły się na większą ilość miejsca w kabinie. Również dzięki skróceniu maski polepszyła się widoczność kierowcy.

Wśród znanych z poprzednika rozwiązań nie zabrakło również centralnie umieszczonego zbiornika paliwa oraz systemu Magic Seats, który jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny dzięki dużo łatwiejszej możliwości złożenia oparć tylnej kanapy. W wersji z silnikiem 1,4 bagażnik posiada również schowek podłogowy o głębokości 90 mm i pojemności 64 l, który jest idealny do przewozu np. brudnych czy mokrych rzeczy bądź ważnych dokumentów.

Honda Jazz będzie oferowana z dwoma nowymi, czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi. Silnik o pojemności 1,2 l o mocy 90 KM (poprzednio 78 KM) i maksymalnym momencie 110 Nm uzyskuje niższe spalanie 5,1 l/100 km (do tej pory 5,5 l/100 km) oraz emituje mniej CO2 - 120 g/km (129 g/km.) Z kolei jednostka 1,4 zwiększyła swoją moc o 17 koni do poziomu 100 KM, a jej maksymalny moment wynosi teraz 127 Nm. W porównaniu z poprzednią wersją obniżone zostało średnie spalanie z 5,8 do 5,3 l/100 km oraz emisja CO2 z 137 do 124 g/km.

Zobacz nową Hondę Jazz na filmie

Obie wersje silnikowe wyposażone będą w standardzie w ulepszoną wersję 5-stopniowej, manualnej przekładni, znanej z poprzedniej generacji modelu. Na obrotomierzu umieszczono wskaźnik zmiany przełożenia (znany z modelu Accord), który sygnalizuje kierowcy, kiedy należy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa. W modelach wyposażonych w silnik o pojemności 1,4-litra dostępna będzie także, znana z Civica, zmodyfikowana 6-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia i-SHIFT.

Na polskim rynku druga generacja Hondy Jazz zadebiutuje pod koniec bieżącego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Jazz
Honda Jazz
Cena podstawowa już od: 61 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda Jazz Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda Jazz

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~janusz 2010-06-20

kmkmkm

~stan 2009-03-05

W marcu 2009 sprawdziłem 2 wozy Jazza i Fiestę z podobnymi silnikami. Honda stała się zbyt droga w porównaniu z ładniejszą Fiestą. Fiestę kupują znacznie chętniej. A już widać nowe Polo, Hyundaia i 20, C3 Picasso. Statystyki sprzedaży za styczeń i luty pokażą że Honda coś z obecną cena musi zrobić by nie szukać sprzedaży Jazza u nas ze szkłem powiększającym. Chyba, że Hondzie w naszym kraju zależy na wystawianiu auta, a nie jego sprzedaży.

~natka 2009-01-11

Bardzo przyzwoity ten silnik 1,2 i-VTEC. To wrażenie z jazdy testowej.2 osoby na pokładzie każda po 90kg. Prośba do posiadaczy nowego Jazza z silnikiem 1,2 i-VTEC. Napiszcie kilkanaście zdań w komentarzach o zachowaniu tego silnika w różnych trudnych warunkach drogowych. Napiszcie jak szybko nagrzewa się wnętrze po kilku godzinach nocnego postoju na mrozie i śniegu. Przednia szyba jest ogromna i bez skrobania lodu chyba się nie da obejść. A szkoda bo to rysuje szybę i razem ze szczotkami myjni automatycznej po miesiącach pogarsza widoczność.Napiszcie coś o wrażeniach. Plizzz.

~ex owner 2008-08-31

największa wada tego auta to elektryczne wspomaganie kierownicy które sprawia że ma się wrażenie prowadzenia wózka w supermarkecie. Ciekawe czy coś tu poprawili

~TS 2008-08-19

Pytanie brzmi, czemu na rynek WE nie mogli dać wersji 1.3 i 1.5 (przy okazji: czemu uparcie ta sama jednostka 1339 ccm jest w Europie oznakowana 1.4, a w Azji 1.3?).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę działań transportowych gmin w zakresie realizacji obowiązku dowożenia dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół. Wyniki tej kontroli są zatrważające.