mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowy Passat!

Oto nowy Passat!

Targi w Paryżu rozpoczęte, więc możemy w końcu przyjrzeć się wszystkim nowościom, także tym do końca skrywanym przez producentów. Sztuka ta niemal w 100 procentach udała się Volkswagenowi z siódmą już generacją Passata.

Oto nowy Passat!
To bez wątpienia jedna z najważniejszych premier nie tylko wystawy w Paryżu, ale także wszystkich, jakie miały miejsce w tym roku. 37 lat obecności na rynku, ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy to najkrótsza definicja tego pełnego sukcesów modelu. Lider jednego z najbardziej popularnych segmentów rynkowych pojawi się w sprzedaży na pierwszych rynkach już w listopadzie. Od razu w dwóch wersjach nadwoziowych - sedanie i kombi.

stylistycznie Passat najbardziej zmienił się w przedniej części nadwozia upodobniając się do luksusowego Phaetona, choć nie brak również podobieństw do mniejszych w stawce Golfa czy Polo. Passat B7 jest dłuższy od swojego poprzednika o 4 mm (4.769 mm).

Do sprzedaży nowy Passat trafi razem z dziesięcioma w sumie jednostkami napędowymi, które będą rozwijać moc od 105 do 300 koni mechanicznych. Każdy bez wątpienia znajdzie coś idealnego dla siebie. Dla dbających o środowisko ale i o własną kieszeń Volkswagen oferuje 122-konną jednostkę benzynową 1.4 TSI w wersji BlueMotion oraz przede wszystkim 1,6-litrowego diesla o mocy 105 KM, maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, którego średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosić ma 4,2 l na 100 km. Najoszczędniejsza wersja benzynowa (1.4 TSI 122 KM) zużywać będzie tymczasem 5,8 l/100 km.

Poza tym w ofercie znajdziemy m.in. znane już dwulitrowe silniki wysokoprężne o mocy 140 i 170 KM, a z jednostek benzynowych 1,8-litrowy TSI dysponujący mocą 160 KM, dwulitrowy TSI (210 KM), zaś topowa wersja będzie napędzana 3,6-litrowym motorem V6 o mocy 300 KM, w którym napęd będzie przenoszony na wszystkie koła.

Sporo ciekawych rozwiązań znajdzie się na wyposażeniu nowego Passata, który będzie oferowany w trzech wariantach wyposażeniowych - Trendline, Comfortline i Highline (dokładne specyfikacje nie są jeszcze znane). Pojawi się m.in. aktywny tempomat (ACC), który będzie w stanie nie tylko utrzymywać stałą prędkość oraz odległość od poprzedzającego nas pojazdu, ale także będzie potrafił sam zatrzymać auto przy prędkościach poniżej 30 km/h. Bardzo przydatne zwłaszcza w ruchu miejskim. Całkowitą nowością będzie też system monitorujący zmęczenie kierowcy i w razie potrzeby ostrzegający go sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem na desce rozdzielczej. Po raz pierwszy Passat będzie wyposażony także w system Dynamic Light Assist, który będzie rozpoznawał nadjeżdżające z naprzeciwka auta oraz jadące przed nami i automatycznie będzie sterować światłami drogowymi, by nie oślepić innych kierowców.

Co jeszcze znajdziemy na liście wyposażenia Passata? M.in. systemy line oraz side assist, które ostrzegają odpowiednio o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz o pojawiającym się w tzw. martwym polu innym uczestniku ruchu. Z Golfa GTI zapożyczona została elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, czyli system XDS, dzięki któremu znacznie poprawić mają się właściwości jezdne podczas pokonywania zakrętów.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 91 690 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Aktualności 2017-03-16

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Aktualności 2017-02-24

Komentuj:

~chłopcy 2010-10-25

Zachwycacie się paskiem , ale niestey tak jak wcześniejsza generacja B6 przed liftem pisano ohy i ahy , a czego się po kilku latach dowiadujemy? Że 2.0 TDi montowane w latach 2004-2006 w całej gamie vw to taki sam szajs jak 2.5 TDI , czytaj przy przebiegu do 200 tys km w praktycznie każdym dzięki źle zaprojektowanemu łańcuszkowi zacierają się silniki tak samo pękają głowice bo są ze słabej jakości stopów . I vw nie ogłosił żadnej akcji serwisowej ,dlaczego? Czy boi się popsucia reputacji ?

~sdf 2010-10-01

W kwestii tych nowoczesnych rozwiązań jeszcze - TDI faktycznie jest dobre. TSI - może jest nowoczesne i wyciąga dużą moc z małej pojemności, ale w praktycznej eksploatacji nieszczególnie widać korzyści z tego tytułu. Osiągi i spalanie są porównywalne z nowoczesnymi silnikami konkurencji. DSG - fajna sprawa, choć ilu nabywców paska wydaje te 10000 więcej na tę skrzynię? W tej klasie aut klienci chyba wolą automat trochę gorszy, ale o połowę tańszy. Natomiast w kwestii wyposażenia elektryczno-funkcjonalnego to VW jest mocno do tyłu względem japończyków czy np. insigni. Zestaw navi+audio w VW jest ponad dwa razy droższy niż w oplu, a pod niektórymi względami jest gorszy. I tak jest nieźle, bo te 5 lat temu fabryczne sprzęty audio VW nie potrafiły czytać płyt CDR czy MP3. Bluetooth i interfejs ipod VW wdrożył chyba jako ostatni i jednocześnie wycenia te systemy zupełnie nierynkowo (drogo!!).

~sdf 2010-10-01

Tak tak, pasiak najlepszy. Co prawda jest brzydki, awaryjny i generalnie niczym się nie wyróżnia, ale to nic nie szkodzi, bo jest najlepszy. Popularny na pewno będzie, bo firmy mające umowy flotowe z VW będą kupowały pasiaki niezależnie od tego, czy te auta będą dobre czy złe.

~ma 2010-10-01

Choć Mondeo, Insignia i Accord są doskonałe, to ten Passat będzie wielkim HITem. Zobaczycie!

~Do: jorgi 2010-09-30

VW się nie rozwija? Pokaż mi drugą markę popularną (nie Premium !) która ma takie silniki i tyle nowoczesnych rozwiązań technicznych !!! Silniki TSI i TDI są znakomite, tak samo skrzynie DSG, a nowoczesnych rozwiązań jest całe mnóstwo. Konkurencja jest o 5-8 lat do tyłu...a niektóre firmy jeszcze bardziej w tyle.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Kodiaq – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP
Skoda Kodiaq – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP
Największy SUV czeskiego producenta został niedawno rozbity przez organizację Euro NCAP. Model Kodiaq został nagrodzony maksymalną notą pięciu gwiazdek. To już siódmy model Skody, który otrzymał taką ocenę.