mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto nowy Passat!

Oto nowy Passat!

Targi w Paryżu rozpoczęte, więc możemy w końcu przyjrzeć się wszystkim nowościom, także tym do końca skrywanym przez producentów. Sztuka ta niemal w 100 procentach udała się Volkswagenowi z siódmą już generacją Passata.

Oto nowy Passat!
To bez wątpienia jedna z najważniejszych premier nie tylko wystawy w Paryżu, ale także wszystkich, jakie miały miejsce w tym roku. 37 lat obecności na rynku, ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy to najkrótsza definicja tego pełnego sukcesów modelu. Lider jednego z najbardziej popularnych segmentów rynkowych pojawi się w sprzedaży na pierwszych rynkach już w listopadzie. Od razu w dwóch wersjach nadwoziowych - sedanie i kombi.

stylistycznie Passat najbardziej zmienił się w przedniej części nadwozia upodobniając się do luksusowego Phaetona, choć nie brak również podobieństw do mniejszych w stawce Golfa czy Polo. Passat B7 jest dłuższy od swojego poprzednika o 4 mm (4.769 mm).

Do sprzedaży nowy Passat trafi razem z dziesięcioma w sumie jednostkami napędowymi, które będą rozwijać moc od 105 do 300 koni mechanicznych. Każdy bez wątpienia znajdzie coś idealnego dla siebie. Dla dbających o środowisko ale i o własną kieszeń Volkswagen oferuje 122-konną jednostkę benzynową 1.4 TSI w wersji BlueMotion oraz przede wszystkim 1,6-litrowego diesla o mocy 105 KM, maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, którego średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosić ma 4,2 l na 100 km. Najoszczędniejsza wersja benzynowa (1.4 TSI 122 KM) zużywać będzie tymczasem 5,8 l/100 km.

Poza tym w ofercie znajdziemy m.in. znane już dwulitrowe silniki wysokoprężne o mocy 140 i 170 KM, a z jednostek benzynowych 1,8-litrowy TSI dysponujący mocą 160 KM, dwulitrowy TSI (210 KM), zaś topowa wersja będzie napędzana 3,6-litrowym motorem V6 o mocy 300 KM, w którym napęd będzie przenoszony na wszystkie koła.

Sporo ciekawych rozwiązań znajdzie się na wyposażeniu nowego Passata, który będzie oferowany w trzech wariantach wyposażeniowych - Trendline, Comfortline i Highline (dokładne specyfikacje nie są jeszcze znane). Pojawi się m.in. aktywny tempomat (ACC), który będzie w stanie nie tylko utrzymywać stałą prędkość oraz odległość od poprzedzającego nas pojazdu, ale także będzie potrafił sam zatrzymać auto przy prędkościach poniżej 30 km/h. Bardzo przydatne zwłaszcza w ruchu miejskim. Całkowitą nowością będzie też system monitorujący zmęczenie kierowcy i w razie potrzeby ostrzegający go sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem na desce rozdzielczej. Po raz pierwszy Passat będzie wyposażony także w system Dynamic Light Assist, który będzie rozpoznawał nadjeżdżające z naprzeciwka auta oraz jadące przed nami i automatycznie będzie sterować światłami drogowymi, by nie oślepić innych kierowców.

Co jeszcze znajdziemy na liście wyposażenia Passata? M.in. systemy line oraz side assist, które ostrzegają odpowiednio o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz o pojawiającym się w tzw. martwym polu innym uczestniku ruchu. Z Golfa GTI zapożyczona została elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, czyli system XDS, dzięki któremu znacznie poprawić mają się właściwości jezdne podczas pokonywania zakrętów.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~chłopcy 2010-10-25

Zachwycacie się paskiem , ale niestey tak jak wcześniejsza generacja B6 przed liftem pisano ohy i ahy , a czego się po kilku latach dowiadujemy? Że 2.0 TDi montowane w latach 2004-2006 w całej gamie vw to taki sam szajs jak 2.5 TDI , czytaj przy przebiegu do 200 tys km w praktycznie każdym dzięki źle zaprojektowanemu łańcuszkowi zacierają się silniki tak samo pękają głowice bo są ze słabej jakości stopów . I vw nie ogłosił żadnej akcji serwisowej ,dlaczego? Czy boi się popsucia reputacji ?

~sdf 2010-10-01

W kwestii tych nowoczesnych rozwiązań jeszcze - TDI faktycznie jest dobre. TSI - może jest nowoczesne i wyciąga dużą moc z małej pojemności, ale w praktycznej eksploatacji nieszczególnie widać korzyści z tego tytułu. Osiągi i spalanie są porównywalne z nowoczesnymi silnikami konkurencji. DSG - fajna sprawa, choć ilu nabywców paska wydaje te 10000 więcej na tę skrzynię? W tej klasie aut klienci chyba wolą automat trochę gorszy, ale o połowę tańszy. Natomiast w kwestii wyposażenia elektryczno-funkcjonalnego to VW jest mocno do tyłu względem japończyków czy np. insigni. Zestaw navi+audio w VW jest ponad dwa razy droższy niż w oplu, a pod niektórymi względami jest gorszy. I tak jest nieźle, bo te 5 lat temu fabryczne sprzęty audio VW nie potrafiły czytać płyt CDR czy MP3. Bluetooth i interfejs ipod VW wdrożył chyba jako ostatni i jednocześnie wycenia te systemy zupełnie nierynkowo (drogo!!).

~sdf 2010-10-01

Tak tak, pasiak najlepszy. Co prawda jest brzydki, awaryjny i generalnie niczym się nie wyróżnia, ale to nic nie szkodzi, bo jest najlepszy. Popularny na pewno będzie, bo firmy mające umowy flotowe z VW będą kupowały pasiaki niezależnie od tego, czy te auta będą dobre czy złe.

~ma 2010-10-01

Choć Mondeo, Insignia i Accord są doskonałe, to ten Passat będzie wielkim HITem. Zobaczycie!

~Do: jorgi 2010-09-30

VW się nie rozwija? Pokaż mi drugą markę popularną (nie Premium !) która ma takie silniki i tyle nowoczesnych rozwiązań technicznych !!! Silniki TSI i TDI są znakomite, tak samo skrzynie DSG, a nowoczesnych rozwiązań jest całe mnóstwo. Konkurencja jest o 5-8 lat do tyłu...a niektóre firmy jeszcze bardziej w tyle.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport