mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto pierwszy hybrydowy diesel

Oto pierwszy hybrydowy diesel

Jest już produkcyjna wersja pierwszego hybrydowego modelu, w którym silnik elektryczny będzie wspomagał pracę jednostki wysokoprężnej. Na debiut rynkowy Peugeota 3008 Hybrid4 przyjdzie nam jednak poczekać do wiosny przyszłego roku.

Oto pierwszy hybrydowy diesel
Hybrydowy Peugeot 3008 będzie miał pod maską dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 163 KM. Jego moment obrotowy będzie trafiał na koła przedniej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, zmechanizowanej przekładni, która będzie pozwalała wybrać tryb całkowicie automatyczny bądź manualny. Całość będzie współpracować z systemem start&stop, który będzie gasił silnik podczas zatrzymania auta.

Tym, co będzie odróżniać tę wersję od standardowego 3008, będzie silnik elektryczny zlokalizowany przy tylnej osi. Rozwija on moc maksymalną 37 KM i będzie odpowiedzialny za napęd tylnych kół. Prąd do napędu tej jednostki będzie pobierany z baterii niklowo-wodorowych, które zostały umieszczone pod podłogą również w pobliżu tylnej osi. W odpowiednich sytuacjach, np. podczas hamowania, jednostka elektryczna działa jako generator ładując baterie.

Obie jednostki działają od siebie niezależnie (nie ma między nimi żadnego połączenia mechanicznego) i dają kierowcy moc 200 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm (300 Nm trafia przód, 200 Nm na tył). Średnie spalanie tej hybrydy ma wynosić 3,8 l/100 km (99 g CO2/km).

Takie rozmieszczenie obu jednostek sprawia, że Peugeot 3008 Hybrid4 może działać w różnych trybach. Za pomocą przełącznika na centralnej konsoli możemy wybrać jeden z czterech trybów. W trybie automatycznym (auto) to elektronika decyduje, w którym momencie powinien załączyć się silnik elektryczny, z korzyścią dla zużycia paliwa oraz dynamiki jazdy. W trybie ZEV (Zero Emission Vehicle) Peugeot porusza się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego z niewielkimi prędkościami, zaś każdorazowe mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje automatyczne załączenie silnika spalinowego. Tryb 4WD zapewnia stały napęd na wszystkie koła (oczywiście w zależności od naładowania silnika elektrycznego) i związane z tym wszelkie korzyści, zaś tryb Sport pozwala na większą dynamikę jazdy (silnik elektryczny wspomaga diesla przy nagłym przyspieszaniu, biegi zmieniają się szybciej, przy wyższych obrotach).

Wersja hybrydowa crossovera Peugeota, choć będzie można ją zobaczyć już za nieco ponad miesiąc na wystawie w Paryżu, do sprzedaży trafi dopiero wiosną przyszłego roku. Auto będzie produkowane w dwóch francuskich fabrykach (w Sochaux i Mulhouse) i jak na razie nie jest jeszcze znana jego cena.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

~tre cool 2013-08-29

Ale z ciebie filozof i znaFca

GwiazdaSezonu 2010-08-26

Fajne autko, mógłbym takie mieć, choć spalanie średnie 3,8/100 jakoś nie powala. To w końcu niewielkie auto. Myślę, że z napędem hybrydowym tyle powinien spalać Peugeot 5008. Mam Forda S-max z tym samym silnikiem 2,0 HDMI (wersja 140KM) i średnia jest na poziomie 6,1/100km. W Mondeo 2,0 (90KM) jest średnio 5,3/100km. Mierzone przy tankowaniu. To są dużo większe auta od kompaktowego 3008, który bez hybrydy powinien zużywać na mój gust ok. 4/100km. Wygląda więc, że silnik elektryczny nie daje dużej oszczędności, może wpływa na to duży ciężar akumulatorów?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport