mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Oto współczesny Ford GT z technologią EcoBoost

Oto współczesny Ford GT z technologią EcoBoost

Oto najsmaczniejsze danie imprezy w Detroit. Ford pokazał następcę legendy. Konkurencja zbiera żuchwy z podłóg, a my zachwycamy się nowy Fordem GT.

Oto współczesny Ford GT z technologią EcoBoost
Na początku lat 60. ubiegłego stulecia Ford chciał wykupić markę Ferrari. W ostatnim momencie z transakcji wycofał się jednak Enzo Ferrari. Henry Ford był wściekły i postanowił dać bufonowatemu Włochowi nauczkę. Zlecił brytyjskiemu oddziałowi zbudowanie auta, które zniszczy Ferrari. Tak powstał Ford GT.

Henry Ford chciał udowodnić Ferrari, że z nim się nie zadziera. I tak GT40 przez cztery lata wygrywał z włoskimi autami w 24h wyścigu Le Mans. Lepszej zemsty Ford nie mógł sobie wyobrazić. W 2002 Amerykanie stworzyli współczesną wersję Forda GT. I znów świat motoryzacji dostał od Jankesów pięścią w twarz. GT jak i jego pierwowzór, GT40 napędzane były centralnie umieszczonym silnikiem V8. Dziś świat się zmienił. Dziś nawet legenda musi się dostosować.



Nowy Ford GT dostał również centralnie umieszczony silnik, ale mniejszy - V6 EcoBoost twin turbo. Efekt jest taki - na asfalt wypluwana jest moc 600 KM. Za przekazanie mocy odpowiedzialna jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia zamontowana w konfiguracji transaxle - przekładnia zamontowana jest przed osią tylną, ale za silnikiem.

Dwumiejscowy Ford dostał przednią i tylną cześć ramy wykonaną z aluminium oraz całą skorupę kabiny, na wzór monocoque'u wykonaną z włókna węglowego. Również poszycie karoserii zostało wykonane z carbonu. Kierownica ma kształt tych z Formuły 1 oraz cyfrowy wyświetlacz tuż za nią. Dodatkowo samochód posiada system infotainment SYNC 3.

Auto nawiązuje do swojego ojca (GT) i dziadka (GT40). A więc mamy mocno uwydatnione nadkola z dużymi reflektorami, kształtem zbliżone do legendarnych Fordów. Z tyłu potężne, owalne reflektory LEDowe, które wyglądają jak rozżarzone węgle. W środku, pomiędzy nimi dwie, również owalne końcówki wydechu. Nawiązań do poprzedników jest sporo, trudno nie zauważyć tylnej, oszklonej klapy, przez którą możemy podziwiać serce EcoBoost. Potężny dyfuzor i bardzo szerokie tylne koło są ukoronowaniem tego modelu.

Amerykanie nowego Forda GT do sprzedaży wprowadzą już w przyszłym roku. Kolejka po to auto na pewno jest już bardzo długa.



Podobne wiadomości:

Master-test: Auta miejskie

auto motor i sport 2015-02-06

Redaktorzy z kilkunastu krajów podczas jazd badają ile warte są najpopularniejsze samochody segmentu B. W teście gościmy Citroena C3, Fiata Punto Evo, Forda Fiestę, Hondę Jazz, Mitsubishi Colta, Opla Corsę, Peugeota 207, Renault Clio, Skodę Fabię i VW Polo.

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Aktualności 2017-09-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Importer niemieckiej marki opublikował właśnie cennik nowego Audi A6. Samochód będzie dostępny na początek w silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Cennik otwiera kwota 296 600 zł.