mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Otwarte salony z nowym C4

Otwarte salony z nowym C4

W miniony weekend Citroen Polska zaprezentował w swoich salonach swoje najmłodsze dziecko: naszpikowany technologią model C4.

Otwarte salony z nowym C4

Polska premiera prasowa miała miejsce zaledwie kilka dni wcześniej. Ta całkowicie nowa konstrukcja wzbudziła ogromne zainteresowanie. Pomimo bardzo nieciekawej aury samochody były wręcz oblegane przez widzów. W trakcie dni otwartych odwiedziliśmy wrocławskiego dealera Citroena, firmę Tubek sp. z o.o.

Szczególne zainteresowanie wzbudziła zwłaszcza trzydrzwiowa wersja coupe. Nic dziwnego: przy praktycznie tej samej wielkości wnętrza, jej sylwetka jest sporo bardziej awangardowa, głównie dzięki całkowicie przeszklonej górnej części klapy bagażnika. Charakter samochodu wydaje się przez to bardzo sportowy. Wielu na pewno pamięta słynnego CX-a, z wklęsłą tylną szybą, której kształt dobrany był właśnie w ten sposób, aby zminimalizować szum powietrza wewnątrz samochodu. Jego nazwa nawiązywała też do bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza (Cx). Auta takie jak 2CV(pamiętna kaczka), Citroen Ami, czy DS także dzisiaj wzbudzają emocje i nie przejeżdżają niezauważone. Są przy tym tak niepowtarzalne, że aż rozpoznawalne na pierwszy rzut oka.

Można przypuszczać, że firma postanowiła wrócić do starych, dobrych tradycji i począwszy od modelu C3 wprowadza na rynek auta, które niebanalnym kształtem nawiązują do charakteru swoich znacznie starszych kolegów, mają nowoczesną linię i jednocześnie wyróżniają się stylistycznie pośród innych marek. Przypomnijmy, że firma założona przez Andre Citroena zawsze prezentowała nowatorstwo w seryjnych autach: przedni napęd, hydro-pneumatyczne zawieszenie, po raz pierwszy seryjnie zastosowano w samochodach tej właśnie marki.

Wnętrze nowego C4 to także mnóstwo innowacji – nietypowych, czyli w stylu dawnego Citroena. Kierownica nie jest wprawdzie jednoramienna, jednak to właśnie tutaj zauważa się pierwszą nowość - cały układ sterowania komputerem, radiem i telefonem jest w jej środku, który jednak pozostaje nieruchomy. Oprócz tego można znaleźć takie nowinki jak automatycznie przyciemniane lusterko, czujnik niezaplanowanej zmiany kierunku jazdy czy zintegrowany z nawiewem rozpylacz zapachu. To oczywiście tylko kilka z całego mnóstwa nowości. Wnętrze sprawia wrażenie przytulnego, dobrze wykończonego i jest dość przestronne. Z tyłu nie powinno zabraknąć miejsca na głowę i siedzi się dość wygodnie.

Przedstawiciel salonu nie przyjął w pierwszym tygodniu żadnego zamówienia na nowego C4, natomiast było sporo osób, które całkiem poważnie dopytywały o warunki jego zakupu. Przyznał również, że jak dotychczas żadne dni otwarte nie cieszyły się w salonie aż tak dużym zainteresowaniem. Cóż, C4 nie bez kozery zdobył drugie miejsce w tegorocznym konkursie Car of the Year.

W najbliższy czwartek, 25-11-2004 poznamy również wyniki testu, jaki przeprowadziło na samochodzie Euro  NCAP. Konkurencja w klasie jest bardzo ostra: Volkswagen Golf V, Opel Astra III i Renault Megane II to bardzo mocni rywale, z których każdy uzyskał pięciogwiazdkowy wynik. Niewiele ustępuje im pod tym względem nowa Toyota Corolla. Citroen zapewnia, że samochód jest bezpieczny.

Na pewno jest niebanalny stylistycznie. Jak pokazuje przykład Renault Megane II, polscy klienci lubią takie auta. Czy jest to wróżba sukcesu rynkowego? Cóż, czas pokaże...

Zobacz więcej o Citroenie C4 oraz ceny modelu

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport