mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pajero Pinin

Pajero Pinin

Na przełomie maja i czerwca pojawi się w salonach

Pajero Pinin

Pierwszy Pinin noszący wtedy nazwę „io” był wytwarzany w Japonii. Na rynek europejski otrzymał jednak inną, bardziej odpowiadającą upodobaniom tutejszych klientów stylizację. Koncepcja stylizacyjna tego auta jest dziełem Pininfariny, jednej z najbardziej znanych i renomowanych firm zajmujących się opracowywaniem nowych modeli, a także stylizacją nadwozi i wnętrz samochodów.

Pajero Pinin, młodszy „brat” dobrze znanego Pajero to pojazd rekreacyjno-sportowy. Z założenia auto ma sprawdzać się w różnorodnych warunkach. I rzeczywiście z prowadzenie Pinina powinno dawać satysfakcję zarówno w mieście, jak i podczas wycieczki do lasu.

Auto występuje w dwóch wersjach nadwowiowych: trzy i pięciodrzwiowej. Promień zawracania wynoszący odpowiednio 4.9 m i 5.2 m jest porównywalny z promieniami charakterystycznymi dla małych aut, zatem manewrowanie na zatłoczonym parkingu nie będzie sprawiało trudności.

Z kolei w warunkach bardziej terenowych możemy liczyć na a stały napęd na cztery koła.

Pod maską Pajero Pinin znalazł się silnik z wielopunktowym wtryskiem o pojemności skokowej 1834 cm3. Legitymuje się on mocą 114KM przy 5500obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 160Nm przy 4000obr/min. Parametry te pozwalają osiągnąć autu prędkość 155km/h i rozpędzić się do „setki” w zależności od wersji nadwozia w 11.9s (3-drz) lub 12.6s (5-drz). Zastosowanie tej właśnie jednostki napędowej ma zapewnić przyzwoite osiągi przy jednoczesnym szanującym portfel właściciela średnim zużyciu paliwa 9.3l/100km

Samochód ma stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem lepkościowym VCU oraz centralnym mechanizmem różnicowym. Konstrukcja przeniesienia napędu 4WD powstała przy wykorzystaniu wieloletnich doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań stosowanych w Mitsubishi Pajero.

Warto nadmienić, że wnętrze auta jest dość przestronne, w przypadku przednich foteli nawet o rozmiarach typowych dla pojazdów z wyższego segmentu. Wersja trzydrzwiowa przeznaczona jest dla 4, natomiast pięciodrzwiowa dla 5 osób. W tej ostatniej wersji, po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń ładunkową o pojemności 578l i długości aż 1200mm.

Cena modelu trzydrzwiowego została ustalona na poziomie 72.990zł, a pięciodrzwiowego - 76.990 zł. Ten ostatni będzie również dostępny w wersji dostawczej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport