mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Panda 4x4

Panda 4x4

W zeszłym tygodnia we włoskiej Toskanii Fiat przeprowadził prasową premierę Pandy typu offroad z napędem na cztery koła.

Panda 4x4

Choć mogłoby to wydawać się mało prawdopodobne, ale ten mały samochód, który dobrze spisuje się w miejskim ruchu, również poprawnie prezentuje się w terenie. Spośród różnych wartości dotyczących kątów natarcia, zejścia, najbardziej miarodajna wydaje się możliwość pokonania przez Pandę 4x4 wzniesienia o nachyleniu ponad 50 procent.

W pierwszej fazie sprzedaży Panda 4x4 dostępna będzie z benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 60 KM , później dołączy do niego wysokoprężny Multijet 1,3 o mocy 70 KM. Dostępne będą dwie wersje, Panda 4x4 i Panda 4x4 Climbing, dwa pakiety wyposażenia wnętrza oraz 11 kolorów nadwozia. Wymiary wersji Climbing wynoszą dł. 3574 mm, szer. 1605 mm i wys. 1632 mm (Panda 4x4 3538/1578/1590), minimalny prześwit zwiększony został do 165 mm (160). Wnętrze Pandy jest dosyć przestronne, do wyboru są dwie kolorystyki tapicerki: szaro-czerwona i szaro-żółta. Mocna strona Pandy - duży bagażnik - zostanie zachowany, w zależności od położenia tylnego oparcia pojemność zwiększa się z 200 do 855 litrów.

Oba dostępne silniki spełniać będą normę emisji spalin Euro 4. Silnik benzynowy 1,2 o mocy 60 KM i maksymalnym momencie obrotowym 102 Nm przy 2.500 obr/min pozwala nowej wersji Pandy przyspieszyć do 100 km/h w 20 sek. i uzyskać maksymalną prędkość 145 km/h. Silnik Multijet 1,3 jest już drugą generacją tego typu silniku wysokoprężnego, osiąga moc 70 KM i maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 1.500 obr/min. Lepsze są także wartości przyspieszenia (w 16 sek. do setki) i maksymalnej prędkości (155 km/h).

W ramach wyposażenia standardowego Pandy znajduje m.in. ABS/EDB z systemem kontroli momentu obrotowego przekazywanego na koła (MSR). Zwiększone bezpieczeństwo to zasługa m.in. dużych tarczy hamulcowych (średnica 240 mm i 257 mm z silnikiem Multijet).

Z pewnością Panda 4x4 będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem podczas wystawy w Paryżu, gdzie po raz pierwszy zostanie zaprezentowana szerszej publiczności. Czy przełoży się to na doskonały wynik sprzedaży, jak w przypadku "normalnej" wersji? Przekonamy się już o tym już wkrótce, do sprzedaży we Włoszech nowa wersja Pandy trafi już pod koniec września, zaś na większości pozostałych europejskich rynków pojawi się w październiku. Wstępnie cena za Pandę 4x4 ustalona została w wysokości 47 tys. zł, a wersja Climbing około 50 tys. zł.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport