mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Paryskie pomysły Peugeota

Paryskie pomysły Peugeota

Na salonie samochodowym w Paryżu Peugeot czuje się niczym w domu. Imponująca gama zaprezentowanych modeli obejmować będzie m.in. trzy modele koncepcyjne.

Paryskie pomysły Peugeota

Bez wątpienia Peugeot bardzo poważnie potraktował salon samochodowy w Paryżu. Na 4000 m2 zaprezentowane zostaną aż 52 samochody oraz trzy  tzw. concept-cars. Niewątpliwie największym zainteresowaniem cieszyć się powinien pierwszy w historii firmy model z dwoma zerami w środku - 1007. Na spore zainteresowanie mogą też liczyć wszystkie trzy pojazdy prototypowe: super-coupe 907, 1007 RC oraz Quark.

Peugeot 907 ma być odpowiedzią francuskiej firmy na Mercedesa SLR. Jest to dwumiejscowe coupe z bardzo mocnym 12-cylindrowym, sześciolitrowym silnikiem o mocy 500 KM. Moc silnika przenoszona jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni biegów.

Ten sportowy model Peugeota ma 4,37 m długości, 1,88 m szerokości i tylko 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,50 m. Wykonanie karoserii z ultralekkich materiałów, m.in. z włókien węglowych, spowodowało, iż masa auta wynosi jedynie 1.400 kg.
Auto oprócz sportowego charakteru zostało także luksusowo wykończone i wyposażone. We wnętrzu elementy wykończenia zrobione są ze skóry i drewna. Kierowca do obsługi systemu nawigacji, sprzętu audio i komputera pokładowego ma ekran dotykowy.

  

O ile Peugeot 907 ma małe szanse trafić w przyszłości do seryjnej produkcji, to szanse modelu 1007 RC są dużo większe. Ta usportowiona wersja pierwszego mikrovana z elektrycznie przesuwanymi drzwiami została wyposażona w 1,6-litrowy silnik o mocy 140 KM i większe, 18-calowe koła.

Zewnętrzny wygląd różni się nieznacznie od standardowej wersji modelu 1007. Pojawiły się chromowe obramowania wokół przednich świateł, kratki chłodnicy, dwóch rur wydechowych, czarny spojler z tyłu dachu.

  

Najbardziej intrygującym pojazdem może stać się Quark. Ten czterokołowy pojazd o długości 2,38 m przypomina quada dla dwóch osób. Waga Quarka wynosi 425 kg.

Intrygujący jest nie tylko wygląd ale i napęd wykorzystywany w tym pojeździe. Zastosowano bowiem 4 akumulatory umieszczone przy każdym kole, które zasilane są ogniwami paliwowymi uzyskiwanymi z wodoru. Wodór zgromadzony jest w 9-litrowym baku pod ciśnieniem 700 barów. Każdy z akumulatorów posiada maksymalną moc 10 kW i maksymalny moment obrotowy 100 Nm. Łącznie daje to 28 kW i 400 Nm.

Maksymalna prędkość, jaką może rozwijać Quark, wynosi 110 km/h, do 50 km/h ze startu przyspiesza w 6,5 sekundy. Jednorazowy zasięg, bez dodatkowego tankowania, wynosi 100 km, a przy wyjątkowo ekonomicznej jeździe nawet 130 km.

  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport