mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Paryskie pomysły Peugeota

Paryskie pomysły Peugeota

Na salonie samochodowym w Paryżu Peugeot czuje się niczym w domu. Imponująca gama zaprezentowanych modeli obejmować będzie m.in. trzy modele koncepcyjne.

Paryskie pomysły Peugeota

Bez wątpienia Peugeot bardzo poważnie potraktował salon samochodowy w Paryżu. Na 4000 m2 zaprezentowane zostaną aż 52 samochody oraz trzy  tzw. concept-cars. Niewątpliwie największym zainteresowaniem cieszyć się powinien pierwszy w historii firmy model z dwoma zerami w środku - 1007. Na spore zainteresowanie mogą też liczyć wszystkie trzy pojazdy prototypowe: super-coupe 907, 1007 RC oraz Quark.

Peugeot 907 ma być odpowiedzią francuskiej firmy na Mercedesa SLR. Jest to dwumiejscowe coupe z bardzo mocnym 12-cylindrowym, sześciolitrowym silnikiem o mocy 500 KM. Moc silnika przenoszona jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni biegów.

Ten sportowy model Peugeota ma 4,37 m długości, 1,88 m szerokości i tylko 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,50 m. Wykonanie karoserii z ultralekkich materiałów, m.in. z włókien węglowych, spowodowało, iż masa auta wynosi jedynie 1.400 kg.
Auto oprócz sportowego charakteru zostało także luksusowo wykończone i wyposażone. We wnętrzu elementy wykończenia zrobione są ze skóry i drewna. Kierowca do obsługi systemu nawigacji, sprzętu audio i komputera pokładowego ma ekran dotykowy.

  

O ile Peugeot 907 ma małe szanse trafić w przyszłości do seryjnej produkcji, to szanse modelu 1007 RC są dużo większe. Ta usportowiona wersja pierwszego mikrovana z elektrycznie przesuwanymi drzwiami została wyposażona w 1,6-litrowy silnik o mocy 140 KM i większe, 18-calowe koła.

Zewnętrzny wygląd różni się nieznacznie od standardowej wersji modelu 1007. Pojawiły się chromowe obramowania wokół przednich świateł, kratki chłodnicy, dwóch rur wydechowych, czarny spojler z tyłu dachu.

  

Najbardziej intrygującym pojazdem może stać się Quark. Ten czterokołowy pojazd o długości 2,38 m przypomina quada dla dwóch osób. Waga Quarka wynosi 425 kg.

Intrygujący jest nie tylko wygląd ale i napęd wykorzystywany w tym pojeździe. Zastosowano bowiem 4 akumulatory umieszczone przy każdym kole, które zasilane są ogniwami paliwowymi uzyskiwanymi z wodoru. Wodór zgromadzony jest w 9-litrowym baku pod ciśnieniem 700 barów. Każdy z akumulatorów posiada maksymalną moc 10 kW i maksymalny moment obrotowy 100 Nm. Łącznie daje to 28 kW i 400 Nm.

Maksymalna prędkość, jaką może rozwijać Quark, wynosi 110 km/h, do 50 km/h ze startu przyspiesza w 6,5 sekundy. Jednorazowy zasięg, bez dodatkowego tankowania, wynosi 100 km, a przy wyjątkowo ekonomicznej jeździe nawet 130 km.

  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.