mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Paryż miejscem światowej premiery nowego Focusa

Paryż miejscem światowej premiery nowego Focusa

Tegoroczny salon samochodowy Mondial de l'Automobile w Paryżu będzie miejscem światowej premiery najnowszej generacji Forda Focusa.

Paryż miejscem światowej premiery nowego Focusa

Najnowszy Focus zastąpi po sześciu latach produkcji i sprzedaży pierwszą wersję tego modelu. W ciągu tego okresu z salonów Forda wyjechały 4 miliony egzemplarzy Focusa, który należy do najchętniej kupowanych aut osobowych w Europie. Nowa generacja Focusa produkowana będzie na tej samej platformie co modele C-MAX, Mazda 3, Volvo S40 i V50.

"Bardzo trudno przecenić znaczenie jakie dla Forda ma nowy Ford Focus – stwierdził Lewis Booth, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. – Nowy Ford Focus odgrywa ogromną rolę nie tylko w Europie, ale także na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku azjatyckim."

Patrząc na nowy model nie mamy żadnych wątpliwości, iż mamy do czynienia z Fordem Focusem. Podobnie jak w poprzednim modelu, również teraz zachowane zostało wyraźnie zindywidualizowane oblicze, wyróżniające go na tle innych samochodów. 3- i 5-drzwiowe wersje Forda Focus zwracają uwagę dynamicznym profilem nadwozia, zbliżonym do sportowego coupe. Również wersja kombi swoim wyglądem nawiązuje do sportowego charakteru.

Przy nieznacznie większych gabarytach, nowy Ford Focus ma masywniejszą sylwetkę. Długość nowego Focusa wynosi 4342 mm (4473 wersja kombi) o 168 mm więcej od poprzednika (19 mm), szerokość  1840 mm (o 138 mm więcej), a wysokość 1447 m (o 17 mm więcej).

Przód nowego Focusa jest bardziej pochylony, przesunięto przedni słupek o 100 mm. Ma to wpływ na zwiększenie ochrony w razie zderzenia. Wersja 3-drzwiowa prezentuje się bardzo podobnie do sportowego coupe, mimo iż wygodnie mieści 5 osób.

W nowym modelu ogromne znaczenie miało staranne zaprojektowanie miejsca kierowcy, począwszy od pozycji za kierownicą, jak w kokpicie samolotu czy samochodu sportowego, poprzez kształt deski rozdzielczej i konsoli między przednimi fotelami, a skończywszy na starannym doborze materiałów wykończeniowych. Dzięki żywym kolorom wnętrze nowego Forda Focus wydaje się dodatkowo podkreślać temperament tego samochodu.

W nowym modelu Ford postawił na rozwiązania autentycznie ułatwiające życie kierowcy i pasażerów, które są dostępne po przystępnej cenie. Wśród nich są:
- system centralnego zamka z kluczem elektronicznym KeyFree – pozwala kierowcy na otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia kluczyków czy pilota,
- przednia szyba z filtrem przeciwsłonecznym – specjalna powłoka, która zatrzymuje niemal pięć razy więcej energii słonecznej niż normalne przyciemniane szkło,
- system reflektorów adaptacyjnych – reflektory ze zmianą kierunku wiązki na zakrętach zależnie od prędkości i kąta skrętu kół; Ford zdecydował się na zastosowanie reflektorów halogenowych w miejsce droższych reflektorów ksenonowych, przez co opcja ta jest znacznie tańsza i dostępna szerszej grupie nabywców,
- technologia sterowania głosem – dzięki funkcji rozpoznawania mowy istnieje możliwość wydawania głosem komend sterujących telefonem, klimatyzacją, systemem audio i systemem nawigacji satelitarnej.

W porównaniu z obecnie produkowanym modelem, nowy Ford Focus ma o 25 mm dłuższy rozstaw osi i o 40 mm szerszy rozstaw kół. Dzięki temu, nowy Ford Focus pewniej trzyma się nawierzchni, a dodatkową zaletą jest większe i przestronniejsze wnętrze. Wygodniejszy jest dostęp do siedzeń a pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na wysokości kolan. Mimo mocniej opadającej linii dachu w tylnej części nadwozia, użyteczna wysokość wnętrza z przodu i z tyłu jest nadal bardzo znaczna, a pojemność bagażnika zwiększyła się nawet w porównaniu z poprzednim modelem o 10% i wynosi obecnie 385 litrów.

Nowy Ford Focus jest dostępny z niezwykle szeroką gamą jednostek napędowych, wśród których na specjalną uwagę zasługuje zupełnie nowa wersja 1,6-litrowego silnika benzynowego Duratec Ti-VCT o mocy 115 KM, wyposażonego w układ ze zmiennymi fazami rozrządu, niezależnie dla obu wałków. Stanowi on alternatywę dla pozostałych jednostek benzynowych o pojemnościach 1,4 (80 KM), 1,6 (100 KM) oraz 2,0 (145 KM). Ford Focus jest oczywiście oferowany w wersjach z nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, z turbodoładowaniem i układem wtryskowym common rail. Dostępne są wersje silników Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra o mocy 109 KM oraz 2,0 litrów (135 KM) – obie zaprezentowane już wcześniej jako silniki napędzające Forda Focus C-MAX.

Nowa automatyczna przekładnia bezstopniowa Durashift CVT jest oferowana w odmianach napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Duratorq TDCi.  Dzięki przekładni CVT możliwe jest nawet 8-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu z tradycyjnymi 4- i 5-stopniowymi przekładniami automatycznymi. Ford Focus jest oferowany również z 5- i 6-stopniową mechaniczną skrzynia biegów oraz z tradycyjną 4-stopniową przekładnią automatyczną Durashift.

Do sprzedaży Focus w wersji 3- i 5-drzwiowej trafi na jesieni tego roku (w Polsce na początku przyszłego roku), zaś kombi w lutym 2005 r. Na 2007 rok planowana jest premiera Focusa w wersji coupe-cabrio.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport