mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Passat dla każdego

Passat dla każdego

Niedawno przeżywaliśmy modę na samochody sportowo-rekreacyjne. Zanim to jednak nastąpiło swoje pięć minut miały popularne kombi. Dziś przedstawiamy samochód wszechstronny, który ma pojemny bagażnik, podwyższony prześwit i napęd na cztery koła. Oto Volkswagen Passat Alltrack.

Passat dla każdego

Grupa VAG jak do tej pory zaprezentowała już kilka modeli z podwyższonym prześwitem i 4x4. Poniżej Passata mamy Skodę Octavię Scout i Seata Altee Freetrack. Powyżej jest tylko Audi A6 Allroad. Nowy Volkswagen Passat Alltrack ma być łącznikiem w gamie VW pomiędzy modelem osobowym, a SUVem.

Passat Alltrack ma długość 4.771 mm, czyli tyle samo, co Passat Variant. Szerokość mimo poszerzonych nadkoli jest identyczna (1.820 mm). Inżynierowie z Wolfsburga zwiększyli jednak prześwit poprzeczny ze 135mm do 165mm. Kąt natarcia w tym modelu wynosi aż 16 stopni (z 13,5), kąt zejścia wynosi 13,6 stopni (z 11,9). Kąt rampowy poprawił się z 9,5 stopnia do 12,8 stopnia.

Tak naprawdę pod względem wizualnym Passat Alltrack różni się drobnymi detalami w wyglądzie nadwozia. Poza nakładkami na zderzaki, progi i nadkola, auto zostało wyposażone w nowe 17-calowe felgi. Obramowania okien oraz obudowy lusterek zewnętrznych, a także listwy na osłonie chłodnicy utrzymane są w kolorystyce matowego chromu. Silniki są zabezpieczone od spodu masywną osłoną układu napędowego wykonaną z blachy stalowej. Chroni ona silnik, przekładnię, miskę olejową, układ wydechowy (przednią część) oraz przewody przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie.

Do wyposażenia seryjnego na zewnątrz należy przednia i tylna osłona podwozia w kolorze stali nierdzewnej oraz reflektory przeciwmgielne. Końcówki rur wydechowych są chromowane.

We wnętrzu nie zmieniło się dużo. Uwagę przyciągają listwy na progach ze stali nierdzewnej z napisem ALLTRACK, komfortowe siedzenia z bocznymi częściami pokrytymi Alcantarą, tytanowo-srebrne aplikacje, pedały z aluminiowymi nakładkami oraz automatyczna klimatyzacja w standardzie.

 

Pod maską Volkswagena Passata Alltrack dostępnych jest kilka silników. Podstawowa jednostka benzynowa oferuje moc 160KM. W ofercie dostępna jest jeszcze wersja oferująca moc 210 KM. Dużo większą popularnością będą się cieszyć dwulitrowe jednostki ze znaczkiem TDI. Słabsza wersja oferuje 140KM, natomiast w ofercie dostępna jest jeszcze 170-konna odmiana. Oba TDI oferowane są zawsze jako wersje z BlueMotion Technology. Najmocniejsze wersje silnika benzynowego i wysokoprężnego są oferowane z napędem 4MOTION w standardzie. Do tego dochodzi elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłowe DSG.

Ciekawostką jest tryb Off-Road aktywowany przyciskiem. Dotychczas to rozwiązanie było stosowane w takich modelach jak Tiguan czy Touareg. Po wciśnięciu przycisku najważniejsze systemy jazdy i systemy wspierające kierowcę zostają dostosowane do warunków panujących w terenie. Należą do nich ABS (zmiana progu częstotliwości ingerencji – na kamieniach i żwirze tworzy się hamujący klin przed oponami), asystent ruszania pod górę, sposób działania mechanizmów różnicowych (EDS), charakterystyka pedału gazu (bardziej płaska, przez co precyzyjniejsze dozowanie) oraz DSG (podwyższenie punktów zmiany przełożenia i brak automatycznej zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym).

Znamy już wszystkie detale dotyczące Volkswagena Passata Alltrack. Teraz przyszedł czas zerknąć do cennika. Auto w podstawowej odmianie kosztuje 111.690 złotych. Wyposażone jest w silnik 1.8 TSI i napęd na przednią oś. Najtańsza wersja z systemem 4MOTION to 2.0 TDI (140) kosztujące 130.390 złotych. Najdroższy w wariant w cenniku zaczyna się od 145.190 złotych.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~tak 2012-05-02

'Po wciśnięciu przycisku najważniejsze systemy jazdy i systemy wspierające kierowcę zostają dostosowane do warunków panujących w terenie' - dlatego kierowca tego plastiku nie pojedzie 'starym' landkiem. Ot, autko dla niań wożących dzieciaki do przedszkoli

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport