mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Passat na gaz ziemny z turbodoładowaniem

Passat na gaz ziemny z turbodoładowaniem

Podczas targów genewskich Volkswagen zaprezentował Passata Varianta w bardzo ciekawej wersji TSI EcoFuel, czyli wyposażoną w silnik zasilany gazem ziemnym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Passat na gaz ziemny z turbodoładowaniem
Wprawdzie zaprezentowany w Genewie Passat Variant TSI EcoFuel jest jeszcze wersją studyjną, ale już pod koniec tego roku auto to, także w wersji Variant (kombi), będzie można nabyć w salonach niemieckiej marki.

Zastosowane rozwiązanie to nowa era w autach zasilanych gazem ziemnym. Dotychczasowa zaleta w postaci oszczędnego i przyjaznego dla środowiska paliwa nie zmienia się, natomiast dzięki jednostce TSI o mocy 150 KM zlikwidowana ma zostać wada niedostatecznej dynamiki tego typu pojazdów. Mimo swojej mocy ten pierwszy na świecie silnik gazowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem w Passacie zużywa tylko 5,2 kg gazu ziemnego na 100 kilometrów.

Sonda Która z tegorocznych nowości targów w Genewie podoba Ci się najbardziej:
Ford Fiesta
13.79 %
Honda Accord
10.34 %
Lancia Delta
18.39 %
Renault Koleos
2.3 %
Toyota iQ
2.3 %
Volkswagen Scirocco
32.18 %
Volvo XC60
20.69 %
Silnik TSI EcoFuel Passata Varianta, niezależnie od tego, czy spala gaz ziemny, czy benzynę, osiąga moc 150 KM, już od 1.500 obr/min rozwija moment obrotowy 220 Nm i utrzymuje go do 4.800 obr/min. Od zera do 100 km/h Passat Variant przyspiesza w 9,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Na 22 kilogramach gazu zmagazynowanych w trzech zbiornikach pod podłogą, oraz na 31 litrach benzyny Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel przejedzie ponad 800 kilometrów. Sam zapas gazu wystarczy przy tym na 420 kilometrów.

Zastosowanie TSI jako silnika na gaz wymagało wielu poważnych modyfikacji. Zawory, pierścienie tłokowe i tłoki musiały być dodatkowo hartowane i wzmacniane, turbosprężarki zostały zmniejszone a w rurze dolotowej zamontowano specjalne dysze wtryskowe gazu. Nowy moduł zarządzania pracą silnika steruje dopasowaniem do siebie oraz przełączaniem obu trybów pracy. Passat Variant TSI EcoFuel jako pierwszy "nie-diesel" będzie spełniał obowiązującą dopiero od września 2009 roku normę
emisji spalin Euro 5.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport