mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot 208

Peugeot 208

"Re-Generacja" pod takim hasłem Peugeot przedstawia najnowsze wcielenie auta segmentu B. Wiosną 2012 roku zadebiutuje Peugeot 208. Auto będzie dostępne w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej.

Peugeot 208
Peugeot 208 w najlżejszej wersji będzie ważył 975kg, będzie to o 110 kg mniej niż 207. Samochód będzie o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy od poprzednika. Mimo to twórcom nowego kompaktu z Francji udało się uzyskać dodatkowe 5 cm przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Nowy model otrzyma również dodatkowe 15 litrów pojemności bagażnika. „Staraliśmy się stworzyć pojazd mniejszy na zewnątrz i większy w środku w stosunku do modelu 207”, powiedział Christophe Clochard, Szef Syntezy Modelu 208.

Peugeot 208 wygląda o wiele lepiej niż poprzednik. Stylistycznie czerpie z linii designu, jaką Francuzi zaprezentowali w modelu 508. Uwagę zwraca przód samochodu, który nie wygląda już jak otwarta paszcza wieloryba. Samochód ma bardziej ciekawie zaprojektowaną przednią część nadwozia. Może już nie uśmiecha się jak 207, ale przecież są granice tolerancji tego uśmiechu. Auto otrzymało charakterystyczne  przednie światła oraz tylne lampy w kształcie bumerangu. Na masce znajduje się przetłoczenie z nowym logiem Peugeota. „Siła tego modelu leży w jego stylistyce: 208 jest prawdziwą kulą energii. Ma potencjał, aby zadowolić każdego w bezkompromisowy sposób. Jest jak utwór muzyczny, który dociera do duszy każdego człowieka, bez względu na to, z jakiej kultury się wywodzi”, powiedział Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki Peugeot

Peugeot również we wnętrzu zadbał o to, by samochód wyróżniał się od poprzednika. Wskaźniki oraz przełączniki zostały zaprojektowane na nowo. Wskaźniki są umieszczone wokół niewielkiej kierownicy na desce rozdzielczej "head-up" oraz na dużym dotykowym ekranie. „Decyzja o całkowitej zmianie koncepcji wskaźników oraz przełączników w modelu 208, który ma duże szanse na tytuł nowego bestsellera marki, była wysoce ryzykowna. Wszyscy wykazaliśmy się wyjątkową śmiałością przy wprowadzaniu tej koncepcji w życie”, wyjaśnił Jérôme Micheron, Szef Projektu 208

Inżynierowie Peugeota sprawili, że nowy model emituje do atmosfery o 34 g/km mniej dwutlenku węgla niż 207. Samochód będzie dostępny z pięcioma silnikami diesla, z których cztery będą wyposażone w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi). W nowym modelu zadebiutuje nowa gama 3-cylindrowych silników benzynowych 1,0 l oraz 1,2l VTi. Zużycie paliwa w nich ma kształtować się na poziomie 4,3 l/ 100 km. Peugeot chwali się, że 25% masy wszystkich polimerów wykorzystanych do konstrukcji samochodu to "zielone materiały". Francuzi twierdzą, że sam zderzak produkowany w ten sposób pozwoli zaoszczędzić aż 1600 ton paliwa rocznie.

Latem przyszłego roku zaprezentowane zostaną dwie wzmocnione wersje, które mają nawiązywać do legendarnego 205 GTi. Oba auta mają być wyposażone w silnik 1,6 turbo. słabsza wersja ma mieć 154 KM, a GTI Racing 204 KM. Takie parametry pozwolą osiągać pierwszą "setkę" poniżej 7 sekund i maksymalnie 225 km/h. Do sprzedaży modele mają trafić pod koniec 2012 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 208
Peugeot 208
Cena podstawowa już od: 41 700 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.